Hoi allemaal, Mijn liefste meisje is nu 7 weken. Als mijn vriend thuis is gaan we vaak even naar buiten, boodschappen, winkelen of op visite of we ontvangen visite. Maar hij moet ook weleens werken natuurlijk . Als ik alleen met haar ben heb ik toch meer moeite met de dagindeling. Ik ga nog niet veel alleen met haar weg, logistiek wat lastig, zeg maar. Dat is op zich geen probleem, ik vermaak me vaak goed thuis. Maar thuis kom ik nergens aan toe! Ze wil veel en graag bij mama, als ze in bedje of wagenbak wordt gelegd gaat ze bijna altijd huilen (overdag). Ik laat haar vaak wel even huilen (proberen in slaap te laten huilen) maar als ze helemaal over de zeik gaat pak ik haar natuurlijk wel! Het enige wat lijkt te helpen (naast voeden) is mijn pink in haar mond! Nu heb ik uitgevonden dat ik in bed ga zitten, met de laptop, boekjes, drinken en eten en dat ik haar op het aankleedkussen naast mij leg met pink in haar mond . Met de andere hand kan ik dan die andere dingen doen ! Dat is voor een dagje best lekker maar zo kan het niet doorgaan! Ik moet ook aan m'n huishouden toekomen, en eerlijk gezegd kan ik ook, heel af en toe, ik weet het, veel gevraagd voor een nieuwbakken moeder, wel een paar minuutjes voor mezelf gebruiken . Hoe doen jullie dat of is het een fase en heb ik geduld nodig? Groetjes Kussentje P.s. speen pakt ze niet (vaak), en ik doe ook leuk met haar hoor, dansen, zingen, spelen. Maar niet de hele dag.....
dat slapen komt vanzelf goed, ik ben de eerste 3 maand ook alleen maar met de kleine bezig geweest, ze vroeg gewoon zoveel aandacht, mama-tanken ik heb haar veel in een draagdoek gedragen zodat ik mijn handen een beetje vrij had, dan sliep ze en ik kon mijn laptop even pakken of voorzichtig een wasje erin doen. met 12 weken ging het hier met sprongen vooruit, beter slapen, beter zelf kunnen vermaken en iets meer tijd voor mammie
Ik zou ook een draagdoek adviseren: zij tevreden omdat ze dicht bij je is en jij blij omdat je je handen vrij hebt om wat te doen.
Zooooó herkenbaar! Ik vind het echt leuk om te lezen omdat mijn zoontje precies zo was. En dat is niet eens zo lang geleden. Rond de 2/3 maanden gaat het vanzelf veel beter. Hij kan zich nu zelf vermaken, in slaap vallen etc. Dus er komt sowieso een einde aan. Ik vond het eerlijk gezegd geweldig. Ik maakte me wel zorgen of het niet slecht voor hem was (het niet slapen overdag etc) maar ik kon zo heel goed rusten omdat ik bijna niets deed en hij was tevreden en sliep lekker. Ik denk echt met een grote glimlach terug aan die tijd. GENIET er lekker van. Al zal niet iedereen dat met mij eens zijn.........................
Oh en om antwoord te geven op je vraag: dat deed ik dus de hele dag. Laptop naast me. Afstandbediening van de tv, eten, drinken en mijn telefoon binnen handbereik en we waren klaar voor een dag bankhangen . Komt vanzelf verandering in en je gaat vanzelf meer (willen) doen en je kindje gaat zich steeds beter kunnen vermaken.
Geef je er aan over en geniet zo veel je kan! Meestal gaat het rond de drie maanden ineens een stuk beter met slapen etc.!
Hier is het ergens op de dag onrustig tussen twee voedingen in. Tussen de andere voedingen door gaat het prima. Ik laat onze baby wel in de kamer erbij liggen (er staat nog een bed van voor de bevalling, omdat ik veel rust moest houden). Dat gaat best. Ik doe vaak dingen in de ochtend. Daarna samen met de kleine gaan slapen. Middageten, in de middag lekker relaxen en bankhangen met of zonder de kleine.
Oh gelukkig! Hoopte al dat het een fase was.... Dus... genieten en bankhangen, óf in de draagdoek is het devies... Ik heb een bondolino, heb 'm alleen nog niet uitgeprobeerd, nog niet aan toegekomen . Ik geef trouwens borstvoeding, heeft dat er ook mee te maken? (voeden op verzoek) Nu zit mijn vriend trouwens Voetbal International te kijken... met zijn pink in haar mondje.... hahaha. Kan ik weer ff typen.
Basbousa, dat deed ik in het begin (alsof ze nu al zo oud is, hahaa) ook, maar toen sliep ze veel meer. Voor mijn gevoel is ze nu bijna de hele dag wakker met een paar hazenslaapjes.
Gelukkig gaat het 's nachts wel heel goed, 1 late voeding, en 1 in de nacht. Heel soms komt ze pas weer 's morgens voor de voeding ipv 's nachts. Ideaal kind verder hoor
Hier heb ik dit bij de eerste ook gehad maar nadat ik hem een aantal keer heb laten huilen, was het over. Tip van het CB was om hem wakker op bed te leggen en als hij ging huilen ik hem een kwartier kon laten huilen. Dit was soms wel lastig omdat het tegen je gevoel in gaat. Ik ging vaak beneden op de wc zitten terwijl hij op zolder lag te huilen maar na een paar dagen was het helemaal over. nr 2 en 3 hebben we ook zo aangepakt. Maar zij waren ook gewend wat langer te wachten omdat er nog een kindje rondliep. Wat bij de eerste wel hielp was ene draagzak. Zo kon ik stopfzuigen en de was doen terwijl hij bij mij was. Wat je ook zou kunnen doen is in de wagen even naar buiten en als ze slaapt terug zodat je je handen vrij hebt omdat ze even lekker ligt te slapen.
twinkle star, sorry typ met 1 hand, dus zonder hoofdletters, ze ligt nu bij mij aan de borst... helpt dat echt. ben zo bang dat er echt iets is of dat ze pijn heeft, krampjes ofzo. ik probeer het vaak wel hoor maar ze huilt dan zo heftig! wagen kan helaas niet want we wonen 2 hoog zonder lift... en om haar nu beneden in de hal te laten staan.... haha.
Kussentje ja het helpt echt! Maar gaat in het begin echt tegen je gevoel in hoor dat zeg ik eerlijk!! Je hoord zelf duidelijk of het een huiltje is dat er wat aan de hand is of een huiltje van het moe zijn. Voor jezelf kun je anders het best de kleine voeden, verschonen, knuffelen en dan in bed. Ze heeft dan alles gehad wat ze nodig heeft en dat zal je zelf ook meer rust geven. Een kwartier duurt lang maar geloof me, vaak vallen ze huilend in slaap binnen een kwartier. Ook is het zo dat kleintjes huilen om dingen te verwerken en huilen is helemaal niet zo erg. Ik heb in het begin huilend op de wc gezeten, moet dit nu echt zo dacht ik toen. Maar toen ik zag dat het echt werkte...was ik blij dat ik het toch geprobeerd had. Ze zeggen dat een kleine een kwartier lang mag huilen en huilt het daarna nog dan is er wat aan de hand. Het is het proberen waard toch? Kan me wel voorstellen dat zeker bij een eerste je dit niet zo snel wil maar uiteindelijk is het beter voor jezelf en de baby. Slapen in alle rust in een eigen bedje daar worden ze toch het meest uitgerust van.
Oh heel herkenbaar! En als ik dan verhalen hoorde van anderen die zeiden: "met 3 a 4 maanden wordt het huilen echt minder hoor!" dan wilde ik altijd dat ik een toverstokje had en het zo een paar maanden later kon zijn... Maar inderdaad... het is goed gekomen! Het huilen en zichzelf niet kunnen vermaken, wordt echt minder! Bij Jesper was er een hele omslag toen hij zo'n 3,5 maand oud was. Ik ben er zelf wel een voorstander van om je kindje in zijn/haar eigen bedje te laten slapen. Dat was bij Jesper echt een kwestie van volhouden. Op de wakkere momenten lijkt mij een draagdoek ook een goed idee. Jesper weet nu gewoon dat als hij in bed gelegd wordt, dat dat is om te slapen. Voor zo'n kleintje is dat ritme (en regelmaat) volgens mij erg belangrijk. Maar goed, dat is mijn mening. Ik denk dat je altijd naar het kindje op zich moet kijken: waar heeft het behoefte aan. Er is geen goed of fout: zolang je er zelf maar een goed gevoel bij hebt. Succes!
Je kan je kindje ook in de wagen leggen en dan heen en weer rijden tot je kleine slaapt. Dat heb ik ook gedaan als mijn zoontje niet wilde slapen. Meestal sliep hij wel, maar toen hij wat ouder werd niet meer. Misschien dat dat helpt?
ik was de eerste paar weken ook lekker bij huis... was in die heerlijke warme zomer van augustus... mijn dochter sliep juist erg veel, waardoor ik me soms echt doodverveelde... ik lag nog met hechtingen daar beneden... dus kon niet veel meer dan rustig aan doen.... mijn man heeft 2 weken vrij genomen om met onze oudste leuke dingen te kunnen doen zolang het mij nog niet lukte... en ik lag dan met mijn dochter heerlijk in bed met alles binnen handbereik en savonds stond het eten voor me klaar en de boodschappen waren gedaan en het huis was schoon hihi... heerlijke tijden die kraamweken die ik heb gehad bij allebei.. als ik er nog aan denk wordt ik helemaal blij...
oh wat komt dit me bekend voor, onze kleine vertikt het overdag ook om te slapen, als ik hem in bedje leg gaat ie huilen, zodra ik hem eruit pak is ie stil en kijkt hij nieuwsgierig om hem heen, ik ben ook zo dat ik overdag zoveel mogelijk aan het huishouden wil doen, maar daar kom ik gewoon niet aan toe, soms laat ik hem wel even huilen hoor, als ik me om moet kleden, of even wil douchen moet ook een beetje aan mezelf denken natuurlijk, zodra ik hem bij me heb is hij stil, maar gelukkig lees ik dat dit over gaat, s'nachts gaat het iver het algemeen goed, voor de nacht geven we hem nutrilon forte en dan slaapt hij 6 uur. ik ben er wel achter dat ik me niet zo vast moet pinnen aan het huishouden, want dan raak ik een beetje frustie door dat huilen, en dat wil ik ook niet, en als het echt te gek wordt ga ik met de kinderwagen wandelen en dan valt hij wel in slaap, en vind het zelf dan ook wel even lekker om eruit te zijn, ik merk gewoon dat onze kleine graag bij papa en mama is overdag, en hij ligt ook altijd heel tevreden in de box, als ik echt wat aan het huishouden wil doen, doe ik hem in een draagdoek, en dan valt hij altijd in slaap, en als ik hem dan in de box leg slaapt hij altijd wel even door.