wat jong allemaal.. jeetje, super! Had niet verwacht dat er zoveel zo jong waren bij hun eerste koophuisje. Wij krijgen voorlopig geen hypotheek, huren is ook bijna onmogelijk in deze buurt en met ons budget. Ja via de woningbouw, maar de wachttijd is ontzettend lang en dan moeten we maar erg geluk hebben wil je met 3 jaar inschrijf tijd iets krijgen... urgentie aanvragen zou de oplossing zijn, maar die krijgen we niet zomaar.. ook al zouden we op straat staan.
Wij waren 29 en 30 jaar. We hebben een nieuwbouw huis gekocht. Ons inkomen destijds? Geen idee, maar we konden zonder problemen een hypotheek van 370.000 krijgen. (Dat is overigens niet de waarde van ons huis ) Maar dat zegt niks, want in die tijd kon je hogere hypotheken krijgen dan nu. We hadden geen starterslening, geen eigen inleg en geen subsidie. En we hadden initieel wel een BKR-registratie, twee zelfs, maar dat was met één belletje en een fax geregeld. Eerste was namelijk dat het vinkje 'gespreid betalen' op mijn man's creditcard uitgezet moest worden en het andere was een oude lening die allang afbetaald was, maar ze waren vergeten hem ook daadwerkelijk te sluiten in hun systeem.
23 jaar, konden toen ook nog een NHG krijgen. Rijtjeshuis met 3 ruime slaapkamer, grote zolder en tuin op zuid/westen.
Ik was 19 jaar, mijn man (toen nog net niet man) 22 jaar. Het was een tussenwoning. Een "gewone" hypotheek, zonder subsidies. Geen negatieve BKR registratie. Ik werkte fulltime in een winkel, hij werkte fulltime in de bouw. Inmiddels zijn we 9 jaar verder en wonen we alweer 2 jaar in ons 2e eigen huis (2x zo duur hahaha, ik werk nog maar 20 uur, heel ander werk + 2 kinderen rijker - maar wel vrijstaand met een mooi stukje grond).
Ja, t scheelt een hoop als je nog in de 'goede' tijd je huis gekocht hebt.. dan zouden wij waarschijnlijk zelfs een hypotheek krijgen LadyXochi, 370.000 Jee dat is wel veel zeg.. (kwijl kwijl) Onze droom is om ooit een kavel te kopen en een eigen ontworpen huis te bouwen, maar die droom duurt nog wel een hele tijd... Vlinder; NHG?
Ik was 23, mijn vriend 25. Geen BKR, subsidies enzo, wel NHG. Het is een eengezinswoning met 4 slaapkamers en ruime woonkamer. Hier zitten we voorlopig nog wel even
mijn vriend en ik waren 18 toen we een appartement kochten en 23 toen we dit huis gekocht hebben 3 maanden geleden(6 kamer woning) in dit huis hebben we een bouwdepot genomen voor de keuken
Toen wij 21 en 24 waren hebben we een nieuwbouwwoning gekocht. Een jaar later konden we erin! Beide geen BKR registratie.
Wij waren 21 en 22. Toen was het nog niet zo dramatisch met het krijgen avn een hypotheek. We hebben een hoekwoning.
waarom zet iedereen erbij geen bkr? Met een megatieve bkr kan je toch nooit een hypotheek krijgen? Alleen op naam van de andere partner misschien..
Mijn eerste koophuis kocht ik toen ik 26 was. Op m'n 21e ging ik voor het eerst samenwonen. Dat hield in: ik trok in bij m'n toenmalige vriend, die net een 1-kamerappartement had gevonden. In totaal was het nog geen 40 m2 groot. Dat koophuis was trouwens nog geen 60m2. Ik ging daar alleen wonen en heb het dus op m'n eigen inkomen gekocht. Ik verdiende toen zo'n 4000 gulden bruto per maand.
Wij waren 18 en 24 toen we twee jaar geleden dit huis kochten. Daarvoor huurde we een appartement. Ik heb er voor gekozen om thuis te blijven voor de kindjes dus we hebben alles gebaseerd op 1 loon. Gaat in ons geval prima, manlief verdient gelukkig goed. Vindt het heerlijk om een eigen huis (met tuin ) te hebben, maar het is soms frustrerend dat je alles tegelijk wil (nieuwe keuken, andere badkamer, nieuwe tegels in de tuin) en dat sparen voor zulke dingen gewoon wat langer duurt .
Ik was 22, het huis was een appartement. Nu sinds vorig jaar een huis met tuin, kan ons kleintje aanstaande lente/zomer lekker rond gaan kruipen! En wij met een drankje op de stoelen erbij