2 vragen wat betreft FV + BV

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Marlous, 16 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlous

Marlous Niet meer actief

Ik heb 2 vragen:

Ik ben BV aan het afbouwen, aangezien ze er niet genoeg aan had. Ik doe nu het volgende:

7.00 BV
    10.00 FV
    13.00 FV
    16.00 BV
    19.00 FV
    (23.00 BV)

Ik weet niet zo goed hoeveel FV ik moet geven, ik doe nu meestal 120, is dat genoeg?
    En om 23.00 moet ik haar wakker maken voor BV, zonder zou ze toch doorslapen tot 7.00, moet ik dit toch blijven doen, omdat het anders te lang is? Ze drinkt dan wel wat, maar niet veel, en ik kolf daarna af, anders ontplof ik enigszins.

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik denk dat het wel goed is, van je fv. Als ze meer nodig zou hebben geeft ze het wel aan door huilen.

Ook zou ik persoonlijk haar niet meer wakker maken voor de laatste bv, als ze toch lekker doorslaapt.
    Misschien kan je bij de laatste wat meer voeding geven als je denkt dat ze het nodig heeft.

Dit is mijn persoonlijke mening, ik weett namelijk zelf niks van bv af, dus misschien dat er andere meiden er iets anders over zeggen

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik zou haar niet wakker maken voor de voeding van 23.00 uur als ze ligt te slapen. Kun je niet de voeding van 19.00 uur bv geven ipv fv? Volgens mij is de hoeveelheid fv wel voldoende.

4. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Tja, ze is nog wel erg jong. Ik heb mijn kindje nog heel lang wakkergemaakt rond 2300 uur, anders redde ze het echt niet (ook al sliep ze als een blok).
    Ik ben ook van bv overgestapt op fv , ongeveer op dezelfde tijd als jij. Ik heb het overlegd met het cb. De wijkverpleegkundige gaf aan hoeveel fv ik kon geven. Helaas weet ik het niet meer precies, maar misschien kun je ze bellen?

succes! (en niet schrikken als ze in het begin verstopt raakt. Komt vanzelf goed!)
    Amber

5. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    de fles die ze helemaal leeg drinkt zou je kunnen verhogen naar 150 (+5) en ik zou haar zeker nog wel wakker maken, vindt 12 uur slapen wel heel erg lang hoor voor zo'n kleintje....

je hoeft haar ook niet om 23 uur wakker te maken je zou haar ook als dat voor jou beter uitkomt om weet ik veel half 10- 10 uur wakker kunnen maken

wbt de hoeveelheid van de flesvoeding, zou ik je ze iets voller kunnen doen en bijhouden welke ze helemaal leegdrinkt, en van welke ze wat laat staan...

hier drinkt ze ze ook niet allemaal leeg...

gr.smoekie

Deel Deze Pagina