Hoe oud waren jullie...

Discussie in 'De lounge' gestart door Dientje, 15 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bri

Bri Niet meer actief

O ja, je wilde ook weten of dat leuk was en of ik daarna weer een opleiding ben gaan doen....

Ik vond het heerlijk eindelijk écht aan het werk te gaan. Overigens ben ik op m'n 32e wel weer aan een studie begonnen (12-20 uur per week), naast een 32-urige werkweek. Dus 4 dagen werken, 1 middag college en dan nog 8 tot 12 uur zelfstudie. Vond ik ook heel erg fijn, alleen die scriptie schrijven vond ik erg zwaar. Wat was ik blij toen ik dit had afgerond! Voorlopig moet ik dus effe niet denken aan weer zo'n zware opleiding. Maar wie weet hoe het in de toekomst gaat...

2. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Ik was 22 toen ik begon met mijn eerste baan. Die was voor 4 dagen. In de 10 jaren die ik werk, heb ik maar een half jaar full-time gewerkt, de rest steeds ongeveer 4 dagen. (en nu maar 1,5 ;) )

3. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Ik was 18 jaar toen ik fulltime ging werken.
    Nu werk ik 3 dagen :D

4. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Aansluitend aan mijn studie (ik was toen 24) ben ik meteen fulltime gaan werken.

5. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    HAHA leuke vraag. Ik heb nog nooit fulltime gewerkt. Maar tot dat mijn dochtertje werd geboren 80% dit omdat het werk als kraamverzorgster erg onregelmatig is.

6. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Pfieuw ik ging al werken toen ik 16 was, om al mijn dure hobby's te bekostigen (paarden enzo). Ik studeerde naast mijn werk ook nog. Ik heb van mijn 16e tot mijn 20ste full time gewerkt en daarnaast gestudeerd, daarna altijd fulltime gewerkt tot ik zwanger was. Toen ben ik gaan parttimen.

Hoe ik het vond om fulltime te werken... geen idee, geloof niet dat ik me eraan gestoord heb ooit. NU zou ik niet meer fulltime kunnen en willen werken, ik wil mijn kinderen niet fulltime ergens onder moeten brengen...

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

24, voor en na de reis naar Australie heb ik fulltime gewerkt. Beviel me niet zo goed omdat het werk niet bij me paste. Kon niet wachten tot ik weer kon studeren :oops:

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik was 19 toen ik mn diploma haalde en ben ik meteen (na nog ff op vakantie te zijn geweest 8) :D ) gaan werken 32 uur in de week.
    Straks ga ik weer voor 16 uurtjes aan de slag en kan eigenlijk niet wachten tot ik weer mag :oops: .

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    16 en blijven werken

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

16 jaar (in de zorg) dat deed ik in combinatie met een opleiding.

Werk inmiddels niet meer in de zorg en nu parttime.

Elmo

11. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    Ik was 21.. beviel me prima destijds!

12. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Ik studeer nog, maar zal na mijn studie parttime gaan werken! Veel vinden het zonde dat ik een hele HBO opleiding heb gedaan en dan parttime ga werken, maar als de kinderen groter zijn is er altijd nog tijd om fulltime te werken! En mijn mannetje werkt fulltime, gelukkig financiel geen problemen!

13. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Ik heb, afgezien van tijdens m'n vakanties, niet fulltime gewerkt. Ben een jaar geleden, op m'n 23e toen ik m'n HBO afgerond had, gaan werken. Werkgever had geen fulltime functie beschikbaar, maar ik wilde daar wel graag werken. Aangezien ik toen al getrouwd was en we 't op één inkomen ook al goed konden redden, was 't geen probleem dat ik parttime ging werken. Eigenlijk beviel die extra dag vrij me wel. Na de geboorte van ons kindje ga ik nog een dag minder werken.

't Werken bevalt me eigenlijk wel. Heb tijdens mn studie wel eens getwijfeld of ik dit wel wilde gaan doen, maar m'n opleiding zat organisatorisch zo slecht in elkaar dat ik dát ook aardig zat was. Ga over 9 werkweken met verlof, maar ga 't zeker wel even missen!

14. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Ik voel me nu echt een luiaard! Heb nooit fulltime gewerkt! :)

Altijd parttime en daarnaast studeren. 7 april ga ik voor 't eerst fulltimen :D
    Schaam me nu best wel!

15. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik vind je niet lui hoor Thunderangel veel mensen van jou leeftijd studeren nog.
    Het verbaasd mij juist dat er zoveel zijn die al voor hun 18 full-time werkten.

16. marsja82

marsja82 Lid

9 okt 2007
    16
    0
    0
    verzorgende
    Ik ben op mijn 16e ook werken/ leren gaan doen in de zorg.
    Na mijn diplomeren op mijn 20e 36 uur gaan werken en uiteindelijk bij mijn huidige baas 32 uur.
    Na mijn verlof wil ik ongeveer 20 uur gaan werken.... 2 dagen van 16 uur en om de 2 weken een dag in het weekend...

Groetjes Marsja

17. aggi

aggi Actief lid

28 nov 2007
    224
    0
    0
    woonbegeleidster
    in het mooie noorden
    21 toen ik full time ging werken en werk het nog steeds

18. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    op mn 18e tijdelijk even tussen 2 studies door:) En daarna tijdens mn studie 2x en half jaar als dualer (soort stagiaire) En na mn studie een half jaar (was toen 22) en daarna bij mn huidige werkgever "parttime" Ik ga iig nooit 36 werken, mijn max ligt bij 32, maar parttime bevalt me beter hoor:)

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik was 20 toen ik fulltime ging werken en dat beviel me toen prima. Ik heb tot mijn 25ste fulltime gewerkt en daarna parttime.

20. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Mijn eerste ECHTE baan, waar ik ook voor leer/heb geleerd heb ik pas sinds juli! Ik werk nu fulltime daar, ben blijven hangen na mijn stage periode!
    (nu nog helemaal afstuderen!)

Ik was 24!

Wel ooit nog een jaartje fulltime bij de grote gele M gewerkt toen ik 20/21 was...

Deel Deze Pagina