Zoontje van 5 zit op zwemles en daarbij zitten ook vanaf zijn 3e certificaat judolessen totdat hij zijn A diploma heeft. Als hij zijn A heeft mag hij een sport kiezen. Dochter van 3 gaat af en toe met mama mee paardrijden. Zij gaat op zwemmen als ze 4 is.
Onze zoon van 7 jaar zit op zwemles voor zijn C-diploma en daarnaast op judo. Onze zoon van 5 jaar zit op zwemles voor zijn A-diploma en mag op een sport als hij A en B heeft gehaald.
De oudste is 7 en heeft eerst op zwemles gezeten en toen hij zijn A en B had gehaald mocht hij een sport uitkiezen en dat is Voetbal geworden. Hij traint dus 2x per week en 1x per week een wedstrijd. De jongste is bijna 4 en die moet van ons net zoals de oudste eerst zijn zwem diploma's halen en daarna mag hij een sport kiezen die hij wilt. Denk dat dat ook wel voetbal zal zijn.
Dochter van 6 zit op turnen en ballet. Ballet gaat ze mee stoppen, daar moeten we nog wat anders voor zoeken. Zwemdiplomas heeft ze al.
6 en hij zit op voetbal. Nu bij de kabouters en na de winterstop mag hij naar de F. Super trots natuurlijk. Lars moest wel eerst zijn zwemdiploma halen voor hij met voetbal mocht beginnen.
Ik heb dochter toevallig vorige week ingeschreven voor ballet, hiermee start ze in januari als ze 1 is. Zodra ze 4/5 is gaat ze op hockey. Wat ze daarnaast wilt doen mag ze zelf weten en kiezen.
Hier alleen zwemles voor de oudste. Verder vind ik het al druk genoeg voor haar. Wil haar ook tijd gunnen om met vrienden/vriendinnen af te spreken Wil met de jongens misschien peutergym gaan doen.
Dochter van ruim 4 zit sinds 2 en een half op dansles, ondertussen heet het balletles omdat ze nu in de oudere groep zit.
Mijn zoon zit op zwemmen ( tja dat is eigenlijk het enige dat ik verplicht ) En op voetballen, Hij wou eigenlijk niet voetballen, het leek hem helemaal niets, Opa ( schoonvader) en papa zijn dol op voetbal en zagen hem ook graag op voetbal,hoewel papa hem wil laten doen wat hij wil, opa liever niet, maarja pech voor opa ! Toen werd vorig jaar onze zoon enorm gepest, geschopt, geslagen, gedwongen tot zand eten, met zijn voorhoofd over de stoep geveegd, ja serieus ! Door een jochie uit groep 2. Hij lag elke dag in bed te huilen dat niemand hem leuk vond, dat hij maar beter dood kon zijn want hij was niemand ( werd hem elke dag verteld door de pesters ) Toen zei mijn schoonvader dat hij echt graag zag dat onze zoon eens mee deed met voetbal, niet omdat hij dat zo graag ook ( ook wel ) maar meer omdat voetbal een team sport is, en om onze zoon te Laten zien dat de kinderen wel met hem willen " spelen" omdat ze wel " moeten" en als er iets was zou opa er bij zijn want bij is trainer van de mini's Wij kozen er toen voor hem inderdaad de drie proef lessen mee te laten doen en hij vond het geweldig. Nu zit hij een jaar op voetbal en is nu een echte voetbal fan, ( pesten was overigens twee maand later volledig gestop pester heeft alles aan de directeur toegegeven en daarna heeft onze zoon nergens meer last van gehad ) Ik ben voorstander van zelf een sport laten ontdekken, en niet dwingen tot een bepaalde sport omdat mama papa of opa dat zo leuk vind, het kind moet het leuk vinden, nu hebben we toch een beetje " gedwongen " maar als hij het niet leuk gevonden had dan had hij na die drie lessen niet door hoeven gaan
Zoon van 5. Zit vanaf zijn 4,5 op hockey. Wij hebben niks met hockey, maar via een clinic via school is hij een keer gaan hockeyen en hij vond het zo leuk, dat hij er op mocht. Het is nog heel spelenderwijs. Een uurtje per week. Daarnaast heeft hij 45 minuten per week zwemles.
Dochter van 5 zwemt voor haar B. Ze zit ook anderhalf uur per week op musicalles en als ze in januari haar B heeft gaat ze op streetdance.
En wat als ze dat nou niets vind, ik snap dat zwemles verplicht moet maar hockey ? Welke waardevolle les kan je leren van met een stok achter een bal aan rennen? Er zijn sporten die ik verl waardevoller zou achten (turnen; flexibiliteit, kracht, evenwicht) vechtsporten; discipline en eigenwaarde (kracht ed) maar hockey? Dat is nou niet bepaald een sport die je perse gedaan moet hebben anders zou je iets missen...