Ik moet er nu nog niet aan denken, terwijl mijn oudste (al) 6 jaar is. Zolang hij lucifers in plaats van een step wilt voor zijn verjaardag omdat hij dan een fikkie kan stoken (???!!) zijn eigen woorden. Laat ik hem nooit never alleen ook al is het voor een minuut! Hij is opzich wel ontzettend braaf, maar zulke fantasieën en uitspraken doen mij er nog niet toe zetten om hem die 10min thuis te kunnen laten.
Doet me denken aan vroeger. Woonden in een straat met schuin achter ons een 4-jarig meisje. Was 's ochtends naar beneden gegaan om te spelen. Pa, ma en grote broer lagen nog te slapen. Meiske vond een aansteker. Grote broer werd opeens wakker van de rook. Huis in de brand. Gelukkig niemand ernstig gewond. Maar moet je nagaan....die mensen waren gewoon thuis. Wat zou er gebeurd zijn als ze weg waren geweest? Een 4-jarige kan in zijn of haar fantasie rare dingen gaan doen, ookal denk jij ze nog zo goed te kunnen vertrouwen. Een brandje is zo gesticht, een mes is zo gepakt....en dan ben jij van huis weg! Nee hoor. Hier worden ze de komende jaren nog niet alleen thuis gelaten.