Hopelijk kan iemand ons helpen. Ons meisje van 14 weken geeft sinds een aantal dagen haar flesje terug met megaveel lawaai. Echt een oergeluid. Elke keer schrik ik er weer van. Ook zit ze onder vurige rode vlekken. Vanmorgen ben ik ermee bij de huisarts geweest. Ze denkt dat het koemelkallergie is en ik moet andere voeding gaan geven. Net de eerste fles met andere voeding gegeven. Halverwege kwam de hele fles er met veel geluid weer uit. Wat zou dit toch kunnen zijn? Maak me erg ongerust.
een boer? die kleintjes kunnen heel hard bulken, soms hoor je het ook omhoog komen via de maag misschien is dat het. sterkte en succes
Hoi, Je schrijft dat je kindje de héle fles teruggeeft, maar wees gerust: mééstal is dat niet het geval. Het lijkt heel veel - als je een lepel olie in een afwasteil met water laat vallen, lijkt het ook alsof er enórm veel olie in zit! Maargoed, het klinkt niet goed wat je beschrijft. Het zou kunnen dat er een blokkade zit, waardoor je kindje de voeding gewoon niet weggewerkt krijgt. Maar meestal komt dat al eerder aan het licht (na een paar weken). Het zou ook kunnen dat je kindje reflux heeft, maar ook dat wordt veelal eerder ontdekt. Wat betreft koemelkallergie, je kunt ook niet verwachten dat direct de allereerste fles aangepaste voeding resultaat geeft he. Als ik jou was zou ik het even een paar daagjes aankijken, tenzij je het idee hebt dat je kindje echt ziek is en/of uitdroogt. Dan direct aan de bel trekken natuurlijk! Mocht er over een paar dagen geen verandering zijn, dan zou ik toch echt even langs de kinderarts gaan als ik jou was..