Hee meiden, Ik heb een dochter van 3 en een tweeling van een maand . Nou willen wij binnekort een weekendje weg, en heeft ons buurmeisje van 16 aangeboden om gratis op te passen . Natuurlijk geven wij haar een vergoeding, maar mijn vraag is : Denken jullie dat ze het aan kan 3 kinderen ? Lana kent haar goed, en is eigenlijk niet verlegen maar de tweeling is dan 2 maanden, redt ze dat wel ? En mocht ze in de toekomst nog meer gaan oppassen , hoeveel is ong. normaal per uur ? Hebben jullie al zo'n jonge oppas gehad ? Alvast bedankt Liefs Dorien .
of ze het gaat aankunnen weet enkel zij ik heb ook op mijn 16de vaak opgepast op 4 kindjes waarvan de oudse 3 dan 2 en de jongste twee waren 1maand en voor mij ging dat prima wat de prijs betreft geen idee ik kreeg er niets voor
Ik ken je buurmeisje niet. Overigens vind ik een weekend met een oppas wel erg lang. Weet niet of ik dat zou doen. Dan zou ik ze liever naar bijv. je ouders/schoonouders oid brengen. Een avondje lijkt mij daarintegen wel prima. Wij betalen 3,50 pe ruur als de kindjes slapen, is ze er overdag of voor het naar bed brengen dan betalen we 4 euro.
Huh, meen je dat, je kinderen een weekend overlaten aan een kind van 16? of ze het wel of niet aankan, dat zou ik toch niet doen, maar daar moet je zelf uiteraard in beslissen. Ik ken je buurmeisje niet. Wat als het 's nachts niet lekker gaat? ik vind 16 jaar wel heel jong om een weekend op te passen. Geen idee wat je zou kunnen geven, heb geen enkel benul van oppastarieven, onze kinderen (4.5 en bijna 3) worden alleen 5 uur per weke door mijn moeder opgevangen als ik werk. Maar 5 euro epr uur, lijkt me wel redelijk. Zeker met 3 kinderen en nachten!
ik zou er ook voor kiezen om dan de kids naar familie/kennissen te brengen. 3 kids is best zwaar natuurlijk en zeker als de jongsten pas 2 mnd zijn, zou ik het niet doen. Maar inderdaad,een avondje/overdag zou ik dan weer geen bezwaar vinden
Ze is erg volwassen in haar doen en laten, en ze heeft al vaker bij andere mensen een weekendje opgepast. In ons huis, een vertrouwde omgeving voor de kinderen , denk ik toch wel dat het moet lukken, ze staat natuurlijk niet voor niets hier in de buurt bekend als DE AU-PAIR . Ik bedoel met het vertrouwen is niks mis mee. Liefs Dorien
Familie, vrienden kunnen allemaal niet omdat het een weekendje is met de sportclub en familie zit in het buitenland bij mijn broer en kinderen voor 6 weken .
Je kunt natuurlijk alleen zelf inschatten of ze dit aankan of niet. Maar als ik terug denk aan de tijd dat ik 16 was.....dan voel je toch wel degelijk een vorm van verantwoordelijkheid. Als er regelmatig telefonisch contact is en alles wordt duidelijk op papier geschreven. Dan denk ik dat dit prima zal gaan.
Dat kun jij natuurlijk het beste inschatten. Ik zou het persoonlijk niet doen. Ik wil al niet eens dat mijn schoonmoeder een weekend op de kinderen past omdat ze alleen is en ik het alleen zijn met 2 kinderen best zwaar vind maar ik ken je kinderen en je buusmeisje niet een avond zou ik wel doen trouwens.
Ik zou het ook niet zo snel een heel weekend doen...je tweeling is dan nog wel erg jong, en 3 kids waarvan 2 babies is erg zwaar.. een dagje of avondje daarintegen zou ik misschien wel doen...
Ik zou het ook niet doen. Zeker niet met twee jonge kindjes van twee maanden oud. Alleen de drie jarige zou ik misschien nog wel doen. Maar als ik terug denk hoe pittig ik 1 klein meisje van twee maanden al vond dan zou ik dat nooit over laten aan een meisje van 16!
Ik zou het zeker niet doen met een tweeling die nog zó jong is!! Het meisje is 16...nee, dat is echt te jong vind ik hoor!! En een heel weekend..jeetje. Ik zou denk ik het weekendje overslaan, want 3 kids waaronder een pasgeboren tweeling..dat is nogal wat hoor, daar hebben ervaren moeders zelfs nog moeite mee, laat staan iemand die zelf nog kind is.
ik zou een baby nog niet eens achterlaten die zo jong is als jou tweeling. Laat staan 3 kinderen, en dan ook nog voor een weekend. Dat is toch geen doen voor een 16jarig die zelf niet gewend is 3dagen en 2 nachten omringd te zijn door babies/kind
gaat het over een heel weekend dag én nacht? dat zou ik teveel vinden. 1 dagdeel of avond laat ik mijn dochter wel oppassen. die is ook 16 en heel wijs. maar je praat dus over 3 kids en da's veel, veel te veel denk ik. voor een paar uurtjes kan het wel ( ligt aan het type meisje) maar een heel weekend met de nachten, nee.... ik zou het als moeder van dat meisje ook nooit goedkeuren trouwens. eerlijk gezegd snap ik niet dat je dat zelfs overweegt...
Ik zou het ook never doen! Een avondje oppassen op die leeftijd is prima, een dag ook, maar een weekend? En dan met een tweeling van 2 maandjes? Die verantwoording zou ik nooit aan een meisje van 16 geven. Wat als er wat gebeurd? Kan zij die verantwoording dragen? Kan natuurlijk ook 'savonds gebeuren, maar dat vind ik dan toch een ander verhaal....
Wij hebben regelmatig oppasmeiden (ook van 13-14 maar die komen dan vaak met zijn 2-en). Maar ik zou een weekend lang mijn kinderen van 2 maanden niet overlaten aan een oppas al is ze ook 30. Je kinderen zitten nog zo in een niet voorspelbare fase, helemaal met een 2-ling. Ze is het niet gewend om full time voor kinderen te zorgen waardoor dit extra veel energie zal kosten. Sommige nachten zullen zij beiden spoken en moet ze ook overdag altijd alert zijn en goed opletten. Ook al is ze verantwoordelijk, dit kan ook zij niet bedenken. Ik zou voor de optie gaan: kinderen mee of 1 van 2 blijft thuis en volgend jaar weer nieuwe optie
Ik zou het persoonlijk niet doen. Een avondje zou ik al veel vinden met zulke jonge!!! baby's, een kindje van 3 én een kind van 16 die oppast... Maar een heel weekend. Ik denk dat dat veel te veel van het goede is. Ik zou ook een ouder (ervaren) iemand zoeken. Maar goed, ik ken je buurmeisje en kinderen niet...