Hoe oud dochter hakken,nepnagels etc?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Momof3, 31 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    precies!

Er is denk ik ook een verschil tussen je kind klein houden en zorgen dat ze er niet als een ordinaire troel bijloopt ;)

2. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    30 jaar geleden leefden het niet zo onder kinderen om een smartphone te hebben of om acrylnagels te laten zetten want dat bestond simpelweg niet.. Veel ouders op vandaag zeggen "ik had dat vroeger ook niet" en dan zeg ik op mijn beurt dat sommige inderdaad een beetje met de tijd mee moeten gaan..

3. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    AMEN!!!!!

Wie dan leeft wie dan zorgt..

4. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Wat heeft dit te maken met wereld vreemd zijn? Ik ben eerlijk gezegd blij dat mijn wereld niet zo is. Uit de ban zijn zusje lief en ik ook nooit geprongen hoor :(

5. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Wat ik bedoel is dat er best veel ouders zijn die kinderen standaard dingen verbieden in plaats van hun te LEREN ermee om te gaan..
    Ik persoonlijk vind het beter als je je dochter op een gepaste leeftijd leert hoe je make-up aanbrengt dan het te verbieden, niet over te praten en dan heb je KANS dat ze uit de ban springt..
    De verboden vrucht is nou eenmaal vaak het lekkerst!!

En nee dat geldt heus niet voor iedereen dat weet ik ook wel

6. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    ik denk dat je dat je moet kijken naar het kind zelf, het ene kind is op haar 10e al vrij ver en het andere kind op haar 16e nog niet.

7. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hahaha, ik kan haar weinig leren, doe het zelf immers ook niet. En mocht ze er echte interesse voor krijgen, dan stuur ik haar heus wel naar een vriendin om het te leren. Maar nee, niet voor ik haar daar oud ge oeg voor vind. En dat zal ik ook zeker wel uitleggen. Ook zal ik op een gegeven moment heus open staan voor haar ontwikkeling en erin proberen mee te gaan. En ik ben ook heel benieuwd of ze een echt "popje" zal worden. Met papa en mama op scouting, mama zonder make up en oma en tante bijvoorbeeld ook :D. Maar die kans dat ze uit de ban springen, die is er altijd. Ik geloof er niet in dat dit alleen gebeurt als je dingen verbied. En natuurlijk weet ik niet precies hoe ik denk over 10 jaa, of hoe zij dan is. Maar er zijn nou eenmaal wel dingen waar zij respect voor moet hebben, evengoed als dat ik respect moet hebben voor haar. En tja, als zij echt echt echt echt gaatjes bijvoorbeeld wil als ze 13 is, dan valt over die regel uiteraard te praten. Net als over die make up, enige wat echt niet mag zijn nep nagels en hakken.

8. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Op papier ben je met 10 jaar een kind, maar de natuur blijkt anders bij sommige meiden. Ik kon mijzelf en anderen op die leeftijd geen kind meer noemen, maar een echte puber, in doen en laten, rondingen en menstruatie die ook meespeelde.

Hersenontwikkeling is heel wat anders, die ontwikkelen zich nog tot je dood bent, bijwijze van spreken :)

9. knap

knap Niet meer actief

Ik mag mee praten. Heb namelijk al een puber!! En de rest mag gewoon mee kletsen. Mobiel 30 jaar geleden wist toen nog niet eens dat het toen kon haha... in de jaren 80 de jaren dat ik op groeide topeerde je je haar en droeg je rose enkel warmers en velle make up.

10. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    #90 mamavan5bengels, 31 mei 2013
    Laatst bewerkt: 31 mei 2013
    Ik heb dan ook duidelijk wel aangegeven, dat klein houden idd heel wat anders is, en ik mijn dochter niet als een ordinaire troel laat lopen.

Ikzelf liep er ook totaal niet ordinair bij, had alleen een oogpotloodje op, met 11 jarige leeftijd, en in die tijd was een kuif helemaal in. :D Verder droeg ik geen bloemetjes jurken meer, en knuffels en poppen was iets voor kinderen. ;)

Maar als een ordinaire troel lopen heb ik nooit gedaan, en nu nog steeds niet. :)

Kortom, een kind niet meer kleiner houden dan het is, en ordinair erbij lopen, staan harstikke los van elkaar.

11. namoli

namoli Bekend lid

27 jan 2012
    697
    0
    0
    mijn dochter is 9 jaar en heeft wel een gsm enkel voor noodgevallen!! ze neemt deze mee naar school en bij het binnentreden geeft ze die af aan de administratie. Na school kan ze die weer ophalen.

Nagels, haar kleuren en hakken en make-up daar denk ik nog niet aan maar ik denk zeker weten pas vanaf 16 jaar of ouder en dan zijn de regels:

nagels: enkel nagellak (lichte kleuren)
    haar kleuren: 1 lok haar kleuren
    hakken: dan kleine hakjes (lees hele kleine :D)
    make-up: enkel een beetje lip-gloss

:D:D:D:D

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

toen had je andere dingen enne....er zijn hele volksstammen die niets aan hun nagels laten doen...

"Nee" zeggen is niet meer van deze tijd...iedereen wil bevriend zijn met zijn/haar kind

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik ben vooral benieuwd wat volwassenen van je vonden. Ik ken namelijk genoeg kleine meisjes die zichzelf heel groot vinden.... vond ik ook (met een behorend lijf) maar ondertussen.....

14. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Pff sommige mensen..
    Ellenlange discussie met een peuter... Over iets belangrijks?
    Ja, dat het de bedoeling is dat hij meeloopt.

Dochterlief heeft hier bij ong alles inspraak...
    Maar zeg ik dat het niet gebeurd, gebeurd het niet.
    En dat bij voorkeur zonder tegenspraak.

15. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

hmmm zo lang mogelijk niet! Als is mijn oudste een echt meisje meisje en lijkt ze als 2 druppels water op mijn zus. Alles wat met sieraden,make up enz te maken heeft vind ze super. Maar ik heb hier niks in huis voor hun en vind het ook niet nodig

16. LiveLaughLove

O enne geen discussie hier over van alles en nog wat. Op een gegeven moment is het gewoon mama zegt en dat doen we

17. Saskia78

Oh ik ga zelfs graag in discussie met mijn dochter... Gewoon omdat ze het kan, ze heeft argumenten en alles
    En soms... Dan krijgt ze ook echt d'r gelijk wel.

Maar mama (en papa) heeft vetorecht.
    Daar ben ik mama voor.

18. LiveLaughLove

hier ook wel discussie maar niet over elke wissewasje. Als ik bij school zeg dat ze niet kunnen spelen omdat... noem een reden ga ik daar niet met haar in discussie en heeft ze dat gewoon te nemen.

19. Saskia78

Ja precies dat dus.

20. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Wat een mooie lange haren voor 2,5 jaar :p

Deel Deze Pagina