Hoe oud is jullie kindje en op welke sport zit hij/zij?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamav2boefies, 25 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Oudste dochter is na het zwemmen gaan voetballen, dit doet ze nog steeds met heel veel passie.
    Middelste dochter is lang door gegaan met zwemmen, heeft 9 zwemdiplom's gehaald en zwemt nog steeds en rijdt paard.
    Jongste is net gestart met zwemles, twee x per week. Welke sport ze hierna wilt gaan doen weet ze nog niet.

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Jeetje, je doet alsof het kind tegen haar zin op hockey wordt gedaan. Dat haal ik helemaal nergens uit!
    Maar ik kan net zo goed uit jouw bericht halen, dat je het wél begrijpt als iemand tegen eigen zin op een vechtsport wordt gedaan. Of op turnen. Vind ik ook belachelijk! Ik heb zelf op zowel gym, turnen en judo gezeten (niet tegelijk en was allemaal eigen keus), maar ik kan nou niet echt zeggen dat ik daar iets geleerd heb/aan gehad heb, wat ik anders gemist zou hebben of tekort zou zijn gekomen...

Wat is er mis met hockey? Het is een teamsport. Je leert wel degelijk discipline (zoals bij de meeste sporten) en je leert hoe je je in een team moet opstellen, aan elkaar denken, samen spelen, etc. Dat heb je overigens bij alle teamsporten, niet alleen bij hockey natuurlijk.

Ik kan me heel erg vergissen natuurlijk, want op internet blijft het het geschreven woord, zonder intonatie, maar ik proef uit jouw bericht dat je de sport hockey an sich eigenlijk helemaal niks vindt...

Hey en begrijp me niet verkeerd... ik heb er nooit iets mee gehad en mijn man ook niet, maar als mij zoon het leuk vindt, waarom niet? De enige 'sport' die ik zou verplichten, ook tegen zijn wil, is zwemles.

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik wilde eigenlijk typen wat ladyxchi zegt. Tuurlijk, als ze hockey echt verschrikkelijk vind hoeft ze het echt niet te blijven doen. Maar ze moet het van mij wel proberen. Zo ben ik ook met hockey begonnen en vind/vond het geweldig. Mijn vriend en ik hockeyen allebei nog steeds. Je leert van hockey wel degelijk belangrijke dingen, samenspelen, vooruitdenken, discipline. Ik vind turnen juist een suffe sport. Maar als dochter dat later graag wilt, gaat ze dr gang maar hoor. Wat is jouw afkeer tegen hockey trouwens?

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Oudste bijna 8: reddingsbrigade
    Middelste 5,5: zwemles
    Jongste bijna 2: niets

De oudste twee willen ook graag allebei op badminton, omdat papa daar ook op zit. De oudste is alleen motorisch niet zo sterk, dus we twijfelen daar nog over. Misschien als de middelste ook 6 is, dan kunnen ze samen starten.

Zwemles is hier verplicht, daarna wil ik wel graag dat ze op een sport gaan, maar het maakt mij niet zoveel uit welke. Liever geen teamsport met elk weekend wedstrijden, maar als ze het echt heel graag zouden willen, dan zou dat ook wel mogen. Ik zou er persoonlijk wel van balen, omdat dan al je weekenden bezet zijn en wij nogal van de uitstapjes in het weekend zijn.

5. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Zoon van 6 zwemmen en had taekwando maar daar even mee gestopt na 3 jaar is gewoon te zwaar voor hem nu hij in groep 3 zit.

6. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ouderpeuterdans vanaf januari.

7. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.257
    1.019
    113
    Zuid-Holland
    Jongste dochter van 3,5 jr nog geen sport, straks in feb eerst maar eens op school beginnen en pas met 5 jr mag ze van ons op zwemles.
    mn oudste dochter van 6 jr is bezig met haar A diploma zwemmen, nu laatste badje voor het afzwemmen. Ze doet gr2 voor de 2e keer en nu merken we pas de laatste maanden dat ze energie over heeft, dus in oktober mocht ze van ons op jazzballet. Haar grote passie, dansen :)

8. angel77

angel77 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.428
    0
    36
    oosten van het land
    zoon 5, zwemles B en voetbal

9. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Zoon 4: Ballet, ijshockey en zwemles
    Alles vrije keuze,(alhoewel ijshockey zetten we hem met 2,5 eigenlijk op omdat wij dat zelf zo gaaf vinden om te doen ;)) hij heeft het ook nodig om zijn energie kwijt te kunnen

Dochter 4: Ballet en zwemles

10. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    PenF: mijn zoontje wil ook graag op ballet (is ook 4), maar zegt dat hij niet durft omdat onze dochter (7) steeds roept dat het voor meisjes is. Hoe wordt daar in jouw omgeving op gereageerd? Wij zelf hebben er totaal geen moeite mee, integendeel zelfs.

11. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Oudste van 5: waterpolo, wedstrijdzwemmen en judo
    Jongste van bijna 3: peuterzwemmen

12. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Is ook heel normaal daarom zette ik het ook in mijn post. Ik zie hier reacties tussen waar bij kinderen 2 x in de week trainen voor het 1, 2 x voor het ander en nog 1 x in de week een wedstrijd.... Waar blijft dan de tijd om 'normaal met vrienden buiten te spelen' denk ik dan. En zelf te verzinnen wat te gaan doen. Niet bedoeld als aanval maar het lijkt me zo veel (naast school ed)..... Vandaar dat ik dus opnoemde 'en ze doet aan binnen/buiten spelen met vriendinnen' want daar kiezen wij liever voor.

Xxx

13. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Mijn dochter is 5 en zit op ballet en zwemles

14. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

ja maar het gaat hier om welke sport ze beoefenen ;) buiten spelen is normaal lijkt mij, en als je 2-3 keer per week sport, heb je nog 5-4 dagen over om buiten te spelen hoor en in de zomer gaan die van mij vaak ervoor of erna nog buiten spelen...

15. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    #95 Tigermommy, 26 nov 2014
    Laatst bewerkt: 26 nov 2014
    geen afkeer, maar al die dingen die je opnoemt leer je van elke teamsport dus hoef je niet speciaal hockey voor te doen.

Ik reageer op het woordje "MOET" hier mogen ze doen wat ze zelf leuk vinden, ze doen op school clinics, gaan eens een keertje iets proef doen en beslissen ze dan wat ze leuk vinden, ze heeft ook op ballet gezeten maar daar had ze geen zin in, prima..

Zowel mijn man en ik hebben op topniveau gesport als jeugd zijnde (selectie Nederland tennis, Inters motorcrossen, oma op hoog niveau ballet gedaan) dus wij vinden sport wel belangrijk en natuurlijk zullen ze onze interesse overnemen maar als ze niet willen prima, van ons MOETEN ze niet een bepaalde sport doen, ze MOETEN wel sporten in het algemeen..

EN turnen suf? hihi die meiden tillen je met gemak op om je door de lucht heen te gooien, als je dat suf vind :p ik vind dat wel wat die powervrouwen... ik zie het de gemiddelde persoon denk ik niet nadoen zonder iets te breken wat daar een meisje van 7-8 al kan doen met het grootste gemak.

16. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    1 jaar - dreumes gym

17. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Zoon(6) zit nu alleen nog op zwemles. Van het voorjaar gaat hij er motorcross bij doen.

18. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Jongen 3, peuterzwemmen
    Jongen net 5, onlangs klaar met a en b zwemles, nu op voetbal.
    Echte buiten kinderen en vooral de oudste erg sportief!

19. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hier oudste van bijna 8 deed zwemmen en scouting, maar is afgelopen maand gestopt met zwemmen. Weet nog niet wat hij wil en ik vind dat wel even prima. Laat hem maar rustig denken wat hij wil

De jongste van 6 doet nu turnen en scouting. Hij is bij turnen de enige jongen in zijn groep. Ergens wel jammer maar hij vind t helemaal geweldig en heeft er echt geen issue mee. Hoop alleen dat het hem niet tegen gaat staan als hij t turnen zelf wel leuk blijft vinden...

20. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0

Ik zie hier bij de club hebben ze een speciaal jongensteam! Dat is echt leuk doen ook hele andere dingen dan de meiden die moeten echt sterk zijn in hun armen, de meiden kunnen nog afwisselen... Knap hoor!

Deel Deze Pagina