Hoe oud alleen boven spelen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Marieke4mei, 11 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Onze zoon speelt sinds rond zijn laatste verjaardag wel eens alleen boven. Vaak wel alleen als één van ons ook boven is, maar soms ook echt helemaal alleen (bijv. laatst toen ik ziek was). Geen uren, maar een half uurtje tot een uur redt hij wel, want tja, zijn Duplo treinbaan staat boven :D

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier gaat ze wel zelf naar boven en naar beneden. Meestal trekt ze dan een pyjama aan, daar loopt ze het liefst de hele dag in. Of ze haalt haar speen stiekum op.
    Er ligt ook wel wat speelgoed in een mandje maar dat pakt ze soms s morgens of als ik boven bezig ben.

3. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.933
    9.441
    113
    Gelderland
    Tussen de 2 en 2,5 denk ik. We hebben een traphekje voor zijn deur dus hij kan alleen op zijn kamer en niet rondspoken. Sinds hij in een peuterbedje slaapt hebben we de meeste speelgoed uit zijn kamer gehaald maar af en toe bouwt papa de treinbaan op op zijn kamer en kan hij daar heerlijk zitten spelen zonder dat zijn broertje hem lastig valt;) Hij kan al vanaf 2 jaar zelfstandig de trap op en af dus af en toe loopt hij zelf naar boven om het een en ander te pakken en blijft dan ff spelen;)

4. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Onze zoon is van juni 2010 en speelt alleen boven als ik hem naar bed breng voor zn middagslaapje (die tegenwoordig vaker wel dan niet doet) maar dan heb ik wel de deuren van onze slaapkamer en die van milou op slot (en zeker als ze ligt te slapen daar) en ook de badkamer deur.

Maar als hij een uurtje boven "geslapen" heeft is hij het alweer zat en wil hij weer naar beneden. Hij speelt liever daar waar ik ook ben. X

5. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    hahaha Ik zie mijn zoon (3,5) al alleen boven spelen. Dat gaat hier voorlopig nog lang niet gebeuren. Hij is alleen maar op zoek naar kattekwaad, zoals een nagellak vinden en alles onder smeren, op vensters klimmen (straks opent hij een raampje en valt naar beneden:$), de badkamer in om de kraan open te draaien en de hele badkamer nat te spuiten hahah ;)

6. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Onze dochter sinds dat ze een jaar of 3 is. Ze kon al vroeg goed trappenlopen maar vanaf die leeftijd gaf ze zelf aan dat ze boven wilde spelen/

7. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Mijn oudste zoontje van toen 2,5 liep 2 trappen op naar boven naar z'n zussen en 1 trap naar beneden naar de speelkamer in het souterrain. Hij kwam vanzelf wel weer een keer naar de woonkamer of ging op zoek naar mij. Hij kon toen prima traplopen en vermaakte zich wel.

8. chocolaatje

chocolaatje Niet meer actief

Hier mag onze zoon van 4 nog niet boven spelen. Ik vertrouw hem niet, hij is zeer afgeleid en komt nog steeds overal aan ook. En hij kan zich zowat niet zelf vermaken dus ik denk dat hij het niet langer als 5 minuten red alleen. Luister naar je gevoel en kijk waar je kindje aan toe is, misschien lukt het bij jou wel.

9. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Mijn oudste van ruim 3,5 mag alleen boven spelen.
    Maar dan is het traphekje dicht en de babyfoon zachtjes aan.
    Dan kan ze me roepen als ze naar beneden wil.
    Overigens kan ze hartstikke goed traplopen hoor.
    Maar vind het gewoon eng.

10. tulip

tulip Niet meer actief

ze begon er zelf om te vragen toen ze een jaar of 3,5 was. Gaat goed, ze weet heel goed dat ze op haar kamertje mag spelen en niet het hele huis door mag;) Ze gaat ook alleen als ze zelf echt graag wil, dus ze heeft ook wel een doel als ze daar heen gaat.

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

De oudste was een jaar of 3. Hij heeft een grote racebaan boven staan, en speelt daar regelmatig mee. De jongste van 2.5 gaat tegenwoordig mee. Vaak even een zacht muziekje op. Ik zorg er voor dat alle ramen dicht zijn en hier beneden alles stil zodat ik ze goed kan horen.

12. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    hier nog zn zoontje maar heb juist daardoor alle ramen beveiligd
    maar hij speelt regelmatig met zijn zus boven

13. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.170
    2.283
    113
    Hier spelen ze vanaf dat jongste een jaar of 3 is, af en toe samen boven. Alleen boven spelen vinden ze meestal niet zo leuk. Meestal blijven ze gewoon beneden, hoewel er boven ook leuk speelgoed staat. Of ze vragen of ik dat speelgoed beneden wil zetten, haha.

14. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Onze dochter speelt sinds kort alleen boven.
    Maar we hebben nog steeds ons traphekje aan onze trap zodat ze niet alleen naar beneden kan.
    Als ze het niet leuk meer vindt boven, dan roept ze dat ze naar beneden wil.

Deel Deze Pagina