Onze zoon stond met 8 maanden bij de tafel/bank e.d. Met 9 maanden liep hij overal langs, maar echt los lopen deed hij met 14 maanden.
Ontopic: dochter had ernstige reflux en was vroeg erg sterk volgens de artsen. Ze kon al heel vroeg hoofdje omhoog houden, rollen etc. Ze liep voor haar eerste jaar. Maar ze vinden wel weer wat nieuws wat ze willen maar nog niet kunnen om gefrustreerd over te raken hoor. Ik zou blij zijn met de voorzichtigheid...die van mij denkt hoe enger hoe beter...zit regelmatig onder de blauwe plekken..kreeg er laatst gewoon een opmerking over...grr Het ziet er trouwens wel vreemd uit hier...een kleine kale dame die rond rent als een gek Offtopic: Zorg die gratis is? Kom op zeg...zijn zeker vrijwilligers? Kinderen heben hun eigen snelheid en eigen prioriteiten. Mijn dochter kan nog niet praten..moet ik haar nu snel naar logopedie doen?
Ik heb gestemd voor de jongste, die liep rond 11 maanden los. De oudste met 18 en de tweede net een week na zijn 1e verjaardag. De oudste liep al wel heel lang aan de hand en langs de tafel, voordat hij los durfde te lopen. Hij is motorisch trouwens nog steeds niet zo heel goed en heeft (durf het bijna niet te zeggen) idd regelmatig fysiotherapie vanwege vastzittende nek/rugwervels en bekken. Ik denk dat dat wel meegespeeld heeft, maar destijds wisten we dat nog niet en ik heb me er ook nooit druk over gemaakt of hij vroeg of laat leerde lopen, eigenlijk.
Mensen allemaal hardstikke bedankt voor het merendeel van de positieve en steunende reacties. Ik kan in ieder geval vertellen dat het zonder 'gratis' fysio toch is goed gekomen. Sinds afgelopen zondag loopt hij al hele stukken los