Hoi, mijn zoon (5,5 maand) past bijna niet meer in de kinderwagenbak, en de gehele dag maxi cosi is ook niet comfertabel, zou er zelf ook niet een hele dag in willen zitten. Nou vroeg ik mij af, de 2e inzet vanaf wanneer zou dat kunnen? Mijne kan wel wat liggend, maar niet helemaal plat namelijk. Ik hoor het graag hoe jullie dat deden.
er staat op vanaf een maand of 6, maar denk dat het ook erg afhankelijk van je kindje is. Met een maand of 6 moet kunnen, maar dan helemaal liggend idd, zo plat mogelijk. Hier is het kielekiele nu, hij ligt nog niet klem dus ik hou hem er even in nog maar wat niet past dat past niet.
Nou als mijn zoontje zn benen recht doet dan past hij écht niet in de bak.. Als hij slaapt houdt hij zn beentjes in, dan kan het nog wel voor het slapen gaan (Als we bijv weggaan) Mn zoontje ligt/zit in de wipstoel.. Op schoot wil hij ook alleen maar zitten, dat wel. Maar kan een minuutje alleen zitten. Daarna ''valt'' hij naar links of rechts... Hij is nog wel klein, i know. Maar een hele dag bijv. in de maxi cosi zoals ik al zei is ook niet goed en niet comfortabel.....*zucht
Hier ging ze met net geen 6mnd over omdat ze zich in de wagenbak naar haar buik rolde en optrok aan de rand. Maar de wandelwageninzet kan wel plat. Mja, als het te krap word, zou ik overgaan en 'm zo plat mogelijk leggen.
omdat je zegt: "de hele dag" denk ik dat je de wagenbak in je woonkamer gebruikt. Is een box of campingbedje (met matras) geen oplossing. Dan ligt ie plat. Wandelen kan prima in de maxi cosi. Misschien kan je op marktplaats goedkoop een wandelwagen met grotere bak krijgen? Een fysio heeft ooit tegen mij gezegd dat een kindje het beste zo lang mogelijk in de wagenbak kan blijven. Dat is beter voor de ontwikkeling van de rug.
nee als het echt niet past zou ik eerder voor een wandelwagen gaan in de ligstand dan voor een maxi cosi, das helemaal niks.
Hier tot 8 maanden ook nog de bak gebruikt naast de wandelwagen inzet. Hij lag er wel wat krap in maar had er niet zo'n last van volgens mij. Hij heeft altijd zijn benen opgetrokken in bed. Maar ik zou de maxicosi echt maar voor korte stukjes gebruiken. Daar zitten ze echt niet comfortabel in.
Ons zoontje klimt uit de bak, dus wij hebben hem nu sinds een week of 2 in de wandelwagen zitten. Gebruiken nu eigenlijk alleen de ligstand.
onze dochter ging met 3 mnd in de buggyzit. omdat ze niet meer wilde liggen in de bak omdat ze niks zag en dan begon te krijsen om aandacht. dus in de buggyzit gedaan en dan op de ligstand. ging prima. maar dat deden we natuurlijk ook niet uren achter elkaar.
Dochter was ruim 7 maanden toen ze over ging. Niet omdat het niet meer paste (mc mura heeft een grote bak) maar omdat ze duidelijk meer wilde zien
Mijn dochter was 6 maand toen ze overging. Die van ons kan in 3 standen dus ook helemaal liggend. Ze ligt ook nog wel steeds in de kinderwagenbak. Ligt eraan waar en hoelang we weggaan.we kunnen het zo omwisselen
Hier met 6 maanden overgegaan naar de buggy inzet. Inderdaad zo plat mogelijk. Dochter is vrij lang en vond het liggen al een tijdje niet meer zo leuk,wilde graag rondkijken. Baby de hele dag in een maxi cosi of wipstoel is inderdaad niet goed omdat de bewegingsvrijheid beperkt is. Box is een idee of gewoon een speelkleed/boxkleed op de grond. Dat laatste veel gedaan sinds dochter kon rollen omdat ze regelmatig vast zat tussen de spijlen van de box.
Met zes maanden precies is hij overgegaan. Hij lag met zijn hoofd tegen de bovenrand en zn benen moesten dan krom liggen. Daarbij ging hij draaien en zwieperden de beentjes boven de bak uit, vond dat best eng was een slik-emo-momentje
Ik zou toch echt nog even proberen vol te houden. Het ziet er misschien opgepropt uit maar hoogstwaarschijnlijk heeft hij er helemaal geen last. Van! Hier beide keren met 7 maanden trouwens.
Mijn dochter is nu 18 weken en zit sinds 2 weken in de wandelwagen inzet. De ligt dan wel helemaal plat, of net iets omhoog zoals de wipstoel. Ligt ze prima in. Ze lag ook het niet meer lekker in de bak (ze is 68 cm), en daarnaast wil ze alles zien dus vind ze af en toe in de zithouding helemaal leuk. Zij sliep nooit in de wandelwagen bak dus daarvoor heb ik hem ook nooit nodig gehad.