Same here... Thuis mag het best... E ze mag dan zelfs nog wel mee naar de supermarkt. (Moet zeggen dat papa hier meestal degene is die het aanbrengt... En die kiest dan bijv voor witte of lichtroze oogschaduw... Kind gelukkig maar je ziet het nauwelijks ) Maar naar school gewoon staartjes, vlechtjes en een leuk jurkje of rokje en sandaaltjes... Hopla een kleuter Enige is dat ze regelmatig nagellak heeft. Dat is mijn persoonlijke afwijking.. En als ze dat vraagt mag het ook best weleens. Laatst had ze blauwe nagels.. Met op 1 duim een zonnetje.. De 4 bijpassende vingers had ze wolkjes. En de andere hand was enkel blauw. Daar zie ik weinig kwaad in (Al is het natuurlijk net zo nodig als makeup.. )
Nepnagels op hun 10e? Wow! Ja, tijden veranderen maar dat betekent niet dat je maar overal aan toe moet geven. Sommige dingen kunnen gewoon echt niet op die leeftijd.. Ik zou dus een compromis sluiten. Niet het hele haar verven maar high/lowlights. Geen nepnagels maar misschien wel een mooi subtiel nagellakje en in plaats van plamuurlagen make-up alleen mascara of lipgloss. Ik denk dat je er gewoon duidelijke afspraken over kunt maken. Om eerlijk te zijn schrik ik in mijn eigen woonplaats ook wel van meisjes van bijvoorbeeld dertien. Hoe ze zich kleden/opmaken lijken ze eerder op prostituees dan op tieners. Ik snap niet waarom ze zo'n haast hebben om zo snel volwassen te worden.
Mja omdat je als volwassene natuurlijk alles mag! Helaas kan ik melden dat dat alles mogen in de praktijk toch tegen valt.
hahaha, helemaal mee eens. En alles wat je dan mag, blijkt ook helemaal niet zo ontzettend leuk te zijn.
Ik schrik er ook afentoe wel een beetje van als ik dat zo zie om me heen. Kort geleden zag ik meisjes van rond de 13 hakken passen van zeker 20 cm. Zulke dingen zijn voor vrouwen bedoelt met een volwassen lichaam en niet kleine meisjes, ik werd er bijna misselijk van. Wat denken die meiden welniet tegenwoordig?
Ik heb hier ook echt een tuttebel in huis, die soms ineens naar beneden komt met lippenstift op. Maar daar mag ze echt niet mee naar buiten, vind ik geen porem Heeft ze niet van dr moeder in ieder geval haha.
op die leeftijd (10) mag ze van mij kleurloze nagellak of heel licht roze ze mag lipgloss ook kleurloos maar geen lippenstift absoluut geen acrylnagels op die leeftijd (al is mama zelf fan ervan) hakjes ook niet. ze krijgt wel een mobieltje maar zonder whatsapp enz gewoon zo een simpele waarmee ze alleen mag bellen en gebeld kan worden als het nodig is. ze mag haar haren niet verven, stylen enz epileren mag ze helemaal uit dr hoofd zetten grote oorbellen kan ze ook vergeten
Nou, ik was eigenlijk uitzonderlijk lang behoorlijk kinderlijk. Heb me denk ik tot mijn 16e vermaakt door me met mijn beste vriendin in papiercontainers te verstoppen om mensen te laten schrikken en rookbommetjes af te steken haha. Achteraf ben ik daar dus heel blij om.
Van die hele kleine hakjes mag ze wel als ze 10/11 is. Plukje haar verven mag ze ook als ze 10/11 is. Gelnagels mag ze als ze 15 is. Kinder make up mag ze wel als ze 10/11 is. Telefoon krijgt ze als ze in de eerste zit. Nagellak mag ze nu al van mij, vind het zelf ook super schattig staan! Dit is hoe ik er nu over denk maar als zij zometeen in groep 7 zit en iedereen heeft al een mobiele telefoon dan krijgt zij hem ook ipv wachten tot het eerste jaar. Ik wil absoluut niet dat ze een buitenbeentje word..
Tja, als mijn dochter 10 is en nagels wil, mag ze ze zelf betalen, kijken of ze het dan nog wil 40 euro voor een nieuwe set, succes
een beetje make up ( mascara/lipgloss zoiets, geen eyeliner of dikke laag foundation ) en nagellak vind ik wel kunnen met een jaar of 10/11 maar gelnagels en haren verven ? nee echt niet. als ze 16 is en ze wil het prima, maar niet eerder op hakken lopen vind ik lastig te zeggen, een klein hakje vind ik wel kunnen vanaf een jaar of 12/13 niet dagelijks natuurlijk en nu moet ik stiekem wel lachen in mezelf want toen ik 15 was kreeg ik een navelpiercing en had ik rode plukken in mn haar
Als nagelstyliste zet ik zelfs geen kunstnagels onder de 16. En met 18 krijgen ze pas garantie van me, vaak weten ze dan namelijk totaal niet hoe hiermee om te gaan en is t slechte reclame! Lakken of nail-art kunnen ze wel bij me terecht, dat is dan ook niet schadelijk voor de kindernagel in de groei..
allerlei factoren kunnen er voor zorgen dat je kind een buitenbeentje wordt. Dit heb je helaas niet in de hand. Maar ik ga mijn kind echt niet alles toegeven omdat er in de klas wel kinderen zitten die alles hebben en krijgen.. Dan zijn ze als ze 20 zijn nergens meer mee tevreden...zo,n kind zou ik absoluut niet willen
Buitenbeentje of meeloper, wat is erger? Dat alle anderen iets doen of hebben, is voor mij nooit een reden om het ook te moeten. Daar moet je dan toch echt een betere reden voor bedenken... Al kan ik mij wel indenken dat het lastig is om geen telefoon te hebben, als alle andere kinderen die wel hebben. (maar meestal zijn die 'alle kinderen' er ook niet meer dan een stuk of 10... voor kinderen lijkt dat al gauw dat iedereen het dan heeft of doet, hoeft niet zo te zijn. Check het eens bij andere ouders.)
Wat versta je onder hakken??.....pumps?? Bedoel mijn dochter van 7 draagt ook laarsjes met een hak hoor. Ikzelf was met 11 jaar al best voor met bepaalde dingen, gebruikte niet echt veel make up maar wel oogpotlood. Ook droeg ik al hakken, en spelen deed ik ook al niet meer. De ene 11 jarige is de ander niet. En het ligt er aan, wat voor hakken het zijn, en hoe de make up gedragen wordt. Als mijn dochter straks 11 is en ze wil mooie schoenen met een hakje, dan mag ze dat van mij. Kwa make up. hou het subtiel zal ik haar zeggen. Gelnagels vind ik niet nodig op die leeftijd, maar een nagellakje moet kunnen, doet ze nu ook al. Verder over mobiele telefoon,moet ik eerst bekijken, hoe ze tegen die tijd is. Want mijn zoon van bijna 11,kan nog steeds niet omgaan met een mobiel, raakt hem steeds kwijt etc. Dus hij krijgt hem voorlopig niet meer.
Ik ben zelf nog minder ver, gebruik alleen een likje mascara . Ik hoop mijn dochter voor te leven hoe ik ben, net als dat bij ons thuis ging. Zowel zusje als ik hebben nooit de behoefte gekend. Hakken mochten we niet, mijn dochterook zeker niet. Nagellak mag best, thuis wat make up ook wel, maar ja, is niet in huis. En haar verven doen we niet. Zelfs gaatjes in haar oren krijg ze pas als ze 16 is . Telefoon mag ze op de middelbare school wel. Daarvoor vind ik het niet nodig. Ik ben wel heel benieuwd wat voor meisje ze wordt.
Ik doe het ongeveer hetzelfde, hier is ze helemaal weg van make up, hakjes e.d. nagellakjes doe ik altijd voor haar en zorg dat haar teennagels ook leuk zijn (heeft mama ook altijd) Naar school e.d. krijgt ze natuurlijk geen hakken e.d. aan dat is niet goed voor haar voetjes, dat is echt voor te verkleden, ze heeft wel met het kerstdiner glitters in haar haar gehad, lipgloss en iets van oogschaduw, heel veel meisjes hadden dat (soms was het duidelijk dat ze het zelf hadden gedaan LOL) geweldig toch die expressie? Nepnagels zou ze niet zo snel mogen omdat het niet goed is voor haar nagels, dan leert ze ze maar te laten groeien en dan mag ze wel mooi lakken, evt een steentje erin ofzo als ze dat leuk vind..
Hmmm.. Eerste reactie is wat jong! Maar nu ik er over nadenk, droeg ik met 12/13 jaar ook make-up. Nagels lakken boeide me toen nog niet, dat was pas in mn gothic periode rond 15 jaar toen liep mn make up gebruik ook danig uit de hand...