Uitstrijkje gehad - nu nog pijn

Discussie in 'De lounge' gestart door MvS, 16 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Hoi allemaal! Ik heb vanmorgen een uitstrijkje gehad (jaja, dan weet je dat je dit jaar 30 word). Ging allemaal prima, bloedde wel wat meer dan gemiddeld, maar niks zorgwekkends. Uitslag over 3 weken.

Nu heb ik alleen de hele dag zo'n zeurend, af en toe krampend, gevoel in mijn buik gehad en nu nog. Ik kan nergens iets vinden over of dat normaal is ofzo, maar ik vind het nu toch wel lang duren eigenlijk...?
    Herkent iemand dit? Kan het te maken hebben met endometriose? Dat laatste zou me verbazen, maar je weet maar nooit ;) En weet iemand wanneer het niet meer 'normaal' is?

Alvast bedankt!

2. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Manlief zegt dat het erbij hoort hoor dat je er nog wat last van hebt, de volgende dag zou het wel weg moeten gaan de pijn.

3. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Oh, super! Bedankt (ook je man) voor de snelle reactie!
    Dan maak ik me verder geen zorgen meer :)

Kon me gewoon niet herinneren van de vorige keer of het toen ook zo was, dus vandaar dat ik dacht: hier is er vast wel iemand die het weet ;) Lucky me!

4. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Wat vervelend... ik heb zelf nog nooit gehoord dat je er nadien last van kan hebben. (nog geen ervaring, ik moet volgende week ;))
    Maar misschien is het wel een natuurlijke reactie van het lichaam, ze hebben er toch in zitten 'rommelen'.
    Als het morgen nog niet weg is, zou ik anders even met de ha bellen.

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    hmm........ ik moet morgen, stemt me niet hoopvol.
    Maar moet ik er dus rekening mee houden dat ik zowieso bloed ga verliezen?

6. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Meestal verlies je maar een beetje, hoor! Een druppeltje ofzo. Bij mij was het wat meer, maar met een inlegkruisje op te vangen, hoor! niet dat er hele sloten uit kwamen ;)

ik kijk het nog even aan tot morgen. Als ik dan nog last heb (zal vast niet) bel ik de HA even. Komt goed :D

7. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

o damn..ik wordt ook 30 dit jaar. Heb me mooie informatie tijdschrift al ontvangen :-s
    Heb nu al reuze zin in me oproep.
    Doet jullie huisarts dit of de assistenten?

8. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik was bij de HA, omdat ik per se vandaag wilde (mijn vrije dag). Anders had de assistente het gedaan.

Maar, meiden, het is echt niet dat ik krom lig van de pijn ofzo, hoor! Zo erg is het echt niet. Maar omdat ik nog nooit had gehoord dat je er naderhand nog last van kon hebben, vroeg ik het me af.
    Het uitstrijkje zelf voelde ik eigenlijk amper. Tis gewoon de rest van de dag een beetje irritant qua kramp enz.

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Graag gedaan :)

10. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

is het een soort van ongi bloed?
    Of gewoon ander bloed?

11. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik ben zelf doktersassistente, maar nu mag ik dus zelf ook en dan voel ik me toch wel even wat minder stoer hoor.... :S

12. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Het is gewoon bloed als wanneer je een wondje hebt. Er is gewoon een klein bloedvaatje gesprongen door het uitstrijkje en dat schijnt heel normaal te zijn. Je baarmoedermond is blijkbaar erg kwetsbaar voor zulke dingen en bij de 1 wat meer dan bij de ander. Heb ik ff mazzel ;)
    Overigens zag ik net op de wc dat het bloeden nu lijkt te zijn gestopt, dus misschien dat de krampjes en zeurpijn dan ook zo wel weggaan......

13. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik heb de brief vandaag ook gehad (wordt over 4mnd 30)

ik ga het wel doen, maar wil absoluut niet bij mijn eigen ha, ik wil liever gewoon bij mijn eigen gyneacoloog mag dat ook??

14. Setteke

Setteke Niet meer actief

In de brief staat ook een telefoonnummer wat je kunt bellen als je een vrouwelijke assistente wilt... Misschien een optie?

15. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ja kan ik idd doen.

16. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Bij mij deed het amper pijn.... Het idee is vervelend zeg maar....

Heb ook geen druppel bloed verloren... En gelukkig geen krampen gehad nadien.

TS hopelijk is het bij jou snel over!

17. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb 1x een uitstrijkje gehad en verloor daarna wat bloed gedurende die dag en had wat lichte krampen daarbij. Volgens mij ligt het er ook aan hoe gevoelig je baarmoeder is. Ik heb een hele gevoelige baarmoeder, dus ik reageer snel. Mocht je last blijven houden, zou ik voor de zekerheid je HA morgen nog even bellen.

18. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Ik moet ook nog steeds :) Maar met wat doen ze dat?Ik zat eerlijk gezegd met een 'lang wattenstaaf iets' in mn hoofd..ze halen toch iets van vocht/slijm weg? toch geen weefsel?

EDIT:
    Gevonden ;)
    Een uitstrijkje: hoe gaat dat?

19. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Die brief kreeg ik verleden week ook.. wordt volgende maand 30.. vind het doodeng.. ben niet zo van de witte jassen zeg maar.. Maar ik ga wel hoor, voorkomen is immers beter dan genezen!

20. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Nou, ik heb inderdaad nergens meer last van, hoor! :) Hoorde er dus (voor mij) blijkbaar gewoon bij.

Deel Deze Pagina