Hoi hoi, Mijn meisje hoest al een lange tijd...een maand of drie,de huisarts zei de laatste keer dat ze tegen een pufje aan zat..ze piepte een beetje in haar longetjes maar wilde er nog niks voor geven....nu eenaandje later is ze verkouden geworden en ze hoest haar longetjes uit haar lijf! Zo erg dat ze ook haar voeding eruit hoesten ze piept ook en heeft het benauwd...weer naar de ha geweest en sterkere neusspray gekregen ze had iets rode oortjes....voor de hoest kon ze niks doen...alleen het wordt maar niet minder...het is zo zielig ik geef haar voordat ze gaat slapen een heel klein beetje thijmsiroop van daro om te verzachten maar doet weinig...ik heb het bedje omhoog een ui bij bed en een luchtbevochtiger op haar kamertje...nu ligt ze weer enorm te hoesten wordt steeds wakker ervan.... Zouden jullie nog een keer naar de ha gaan om te laten luisteren?
Ja! Mijn zoon heeft dit ook gehad. Hij was ook flink afgevallen en kregen eerst ventolin. Dit hielp niet. Uiteindelijk bleek hij het RS virus te hebben, een andere puf gekregen ( beclometason) en sindsdien gaat het beter.
Onze meid heeft ook heel erg gehoest en wij zijn hiervoor zelfs snachts naar de HP gegaan. Dag later in het ziekenhuis opgenomen omdat ze erg benauwd was en een echte reutelende/piepende ademhaling had. Nu al vanaf dat ze 6 maanden was aan de Flixotide (puffer) en in het begin ook nog Ventolin gebruikt. Niet te lang met een heftig hoestend kind blijven rondlopen hoor meis!
Bedankt voor jullie reactie! Ik moet vrijdag morgen terug komen bij de ha....maar heb het idee dat ik niet heel erg serieus genomen wordt...ik ga vrijdag zeker op me strepen staan want vind het erg zielig voor me meisje! Ook de mensen in mijn omgeving vinden me maar overbezorgt...maar goed ik denk maar zo ik ga liever een keertje teveel naar de ha dan 1x te weinig
Vreemd dat ze je zo lang laten doorlopen. Hier kreeg ik op mijn kop omdat ik te lang had doorgelopen. Was al wel een paar keer geweest om te laten luisteren, maar had niet snel genoeg de puffer gebruikt en toen had hij astmatische bronchitis en moest hij aan de antibiotica, prednison en 2 soorten puffers. Idd dus voet bij stuk houden! Sterkte morgen en beterschap voor je kindje!