Mijn dochter drinkt erg weinig en is aan de diarree, (vandaag ook braken) en hebben we ORS in huis gehaald. mooi en aardig maar ze weigerd het. Heb het aangeboden in een fles, in tuitbeker, gemengd met diksap, maar ze wil het echt niet. Ik maak me onderhand wel zorgen om haar al doet ze niet 'ziek' en lijkt niet uitgedroogd, maar we zijn al 4 dagen verder en ze eet niet en drinkt erg slecht (totaal met moeite 300cc per dag). Hoe kan ik de ORS aanbieden? Haar fontanel is al ingezakt!
Ja dat hadden we hier ook, heb je niet toevallig een pipet in huis?? Dan kan je het miss achter in de mond druppelen, dan slikt ze het miss wel door?? Bij ons hielp het wel... Succes
oh.. ik heb geen pipet maar je geef me nu wel een idee.. we hebben nog een spuitje van toen we haar vinger voedde. thanx voor de tip..
inderdaad met een spuitje Zo dee ik het vorige keer ook, en dan iedere keer een klein beetje ieder 15 min a 30 min Als je in een keer veel doet dan is de kans op braken weer groter
Heb je wel ORS met een vruchtensmaakje? De gewone ORS schijnt erg vies te smaken. Die van ons dronk het gelukkig beiden wel uit haar gewone fles, maar we hebben nu ook standaard Ors met vruchtensmaak in huis.
wij hebben het met een spuitje gedaan. Maar veel kwam er niet in hoor. Ze vond het zoooo vies (is ook erg vies hoor, lijkt op sinasappelsap met flink zout erdoor). Erg vervelend he als je kleine zo slecht drinkt (de mijne is al een slechte drinker en eter en vooral als ze ziek is komt er bijna niks in). Als je het niet meer vertrouwt bel dan je ha!!
Als je het op geen enkele andere manier naar binnen krijgt mag het ook door de melk. Dat moesten wij zo doen vanuit het ziekenhuis toen onze oudste ook al dagen erg weinig dronk.....diarree had en spuugde.
ze neemt het goed naar binnen met de spuitje. ze 'vraagt'zelfs voor meer. We hebben het met haar diksap gemengd. dus het gaat goed. thanx voor de tips.