hoe oud vast ritme ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door linda84, 7 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deb26

Deb26 Bekend lid

3 okt 2006
    626
    0
    16
    Als ik voor mezelf spreek ( vraag in een ander topic ook over ritme )
    Dit is mijn1e kind en merk dat ik in veel dingen nog onzeker ben. Wil dus niet perse dat mijn kind een ritme heeft maar vraag me af of ze er niet 1 moet hebben. Verder zou ik bij n eventuele ritme die van haar aanhouden en niet die van mij.

Debby

2. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    mijn meisje heeft een redelijk ritme maar komt ook nog wel eens snachts, prima dan weer even wat extra eten! maar tot nu toe gaat het goed! het komt van zelf wel! je kind geeft idd wel een eigen ritme die je gedurende tijd iets kan bijsturen maar het grootste gedeelte heeft je kind tch zelf in de hand!

3. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    lars heeft altijd al een redelijk vast ritme gehad, maarja, als ze een keer langer slapen of juist korter, tja dan gaat dat in de war......
    ach hij geeft t wel aan, ik heb me er nooit druk over gemaakt, afspraken waren onder voorbehoud dat hij op schema zat.... nu maak ik middagafspraken "als hij wakker is" kan 3 uur zijn, maar ook 4, je ziet me wel verschijnen en als het heel erg in de soep loopt bel ik wel hihi

4. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam

joh wat een raar antwoord? Zeg wat je te zeggen heb en laat verdere comentaar voor je!
    Misschien is ze wel onzeker en vraagt ze het zich gewoon af?
    Mag dat?
    Ok jij bent supermama laat ons dan de onzekere mamas uithangen!
    Ik snap best w elwaarom ze die vraag stelt! He is ook niet niks als je een newbie mama bent

hier pas een ritme toen ik over gegaan ben de fles! maar nog v eschilt het wel eens! Toch hou ik hem wel in een bepalad ritme hoor! want anders slapat hij veel te weinig bv.

5. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Nachtvlinder: hoezo een raar antwoord? Ik geef gewoon mijn mening en daarmee mag iedereen doen wat hij wil.

6. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Poe hé Nachtvliinder, waarom zo fel? Lijkt me nergens voor nodig...

7. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Iedereen mag zijn eigen mening erover hebben. En idd het lijkt mij handig om een ritme te hebben. Julia huilt soms uren achter elkaar. Vaak door slaaptekort. Het lukt haar niet om in slaap te komen. Terwijl ik merk dat als ze voldoende heeft geslapen. (dan ga ik met haar wandelen) is ze een veel blijer meisje. Ook voor haar lijkt het me fijn om dus te weten waar ze aan toe is. Ik denk namelijk dat het voor kinderen ook fijn is om een ritme te hebben zodat ze weten wat er komen gaat.

Het enige wat ik wil is de mening van andere moeders. Voel je niet verplicht om te reageren. En sla een topic gewoon over als je er moe van word.

8. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Linda: je kan mss regelmaat inbouwen voor Julia. Dat is wat anders als een ritme maar daardoor worden de dagen wel duidelijker. Hier is mijn regelmaat wakker worden, even op de arm, drinken, spelen in de box/wipstoel bij de eerste tekenen van vermoeidheid( huilen, weg kijken, gapen, in ogen wrijven) gaat Marijn naar bed. Op zijn kamertje ga ik hem verschonen, liedje zingen muziekdoosje aan aai over de bol, en slapen maar. Misschien heb je hier iets aan.

9. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Tuurlijk is het best fijn om een ritme te hebben! Niks mis mee lijkt me.
    En je kindje een beetje sturen, ook niks mis mee toch?
    Maar ik ben soms bang dat er door de maatschappij om het zo maar eens te noemen een niet realistisch beeld neergezet word waar je (ik althans ;)) heel onzeker van kan worden. Als je kleintje bijvoorbeeld nog niet doorslaapt of onregelmatig voor een voeding komt. Is heel normaal, maar anderen, de buitenwereld, kan echt reageren alsof het heel raar is.... En dat vind ik jammer.

En ja ik vind het zeker fijn dat er nu wat meer ritme inzit. Maar ik heb ook gemerkt dat het voor ons beiden veel beter werkte om op hem in te gaan ipv te proberen hem aan mij aan te laten passen. Kostte veel minder energie en we waren samen blij.

10. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ja ik bedoelde met ritme een beetje hetzelfde als regelmaat. Ik ga haar niet wakker maken voor een fles en zeg ook niet dat ze op die en die tijd moet slapen. Het is bij Julia heel lastig te zien wanneer ze moe is. Ik merk het wel als ze eenmaal in bed legt en ze begint te krijsen dan is ze blijkbaar nog niet moe genoeg

11. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Dan bedoelen we dus gewoon hetzelfde Linda. :) Het niet zien waarneer ze moe zijn is bij sommige baby's erg lastig te zien. Ik merk aan Marijn dat 1 a 1,5 uur wakker zijn lang zat is. Gewoon even uitproberen. Jammer toch dat we geen gebruiksaanwijzing krijgen van onze beebs. :)

Deel Deze Pagina