Hoe oud dochter hakken,nepnagels etc?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Momof3, 31 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Triskele

Triskele Niet meer actief

even lekker mensen gek maken die het niets vinden :p

Bijgevoegde bestanden:

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Voordeel was wel dat je waarschijnlijk alles in 1 kleur kon aanschaffen :)

3. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Mijn dochter is bijna 12. Ze heeft een aantal pumps, maar dat is enkel voor de kerst of binnenshuis. Nep nagels, ja hoor. Van die plaknagels, die nog geen dag blijven zitten. Mobieltje, al ruim 4 jaar, gebruikt ze voor noodgevallen. Sinds kort met internet, wel onder strenge controle. Make-up: niet naar school, maar ze kan zich perfect opmaken sinds ze 3 is. En gewoon normaal. Oorbellen, sinds de kerst weer gaatjes, ze wilt wel grote oorbellen, maar die mag ze nog niet van mij. Haren verven: dat mag pas officieel bij 16 jaar.
    Lenzen, sinds kort en dat gaat heel goed. Korte rokjes, enkel met legging eronder.

Maar mijn dochter houdt zich aan de regels, is eerder een tutje en zal nooit stoer of ordinar zijn.

4. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ahhh, hoe lief! :D

5. hihi ik heb dr ook nog 1 van dochterlief toen ze een jaar of 2en half was :D

volop makup en hoge hakken

Bijgevoegde bestanden:

6. Triskele

thanks, ze is zo verliefd op haar hakken :D

Ik heb alleen wel kindermakeup weggehaald dat vond ik zo'n zooi (kreeg ik er slecht vanaf) dus heb normale / goedkope speel makeup voor haar gehaald, dat gaat heel wat beter eraf anders krijg je dit soort dingen:

Bijgevoegde bestanden:

7. Triskele

hihi die pose ook (zo schattig!!) die van mij gleed steeds zo hard uit op die hakken dat ik nu andere heb gekocht uit Amerika (zit meet rubber onder gaat ze niet met haar hieltje langs) deze hadden we eerst ook altijd..

8. haha geweldig
    even een tip met vaseline gaat het er makkelijk af!

9. Triskele

ik onthoud het want pas kwam ze dus ook zo terug van vriendinnetje :p

10. Bri

Bri Niet meer actief

Hééérlijk!
    Mijn dochter heeft zo'n pop die ze kan opmaken en kappen. en dan smeert ze het hele gezicht van de pop onder met blauwe oogschaduw en glitters. Tot nu toe heeft ze nog niet bedacht dat ze dat ook bij zichzelf kan doen...

11. Bri

Bri Niet meer actief

Ik vind haar er superleuk uitzien zo. Vooral omdat ze er zelf heel blij mee lijkt te zijn.
    Maar ik vind dit wel echt voor thuis, of een keertje als spel. Niet om iedere dag zo naar school te gaan. (die hakken zijn ook zo lekker voor de ontwikkeling van voeten, benen, heupen en rug...)

12. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Ik kocht voor haar, altijd normale make-up. Leek me beter dan die speelgoed troep. En altijd make-up remover doekjes in huis. Dat gaat prima!

13. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Met babyolie op een watje gaat ook goed.

14. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Ik vind het veels te jong. Al snap ik het wel dat meiden van die leeftijd zoiets willen. Met tien ben je gewoon nog kind vind ik, kinderen moeten kinderen kunnen zijn. Als ik een dochter zou hebben van die leeftijd dan had ik haar alleen make-up laten dragen op speciale gelegenheden en dan ook nog heel subtiel. Acryl nagels op die leeftijd moet ik niet aan denken.

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

voor de lol (en dus thuis/feestje) wanneer dat aan de orde is. Voor de "real" op de middelbare school en bij voorkeur bovenbouw

16. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Denk niet dat je dit '' kinderen moeten kinderen zijn'' kan bepalen voor elk kind.

Ik was zelf met 10 jaar al geen kind meer om het zo even te zeggen, ik had al mijn menstruatie en had al borsten. Spelen met poppen was voor mij al echt niet meer aan de orde.

Wel kun je het als ouders zijnde zorgen, dat het niet uit de hand loopt met make up, hakken, kleding etc.

Maar een kind klein houden, terwijl het zelf al verder is, vind ik not done! Ben blij dat mijn ouders dit nooit hebben gedaan. En mij hebben laten ontwikkelen op mijn eigen tempo.

17. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ben het helemaal met je eens.

18. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik ook....

19. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Dat is zeker waar, maar er zit een groot verschil tussen jezelf kleden naar je leeftijd en jezelf ouder voordoen dan je werkelijk bent (en dan denk ik aan de meisjes van drie turven hoog met een meter plamuur en meer bloot dan stof om hun lichaam. Nepnagels zijn bv. nergens voor nodig als je nog zo jong bent, dat heeft niets met verder zijn in leeftijd te maken.
    Ik wordt serieus echt kriegel van dat grut dat met papa en mama ergens iets gaan drinken op een terrasje en dochterlief is vergroeid met haar mobiel terwijl ze aan tafel zit. Lekker sociaal. Dan is het bij mij gauw over hoor. Inleveren die handel. Zal ik wel ouderwets zijn, maar er is ook nog steeds zoals als algemene beschaafde omgangsregels, ook binnen je eigen familie.

En nee, mijn kind zal ook geen spullen krijgen "omdat anderen het wel hebben"... die krijgt iets wanneer ik vind dat die eraan toe is, en ik weet dat ze ermee omkan gaan. En eerder niet.

20. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja ik ben ook een beetje allergisch voor die uitspraak inmiddels...

Hoe vaak ik al niet heb gehoord dat mijn kind de verkeerde tv-programma's kijkt... Speelgoed heeft waar ze nog niet aan toe zou mogen zijn of dingen doet die echt nog niet kunnen...
    Tja, het is nou eenmaal zo.. Daar verander ik weinig aan.

Begon met dat ze als dreumes liever een knalrode tractor wilde dan een roze vliegtuig ("denk je erom dat het een meisje is?" Ze had hem zelf uitgezocht!)
    En nu is het stom dat ik d'r boeken laat lenen over vulkanen en dinosaurussen of dat ze van mij alles mag weten over het menselijk lichaam.
    Soms zijn kinderen nou eenmaal eerder klaar voor een nieuwe fase dan anderen.
    (Hou dan ook m'n hart vast voor als het echte grote loslaten begint en dingen als makeup en hakjes om de hoek komen kijken :) )

Deel Deze Pagina