Nu heb ik er nog een van 1,5 jaar met 33000 op de teller.. Maar in Augustus / September komt er een andere voor in de plaats!
Onze auto is van '99 en heeft ruim 350.000 km op de teller Loopt nog als een tierelier, dus kan voorlopig nog wel ff mee Scheelt ook dat manlief handig is, onderhoud hebben we amper kosten aan, doordat hij veel zelf kan.
Hier een opel vectra diesel uit begin 2000. Met ondertussen al 350.000+ op de teller. En volgens onze buurman/automonteur kan hij er zeker nog even tegen. Zolang er geen grote uitgaven aankomen en het gewoon zalig rijd houden wij hem dus En eind augustus weer gewoon naar Zuid-Frankrijk ermee hoor!
Wij willen over een aantal maanden een auto gaan kopen van bouwjaar 2000/2002 ongeveer en waarschijnlijk zal die ook rond de 150.000 op de teller hebben. En dan hebben wij er nog niet eens in gereden . Geen zorgen maken dus , als alles het nog doet dan kan hij nog wel een tijdje vooruit.
Onze Ford Focus is ook 9 jaar oud en heeft 239000 op de teller. Rijdt nog prima en de afgelopen drie jaren weinig onderhoud aan gehad. Hopelijk gaat hij nog twee jaar mee.
De oudste is 19 jaar en twee ton op de teller, de jongste een jaar of 14 dacht en bijna 3, 5 ton gereden. Beide super auto's met normaal gebruiks onderhoud qua kosten.
Onze renault megane is maar 6 jaar geworden met 90.000 km...toen begon die zoveel mankementen te vertonen dat ie rijp was voormde schroot..rotding Nu hebben we een aygo van 3 jaar, de bedoelding is dat ie toch wel 15 tot 20 jaar meegaat. Ford is wel een betrouwbaar merk meestal. Die moet nog wel even meegaan toch.
Leeftijd en kilometerstand zegt mij niet zoveel, het gaat er om of de auto verder nog goed bevalt en hoeveel kosten je hebt van onderhoud, benzine etc. Hier een auto van bijna 10 jaar oud en 106000 op de teller. Tot nu toe doet hij het prima, en dit is wat wij kunnen betalen, prima toch?
Hier een aygo van 6 jaar oud met nu 154000 km op de teller. Twijfel of ik hem in ga ruilen of gewoon af rij. Toyota staat er wel om bekend dat ze lang op de weg blijven zonder al teveel problemen. Dus ws blijf ik nog even zo rijden.
Opel corsa 5 deurs uit 1996 en heeft 183.000 gelopen. Zolang hij 't nog doet dan cross ik er overal mee naar toe. Leeftijd en kmstand zegt niets over een auto..
Zelf een matiz uit 1999 kilometerslang weet ik niet het rijd meer heb ik niet nodig. We rijden in het weekend met de bedrijf auto van mijn man een vw Polo nog geen 3 jaar oud .
Clio estate van net 1 jaar oud met 23000 km en panda van 5 dagen oud 50 km. Panda is er gekomen na honda jazz van 6,5 jaar oud en 110000 gelopen vonden wij een mooie leeftijd en kilometerstand om in te ruilen. Auto had ons nooit in de steek gelaten, maar wilde wel eens weer wat nieuws. Zelf vind ik jullie auto wel op leeftijd en kilometers zou het bij mij ook jeuken, maar dat is persoonlijk. Er zijn nu juist weer merken die eerst heel betrouwbaar waren, maar nu echt de meeste storingen hebben. Bijvoorbeeld vw, seat en skoda. Succes met je keuze
Wij hebben een ford uit 2002. Hij heeft nog net geen 100000 op de kmteller. Onze auto is qua motor etc nog erg goed en hij heeft ook nooit problemen, dus wij rijden nog even door. We onderhouden hem wel goed, steeds een beurt etc en kleine dingetjes meteen verhelpen.
Wij hebben er eentje uit 2006 met 279.000 km op de teller en wekelijks komt daar zo'n 700km bij. Niks geen problemen op het reguliere onderhoud na.
Ik begrijp deze logica niet helemaal. Van de kosten van een nieuwe c1 kun je de multiple nog wel een paar jaar op de weg houden....dus geen geld om de multiple op de weg te houden, maar wel geld voor een nieuwe c1? Niet aanvallend bedoeld, hoor. Maar ik begrijp deze logica niet helemaal.
Ik had 3 alinea's met uitleg getypt, maar heb het weer weggehaald. Ik begrijp dat niet iedereen het snapt. Dat hoeft ook niet, als wij het maar snappen
Peugeot 206 uit 2002. 148.000 km (benzine) Audi A4 uit 2005. 191.000 km (diesel) Denk dat ze beide worden afgereden. Mijn Peugeot bevalt me nog prima, doet 't nog best dus zolang blijf ik erin rijden. En dat geldt eigenlijk ook voor de Audi van m'n man.
onze is 13 jaar oud doet het nog prima en nergens de zenuwen van. Nooit pech gehad en geen problemen gehad. Enige nadeel zijn de hoge kosten aan onderhoud die je kado krijgt bij een oude auto maar bij ons valt dat ook mee want hij is al de jaren goed onderhouden bij dezelfde Dealer.
Ik krijg ook altijd de kriebels over de 100.000. Maar krijg van de mannen in de groep altijd te horen, ze kunnen wel over de 200.000 hoor!! Mijne is uit 2006 met 50.000 op de teller. Benzine Manlief is uit 2012 met 70.000 op de teller. Diesel