Inbakeren?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wizard, 21 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wizard

wizard Actief lid

19 apr 2006
    338
    0
    0
    Ik heb al van alles geprobeerd bij mijn dochtertje van 2,5 wkn maar ze is en blijft een onrustig meisje wat erg weinig slaapt. 's Nachts slaapt ze goed maar overdag kan ze de slaap maar niet pakken waardoor ze oververmoeid is. We hebben al van alles geprobeerd: voeden op verzoek, vaste tijden, weinig prikkels, routine en regelmaat etc. Nu hoor ik van meerdere personen uit mijn omgeving dat inbakeren weleens bij haar zou kunnen helpen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Graag reacties!

Liefs Eva

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Iman was een vreselijk onrustig kind en inbakeren heeft haar vreselijk geholpen.
    Ik gebruikte hier een swaddleMe zak voor en die werkte hier super.
    Het is pas sinds een week of 2 dat ze niet meer ingebakerd wil worden overdag, snachts slaapt ze al een maand of 2 'los' ;)
    Ik kan het alleen maar aanraden!
    Als je vragen hebt kun je me altijd PB'en!
    Liefs

3. Mirjanne

Mirjanne Bekend lid

2 jan 2006
    554
    1
    18
    Ook Isabelle heeft een hele poos ingebakerd gelegen, eerst in normale doeken, daarna in een Pacco... Ze had heel erg last van krampjes, niet in slaap kunnen vallen, zichzelf wakker slaan.. Sinds ik haar ingebakerd heb gehad, is ze veel rustiger en tevredener, bij ons dus een uitkomst.. En ook mij mag je een PB'tje sturen als je wil..

4. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Koen slaapt in een bakerzak en is zo veel rustiger en kan af en toe echt uren slapen! Er staat ook een foto in m'n album van Koen in de bakerzak. Ik (en Koen) zijn er erg blij mee.

www.bakerzak.nl

Succes!

Gr Otje

5. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    is het makkelijk weer af te leren?

6. Bloem

Bloem Actief lid

21 dec 2005
    417
    0
    0
    Ede
    Ja hier ook de baker zak gebruikt en dit ging super.. na een paar dagen ziekenhuis was hij gelukkig niet meer nodig en slaapt ze zonder ook prima..
    succes

7. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Kissie..

Mijn dochtertje kan nog steeds niet slapen zonder dat ik haar inbaker..overdag baker ik haar niet in..maar dan slaapt ze sowiezo maar half uurtjes..als ik haar snachts niet inbaker wordt ze heel vaak wakker nog. Het ligt echt aan je kindje. Zij kan het nog niet..maar misschien dat jouw kindje het eerder leert.

8. sweetangel100

Ja en bij Iman was het juist omgekeerd.
    Zij slaapt al een hele tijd snachts niet meer ingebakerd en sinds een week of 3 overdag ook niet meer. Ze gaf zelf aan dat ze het niet meer wilde, ze verzette zich bij het inbakeren.
    En ze had gelijk, want ze slaapt nu evengoed 'los' ;)

9. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Maar hoe waren jullie kindjes voor het inbakeren? Ook korte slaapjes? Esmee slaapt onrustig en maakt zichzelf volgens mij wakker.. 's nachts gaat het trouwens wel goed. Of ze heeft overdag gewoon weinig slaap nodig? Vandaag trouwens een verschrikkelijke huildag, ik heb lekker meegebruld... Volgens mij een sprongetje. Ze heeft vanaf 10 uur vanmorgen gehuild.

10. sweetangel100

Iman was huilerig, onrustig, sloeg met armen en benen. Ze was sowieso de eerste 3 maanden een huilbaby. Maar ook zij sloeg zichzelf wakker. Ik kan het alleen maar aanraden.

11. Niet meer actief

Wij doen nu sinds 3 weken inbakeren en het gaat heel goed. Wij mochten inbakerdoeken 2 weken lenen van het CB. Daarna heeft mijn schoonmoeder 2 doeken gemaakt. Techniek is makkelijk.

12. sweetangel100

Ja en de techniek voor een inbakerzak zoals de SwaddleMe is nog makkelijker ;)

13. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    kailynn wordt ook sinds ze 3 weken oud is ingebakerd.
    Aller eerst wil ik zeggen probeer ook niet steeds nieuwe dingen anders kan ze ook niet wennen aan iets (was mijn fout elke dag iets anders te willen proberen) ik baker haar in met een zelfgemaakte doek omdat ze ondertussen ook in een een trappelzak ligt en dan kan je niet traditioneel inbakeren.
    Ik ben bezig om kailynn overdag niet meer in tebakeren omdat ze vanaf half maart naar het kinderdag verblijf gaat en daar is het beleid om kinderen niet in te bakeren.
    maar het lukt nog niet echt.
    Vraag info bij het cb, kreeg ik ook goede adviezen en de 3 r'en zijn ook belangrijk bij onrustige kindjes.

Succes!

14. sweetangel100

Ja precies Slingding, je moet echt even doorzetten als je begint met inbakeren en niet na 2 dagen denken: oh nee het werkt niet. en dan het volgende proberen. Het is even volhouden en doorzetten!

Wel moeilijk dat ze op het KD niet inbakeren hoor... Dat had met Iman ook echt niet gekund toen ze zo oud was als Kailynn!
    Ze slaapt echt pas sinds kort overdag 'los', wel al een hele tijd 's nachts.

15. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Esmee heeft vannacht bij mij in bed geslapen omdat het voor het eerst niet lukte in haar eigen bedje. Ik merkte dat ze regelmatig zichzelf wakker maakte (en mij) doordat ze met haar armen zwaaide. Dit doet ze sinds gisteren ook op de arm, net alsof ze ineens geen controle meer over haar armen heeft.

16. clarike

clarike Actief lid

22 mrt 2006
    455
    0
    0
    ik vind inbakeren echt een uitkomst. wij zijn heel snel na de geboorte van mathijs al begonnen met wikkelen in doeken, maar een paar weken geleden werd hij daar te sterk voor en zijn we overgestapt naar inbakeren. Mathijs valt echt niet in slaap zonder ingebakerd te zijn, hij huilt net zo lang tot hij de doeken om zich heen voelt. wij gaan nog even door dus!

17. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Hoe lang doe je over het inbakeren, veel werk?

18. clarike

clarike Actief lid

22 mrt 2006
    455
    0
    0
    nee, een minuut of twee, het is even een slag die je moet krijgen.

19. Bloem

Bloem Actief lid

21 dec 2005
    417
    0
    0
    Ede
    Yara kon haar armen ook niet stil laten liggen en maakte daardoor zichelf telkens wakker als ze tegen haar gezicht aan kwamen. en dan moest ze huilen... De bakerzak heeft goed geholen ze kon haar armen nog wel bewegen maar niet meer tegen haar gezichtje... nu gebruikt ze niets meer alleen een dekentje en een slaapzakje waar haar armpjes uitsteken..

20. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Heb je het bij Yara ook makkelijk af kunnen bouwen? Klopt het dat de bakerzak minder strak is als met doeken? En waar heb je die gekocht?

Deel Deze Pagina