Hoe oud waren jullie met jullie eerste koophuis?

Discussie in 'De lounge' gestart door baby90, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wondertje dat is raar... op je 17e ben je helemaal niet handelingsbekwaam dus dan was het koopcontract helemaal niet rechtsgeldig. Maar je bent dus op je 18e pas naar de notaris gegaan...

2. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Ik was 20 (21 toen we de sleutel kregen) en mijn vriend was 28. We kochten een nieuwbouw eengezinswoning van 140 m2. Daar wonen we nu nog met veel plezier. Beide een fulltime vaste baan. Hypotheek is gebaseerd op 2 inkomens. Omdat we toen wisten dat we in de komende jaren, flink in salaris omhoog zouden gaan. Nu zouden we het met 1,5 salaris ook makkelijk kunnen betalen (komt mooi uit, aagezien we eind van het jaar voor ons eerste kindje willen gaan).

Verder geen BKR registratie.

3. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik ben 27 en mijn man 28, we wonen nu in een huurwoning, en gaan donderdag voorlopig koopcontract tekenen (woensdag is bouwtechnisch rapport en we wachten op goedkeuring van de bank daarna is alles geregeld) Spannend!:)

Het is een hoekwoning, berekend op mijn salaris van 3 dagen en van mijn man 5. Kan echt niet op 1 salaris hier.

Geen BKR registratie. Spaargeld...

4. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Ik was 24 en mijn vriend 27 toen we dit huis kochten, Voor mij m'n eerste koopwoning, voor m'n vriend de 2e. hij had al eerder een appartement gekocht. Gelukkig goed en snel kunnen verkopen.
    Bkr registratie heb je trouwens al als een mobieletelefoon abonnement afsluit. Maar dit heeft verder geen invloed op je hypotheek of iets (mits je altijd gewoon betaald hebt)

5. Wondertje4

Wondertje4 Niet meer actief

Toen ik 17 jaar was, bestond de mondelinge regeling. Ik heb een mondelingen overeenkomst gehad met mijn 16 jaar en mijn vriend van 19. Godzijdank optijd het licht gezien.

Met mijn 17 jaar (en mijn vriend van 21) heb ik in september 2002 het voorlopig koopcontract getekend (toen was de mondelinge overeenkomst volgens mij net afgeschaft) en in mei 2003 (toen was ik 18) alles rondgemaakt bij de notaris. In september 2003 zijn we erin getrokken.

6. Wondertje4

Wondertje4 Niet meer actief

Ik moet daar wel tegenover stellen dat ik een goed vast-contract had en een heel goed inkomen voor die leeftijd. Mijn ouders e.d. hebben ook nooiut garant hoeven te staan en zijn nooit meegenomen in het contract. Wel hebben zij (mondeling bij de hypotheekadviseur van de Rabo) toestemming moeten geven.

7. Keiblij

Keiblij Actief lid

5 nov 2011
    317
    269
    63
    Ik was net een maand 21, mijn vriend 20. Nog steeds blij mee!

8. Sproettie

Sproettie Bekend lid

5 jul 2010
    734
    275
    63
    Vrouw
    Fotograaf
    Noord-Brabant
    Ik was 19 en mijn man 21!

9. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    beide 25, een vrijstaand huis van 10 jaar oud (toentertijd), op 1000m2. gebaseerd op 100% man's salaris en 30% mijn (bij buitenlands salaris niet meer mogelijk).

geen BKR registratie.

10. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    21 en 22

11. xxsuuzxx

xxsuuzxx Fanatiek lid

7 sep 2008
    2.417
    0
    0
    juf
    Gelderland
  12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

#72 Cygnet2, 5 mrt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 mrt 2012
    29 jaar en een drie kamer appartement in het centrum van Den Haag (alleen)

€ 210.000. Mijn salaris was toen circa 4900 bruto per maand

BKR registratie heeft iedereen die een vorm van krediet is aangegaan (credit card, persoonlijke lening, hypotheek)

Inmiddels woon ik samen met man en twee kinderen in een koopwoning in een dorp naast Amsterdam. Dit huis hebben we gekocht op 160% van de salarissen.

13. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik was 24 en mijn vriend 27, was een appartement in Leiden. Vijf jaar later hebben we een nieuwbouwhuis gekocht in Zoetermeer, dat is een eensgezinswoning.

14. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik was 21 en mijn vriend was toen 32 (maar hij had daarvoor in zn eentje ook al een huis gekocht). We hebben het gekocht op alleen mijn vriends salaris, omdat ik destijds nog studeerde en alleen een bijbaantje had. Het is trouwens een rijtjeshuis.

15. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik was 26 toen ik mijn eerste huis kocht, in mijn eentje. Een appartement met drie slaapkamers. Dat was in 2001. Geen registraties of zo.

16. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    Ik was 21 en mn ex was 23 jaar.

17. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    We waren 24 en 26 en ons eerste huis was een maisonette in Rotterdam voor 200.000 euro gebaseerd op 1 salaris. Wij werkten toen wel allebei al, maar vonden het fijner om veiliger te spelen. Inmiddels 10 jaar later wonen we in een huis dat een dubbele kost van tov ons eerste huis en nog steeds gebasseerd op 1 salaris. Vonden we geen slecht idee in deze tijd.

18. tulip

tulip Niet meer actief

ik 21 hij 23, zaten beide nog op school.

19. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Jeetje, wat waren de meeste jong zeg! Jaloers:)...
    Ik weet niet meer van wie het afkwam, dat je beter eerst een tijd kan huren. Mijn vriend en ik hebben samen ook gehuurd gezeten, moesten hier vertrekken maar wonen nu dus samen bij mijn moeder in:(...
    Een huurwoning is gewoon hartstikke moeilijk te vinden hier, de wachttijd is ontzettend lang en particulier betaal je je scheel in deze regio.
    Dus kopen zou voor ons een goede optie zijn, maar helaas. Als ik een vast contract had zouden we misschien wel kunnen kopen, er word veel gebouwd in deze regio en ze geven weer starters leningen weg. Maar wij hebben 2/2,5 jaar terug een kleine lening afgesloten (vriend had schulden) van een paar duizend euro (ik weet niet meer hoeveel). Deze betalen we wel netjes elke maand af, maar dat zal ons ook niet ten goede komen als we zouden willen kopen.

Ook dit is dus uitgesloten en zitten wij 'vast' bij mijn moeder. Althans, voorlopig:(

:$ dat is zeker zeer aantrekkelijk! Hoe kom je daar voor in aanmerking? Zo'n koopgarant? En dat kan in combinatie met een starterslening? Dat wist ik niet.

Tulip,
    hoe doe je dat dan? Als je beide nog op school zit:(...

Als ik zo op internet speur kunnen wij gemiddeld een 'gewone' hypotheek krijgen van +/- 145.000 euro. JOEPIE, en dat is een indicatie.. dus het zal wel flink lager liggen. GRRR hebbe hebbe hebbe:x

20. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    ik was net 19 en man was 26. alles op loon van man geen vetpot maar lukte net.

tweede huis gekocht, was ik 22 man 29 vrijstaand huis in duitsland en zitten er nog ook weer op zijn loon want ben thuisblijfmama. mocht ik dus gaan werken is dit extra wij wilden het zowiezo niet op twee lonen voor het geval er 1 wegvalt is dus over nagedacht. bkr hebben we niet.

Deel Deze Pagina