Mijn zoontje list de amoxiciline niet.heb er een spuitje bij gekregen maar hij verzet zich en laat er alles uitlopen.hoe kan ik t m t beste geven?
Wij deden het altijd door de fles, wel maar een klein beetje melk erbij! Want als ze niet zo'n dorst hebben krijgen ze niet alles binnen...
Mijn dochter heeft ook pas een amoxicilinekuur gehad, waarbze achteraf allergisch voor bleek te zijn. Maar goed ook zij wilde deze niet innemen en verzette zich met de volle 200%! Na de ha gebeld te hebben die eerst zei dat het ws een ziekenhuisopname met infuus zou worden, bleek er een andere ab te zijn, veel duurder dus door verzekeringen vaak niet goedgekeurd als eerste keus. Dit is een kuur van 3 dagen, 1 keer per dag, in ons geval 2 ml. Heel goed te doen, en deze ging ook goed naar binnen (lees lekker)...... Vraag eens na, misschien dat dat ook een optie is?
Ik vind die amoxiciline niet vies en me dochter gewaagd altijd Om meer. Maar goed hij dus niet straks met de avond fles proberen eerst 30+1 aanmaken daarna de rest dan maar
Niet gewoon in z'n mondje spuiten, maar (in 2 of 3 kleine beetjes) in zijn wangzak. Dan slikken ze het meestal wel door...
Wij doen de speen los van de fles en doen de ab daarin en laten het haar opzuigen dan doen we de speen terug op de fles om het flesje te geven. Werkt perfect
Ik vind het toedienen met een spuitje op zich al totaal onzin hoor. Probeer zelf hoe het gaat als je vloeistof in je mond gaat inspuiten en dan tegelijk moet slikken. Geen wonder dat een baby dat niet wil. Er bestaan speciale flesjes voor medicijnen (medicijnflesje), die zijn ideaal voor kleine hoeveelheden. En zo krijgt het kindje de volledige dosiering AB binnen (wat met spuitje of met melk meestal niet helemaal gaat). En het grootste voordeel vind ik dat je dan AB ook slapend kunt toedienen, hoeft kind niet wakker gemaakt te worden en AB kan netjes om de 8 uur worden gegeven (anders is de werking niet optimaal)
Mijn dochter heeft nu ook dezelfde ab kuur waarbij mijn dokter nadrukkelijk noemde dit niet icm melk toe te dienen. Wel met een sap oid, maar niet met de melk dus...?!? Ik doe altijd mijn pink in haar mondje zodat ze er op zuigt en dan het spuitje naast mijn pink in haar mondje waarna ik deze geleidelijk leeg spuit. Bij ons werkt het goed! Succes!
Vanmorgen aangemaakt met een beetje melk dit dronk hij goed de rest van de fles wilde hij niet.gister dronk ie ook niet goed en heeft magere luiertjes. Nu is ie bij de oppas heb gezegt dat zem extra moet aanbieden . Hij is al es uitgedroogd geweest ben bang dat dit weer gebeurd
Hoeveel ml moet hij min drinken? Dan ga ik morgen ff bij hoorn wat ie drinkt.hopelijk is t niet nodig en werkt de ab goed en drinkt ie ook weer goed
gelukkig drinkt hij weer goed hij is ook al helemaal beter. vanacht nog wel pcm gegeven en vanacht gaan we t zonder proberen . ook de ab in de melk gaat goed hij vind t lekker !!!! ik ben blij
Gelukkig gaat het weer beter! Ik zou wel even navragen/ kijken of je de ab kuur mag afbreken? Edit: ik zie dat je het over de PCM hebt en niet de ab
Wij hebben ook deze kuur gehad, ook met het spuitje. Ik was zelf juist wel blij het het spuitje, omdat ik het eerder met een lepel probeerde en dit helemaal een drama was (lees antibiotica eindigt overal behalve in haar mond). De eerste dagen verzette m'n dochter zich ook heel erg tegen het spuitje. Ze had toen nog blaartjes in haar mond die erg pijnlijk waren bij slikken. Toen deze blaren eenmaal minder werden deed ze haar mondje bij het zien van het spuitje al wagenwijd open . Ze kon er toen niet genoeg van krijgen, zoog de spuit zelf helemaal leeg en klaagde zelfs als het op was.
De speen van de fles eraf draaien, de kuur erin en je vinger op het gaatje houden, heel klein beetje melk erbij en laten drinken. Of een medicijnflesje kopen! Nuby medicijnflesje : Gezondheid & Verzorging Badjes & Verzorging : Baby Butt webshop