Hoe oud dochter hakken,nepnagels etc?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Momof3, 31 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Hmm ik weet van mezelf dat ik k een blond plukje in mn haar had en een beetje lipgloss droeg in groep 7/8.
    Klas 1 kwam hier mascara bij en kleine hakjes, klas 2 pas een mobieltje en eyeliner
    Ik heb er nooit ordinair bij gelopen, mn ouders waren streng in dat ik verzorgd naar buiten moest en ja, nu nog. (dus niet in slobberkleren, trainingspak en dergelijke, nooit dichtgeplamuurd en ordinaire kleding). Ikzelf had hier ook geen behoefte aan. Makeup heb ik altijd subtiel (soms ogen wat donker maar nooit knallende lippen en felle oogschaduw bijv tis of of).
    Overigens heb ik wel grote oorringen gedragen.

Voor mijn dochter,
    Denk hooguit plukje haarverf en nagelakje en hooguit doorzichtige lipgloss in groep 7/8. Uitzonderingen voor kerst en bruiloften, eigen verjaardag, dan mag t van mij best een beetje meer
    In de eerste krijgt ze een telefoon maar met duidelijke regels. Thuis wil ik de telefoon amper zien. Ook mag ze mascara en lage hakjes (bij voorkeur alleen bij laarzen)
    En ze koopt makeup maar van dr eigen makeup.
    Verder moet ze gepast gekleed zijn. Kort rokje? Prima, maar wel met legging.

Dit is wat k nu denk. Maar t hangt ervanaf of dochterlief daar aan toe is. Ik zal haar er in mee sturen als ze daar klaar voor is. (zeker niet om maar mee te lopen)

GELUKKIG is t nog 9/10 jaar ver.

2. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    ik verkoop mijn kind heel vaak op een dag nee en blijf daar dan ook bij..

maar als ik kijk naar de manier waarop ik ben opgevoed, ik mocht heeeel veel maat dan wel onder toezicht.. ik mocht make-up, MSN, hakken, mobiel, vriendjes.. maar ik wist dat mijn moeder me begeleidde en controleerde.. persoonlijk vind ik die begeleiding beter dan verbieden, maar goed ieder zijn eigen manier van opvoeden!

3. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    oh en nogmaals ik denk dat je naar elk kind persoonlijk moet kijken en niet de leeftijd 16 kunt zeggen..
    ik begon met 15 al aan de opleiding doktersassistente en kocht met 18 mijn eerste huis.. dus zou beetje vreemd zijn geweest als ik dan pas met 16 make-up enzo mocht dragen

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    oh god ik moet er nog niet aan denken :D

Toen ik 10 was klom ik nog in bomen, kwam ik bemodderd thuis, speelde ik voornamelijk met jongens het liefst bij hun thuis (woonden in een boerderij).

Toen ik op de mavo kwam was dat letterlijk een cultuurshock voor mij en wist me ook niet staande te houden tegenover de meiden in de klas (kwam uit een klas met 24 jongens en 2 meisjes).

Hakken heb ik nooit op kunnen lopen, make-up droeg mijn moeder niet dus moest ik mezelf aanleren en kopen. Ik mocht toen wel permanent :D

Ik weet niet hoe het straks zal gaan als ze 10 is, we gaan het wel bekijken als het zover is.

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Dat is zeer zeker ook waar......
    Hier ook vroeg het huis uitgegaan met 19 eerste huisje, en ook al vrij vroeg volwassen geworden.

Maar toch wil ik proberen mijn meiden niet te vroeg volwassen te laten worden hoor...maar weet je ik kan nu een hoop zeggen. En straks doe ik het compleet anders als ze tegen de puberteit aangaan:D

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

in basis ben ik het volledig met je eens maar ik kies voor wat essentiëlere zaken om ze in te begeleiden.... en verder geef ik gewoon het goeie voorbeeld:D

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
  8. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ja ik was in mijn sociale/emotionele ontwikkeling ook verder dan 10/11 jaar. Ik weet niet zo goed hoe ik het anders moet verwoorden.

Ik had ook idd genoeg meiden in de klas, die de rondingen hadden, maar in hun sociale emotionele ontwikkeling gewoon als 10/11 jarige gedroegen.

Maar dat was bij mij en nog een paar andere meiden in de klas niet het geval, daarom zeg ik ook, je kan niet elke 10/11 jarige vergelijken.

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.140
    8.871
    113
    De meeste dingen zien we tegen die tijd wel weer, maar bij bv. iets als hakken speelt er voor mij meer mee, volgens mij is dat namelijk helemaal niet zo goed voor de lichamelijke ontwikkeling?

10. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Qua make-up mochten wij rustig experimenteren van mijn moeder vanaf dat we dat zelf vroegen.
    Mijn moeder draagt ook make-up en vond daar niks vreemds aan.
    Uiteraard keek ze 's ochtends mee hoe we vertrokken naar school en als het te extreem was geweest, had ze wel ingegrepen - zeker voor ons 14 à 16. Maar dat heeft ze dus nooit moeten doen.

Hakken, hele lage ook geen bezwaar. Voornaamste was dat we onze schoenen die we kozen in de winkel en kochten afdroegen.
    Ik was niet hak-minded, mijn zusje wel.

Haar kleuren, ik denk dat mijn zus 14 was toen ze het de eerste keer deed (blond). Maar als ze het echt eerder had gevraagd, denk ik dat ze het op haar 12 ook wel had gemogen. Zolang het maar niet roze of fluo werd (voor school moest het er sowieso "natuurlijk" blijven uitzien en waren te felle kleuren verboden).
    Ik ben er nooit aan begonnen.
    Mijn ouders zaten er niet echt op te wachten, maar uiteindelijk was het ons haar en moesten wij er mee rondlopen.

Nagels lakken, dat mochten we al van toen we kleuter waren. Mijn moeder vond dat niks speciaals en deed het zelf ook (en toen we klein waren hielp ze ons ook als we het wilden). En de kleur, die bepaalden we toch echt zelf of we keken wat er in huis was.
    Nepnagels, die hadden we zelf kunnen betalen van ons zakgeld. Of geld voor kunnen vragen bij een verjaardag of Kerst. Maar daar was geen van ons twee in geïnteresseerd.

Gaatjes in de oren had mijn zus vanaf haar 4 of 5. En ze kocht geregeld zelf oorbellen van haar zakgeld. Ik was niet geïnteresseerd, ik droeg alleen héél soms knijp-oorbellen (die mijn moeder kocht).
    Mijn moeder draagt en droeg zelf grote oorbellen. Dus die had geen bezwaar. En mijn vader vond het mooi staan bij meisjes en vrouwen, die kloeg zelfs lichtelijk dat ik er geen wou.
    Wel moesten we het sowieso houden tot gaatjes in onze oorlel. Gaatjes bovenin (in kraakbeen) dat vonden ze thuis totaal onnatuurlijk en onbespreekbaar voordat we 18 waren. Mijn zus is er nochtans lang voor aan 't zeuren geweest rond haar 14de.

Een telefoon had ik op mijn 17, mijn zus was 13. Maar het was toen ook nog maar "de begintijd" van de mobiel. Mijn zus was overigens wel al een jaar aan 't zeuren ervoor en uiteindelijk heeft ze hem zelf gekocht van haar spaargeld. Ik heb de mijne gekregen voor Kerst (een ultra-goedkope), omdat mijn ouders het beu waren dat ik altijd met die van hun op stap was.
    In mijn zus haar klas zat overigens een meisje dat op haar 10 al een mobiel had. Nu, dat vonden mijn ouders toch echt wel onzin. Zeker omdat dat meisje elke ochtend afgezet werd voor de schoolpoort daar haar moeder en elke avond daar weer werd opgepikt door diezelfde moeder. Het lijkt mij anders als je kind zelfstandig een stuk moet reizen / fietsen.

Sowieso, was mijn zus in alles veel sneller dan ik. En ze toonde veel meer interesse in make-up, kleding en modezaken. Ik was er veel minder in geïnteresseerd.

11. Aloe

Aloe Niet meer actief

Ow men. Ik weet zeker dat mijn dochter dat straks ook wil. Sterker nog ze wil het nu al. Ze mocht van mij met kerst wat make-up. Mijn make-up( beetje rouge). Ze wil dolgraag hakjes, om gek van te worden. Mevrouw is ook van de jurkjes, lees: zomerjurkjes in de winter aaaarghhhhh.

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ligt dat aan de leeftijd?
    Hier ook een meisje dat de hele winter spaghetti-jurkjes aan wilde :)

13. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Mijn dochter (bijna 10) loopt met grijs donker weer ook rond in zomerkledij :p

14. Mariska1

Mariska1 Lid

28 mei 2013
    74
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    ja, zomerjurkjes. ik heb ze maar winterklaar gemaakt met bijpassende legging, vestje en winterschoenen haha want bij mevr moet het wel allemaal bij elkaar passen natuurlijk. felgroen jurkje kan maar dan wel met zachtgroene legging en jasje en natuurlijk felgroene nagellak en groene elastiekjes haha ze wil dolgraag schoenen met een hakje, heeft ook een tijdje laarsjes gehad met een klein hakje en dat stond eigenlijk superschattig ;) het is gewoon een ontzettende muts op dat gebied en tegelijk een ontzettende boerin haha dat wordt echt een ramp als ze 10 of 11 is op dat gebied, maarja we zien dan wel weer wat we daarmee gaan doen :)

15. Boerinnegie

28 jun 2013
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    In Nederland hebben we niet eens zoveel te klagen. In Amerika hebben meiden voor hun 16e verjaardag borstvergrotingen. Of kijk eens naar Toddlers&Tiara's. Verschrikkelijk.
    Maar even on topic, Mijn dochter zou al best haar nagels mogen lakken wanneer ze dat wil. Acryl echt niet. Haren verven met spoeling vanaf jaar of 12. Ik heb t vroeger vanaf die leeftijd ook paars/aubergine enzo gehad.

16. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Ja idd!!
    Dat is echt not done.. borstvergroting op 16 jaar!

Haarkrijt is wat kleur betreft echt een uitkomst hier :D

17. Saskia78

Haarkrijt?
    Wat oet ik me daar bij voorstellen?
    Wij hebben enkel roze gel :)

18. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
  19. Saskia78

20. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Ik heb het via marktplaats besteld maar na wat googlen blijken de pastelkrijtjes van de action echt exact hetzelfde te zijn..
    die kosten 2 nog wat.

Deel Deze Pagina