Ik weet even niet zo goed wat ik nu het best zou kunnen doen, wellicht kan iemand mij helpen. Mijn dochtertje van 6 mnd zit nu op het volgende schema, 7.30 flesje 180-6 9.30 fruit 10.00 - 11.30 slapen 12.00 flesje 180-6 14.00- 15.30 slapen 16.00 flesje 150-5 17.30 groente en aardappel 19.00 naar bed 21.00 flesje 180-6 Nu gaat de ochtend prima. De middag begint meestal ook goed, maar altijd een half uur na de groente dan begint ze enorm te huilen en dat houdt dan niet op tot ze in bed ligt. Ook spuugt ze dan altijd een flinke hoeveelheid. Ik heb zelf het idee dat het flesje en de groente te zwaar zijn voor haar en dat dan ligt te rommelen in haar maag. Ze eet haar groente nu ook niet meer op wat ze eerst wel deed dus geef ik haar al minder flesvoeding, maar ik merk geen verschil.Ook begint ze nu een beetje te vervelen met de fles. Het liefst zou ik en ik denk dat ze er zelf ook aan toe is, haar fles van 21.00 naar voor willen halen.. Wat is jullie mening hierover? Bedankt alvast!
Probeer het. Je weet dat hoe het nu gaat niet lekker loopt, dus kijk naar wat voor beide wel werkt en dat is door simpel te proberen. Werkt het niet? Dan weet je dat ook. Wat gebeurd er als je geen aardappel geeft? Of later groente?
Zonder aardappel hetzelfde.. Ik geef haar nu ook maar een halve eetlepel groente en een halve aardappel (vorige week was dat van beide een hele eetlepel) Toch gaat dat niet goed. Is nu een fles laten vallen niet te vroeg? Krijgt ze wel voldoende voedingsstoffen? Iedereen loopt zo te hameren dat ze eerst vlees of vis erbij moet eten..
Je kunt ook de fles van 16.00 weglaten. Groente naar 16.00 zetten en laatste fles om 20.00. Kan natuurlijk niet ineens maar stap voor stap
Ik zou het flesje om 16:00 laten vervallen, en als ze wakker wordt rond 14:30 / 15:00 uur een klein koekje met wat drinken geven als tussendoortje. Dan kun je om 16:30 / 17:00 uur gaan "avondeten" en voor het slapen gaan rond 19:00 / 19:30 dan lekker een flesje geven en niet meer wakkermaken. Ik zat er toen ook mee te knooien, en heb het zo pats van de ene op de andere dag omgegooid. Geen problemen mee gehad verder.