ideeen voor eerste verjaardag? 3x cado sinterklaas en verjaardag + kerst?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Acem, 10 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Cristiano wordt over 2 maanden 1 jaar met gods wil.

Ik wil het eigenlijk klein houden, omdat het een kinderfeestje wordt.
    Is dat stom? omdat het zijn eerste verjaardag is.

Welke muziek moet ik draaien. kinderliedjes of gewone liedjes.
    Wat voor cado is leuk voor een eerste verjaardag?
    Een cado samen met papa kopen of juist apart omdat we uit elkaar zijn.;)

Op 3 december vieren we sinterklaas. Ook dit wordt een kinderfeestje. Zwarte piet en sinterklaas komen echt langs... Wat is een leuk cadootje voor sinterklaas? Moet het nog wat uitmaken in de prijs, aangezien we de weekend daarna Cristiano zn verjaardag vieren.

Kort daarna is het kerst... ;) Ook met kerst doen we aan cadootjes.
    Wat is dan handig om te kopen?
    :) dure maand...

help.

2. esmee1808

esmee1808 Actief lid

13 aug 2010
    458
    0
    16
    Ik lees mee zit hier met hetzelfde.

Mijn dochter is 26 december jarig

Al ben ik wel al begonnen met wat cadeautjes te halen zodat ik niet allemaal in december moet.

3. fafa

fafa Niet meer actief

Mijn mening: niet te druk maken over die eerste verjaardag/kerst/sinterklaas. Een kindje van 1 snapt er toch allemaal niks van.

Hier gaan we de eerste verjaardag ook alleen met directe familie (2 opa's, 2 oma's, 1 tante, 1 oom en 1 neefje) vieren. Vindt zo'n kleintje minstens net zo leuk als een feest met 40 man.

En qua prijs van de cadeautjes: dat ligt natuurlijk helemaal aan hoe veel je eraan wil/kan besteden.

Ik ga zelf ook niks geks doen het eerste jaar: als ze een nieuw knuffeltje krijgt van sinterklaas voor een tientje is het kind blij hoor :)

4. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Voordeel bij jou is dat kerst samenvalt met de verjaardag van de kleine.

Bij mij dus 5dec/10dec/24-25-26 dec

Haha en ik vergeet nog tractatie op de kinderopvang!:$ ondanks dat hij op de zaterdag jarig is. Mijn zus deed dit heel uitgebreid. WAAAUH hand in mn haar... :$ :$ :( wat moet ik in godsnaam kopen voor al die 20 kinderen + leidsters... Ow bah!

5. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Fijn om te lezen...
    Dat er ook mensen zijn die er zo overdenken.
    De meeste mensen die ik ken houden het namelijk groot. Mijn nicht bijvoorbeeld, haar zoontje wordt 1 jaar in januari en zij dopen hem op zijn verjaardag.. en als ik dan hoor 300 mensen alleen uit luxemburg en dan zonder de mensen uit Nederland+ Portugal (waar we immers vandaan komen) dan denk ik... wow.. ;)

Wat doe ik fout hahaha... maar je hebt helemaal gelijk. Het kind krijgt idd niet veel mee.

6. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    Bij mijn man zijn werk mochten we een cadeautje uitzoeken voor 25 euro. Ik heb maar wat op de groei uitgezocht. Zo'n speelkubus die je vaak in een wachtkamer ziet staan. Ook al is hij dan 7 maanden (eigenlijk 5 dan) dan hebben we wat in huis. Als mensen aan mij vragen of ze wat mogen kopen voor hem zeg ik : kleren vanaf maat 62 of voorleesboekjes. Ook gewoon voor sinterklaas en kerst. Hij krijgt het toch nog niet mee en mama en papa zijn blij met wat hij krijgt :D

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    C en D krijgen van ons een naamboekje (devin) en mijn bloedkoralen armbandje (carmen) voor hun verjaardag. Voor sinterklaas geven wij vrijwel niks haha, dat doet de fam al ;) en kerst doen wij ook niks hoor, t blijft geen feest ;p

8. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Juist ja..

Voor sinterklaas wil ik hem eigenlijk ook niets groots geven.. Maar voor kerst en zijn verjaardag, ja hahaha, ik vond het vroeger ook altijd leuk als ik grote pakken mocht uitpakken... Maar het is idd zo, zij staan daar niet bij stil, en weten ook vaak niet wat er precies gaande is.;)

Ik had bij de bijenkorf een ontzettend mooie pak gezien van Ralph Lauren, maar ow zo belachelijk om babykleertjes van zulke belachelijke prijzen te kopen... Maar ik heb wel de neiging om het te gaan kopen... is het dan stom om dan geen cado te kopen en de kledingstuk die hij dan aantrekt als cado te beschouwen?

Het is nogal prijzig maar ook zo stoer en mooi... voor 1 speciale keer is het denk niet erg.

9. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Wij geven met zijn verjaardag een beschilderde speelgoedkist, zo'n soort bankje. Ik vind het een vrij prijzig cadeau maar goed we wilden het sowieso graag hebben.

Met sinterklaas doen wij zelf niks. Heel misschien koop ik een klein cadeautje voor hem wat hij dan tijdens de sinterklaas bij zijn opa en oma uit mag pakken omdat oma gehint heeft dat hij zijn cadeautjes daar moet gaan laten (terwijl we daar bijna nooit komen omdat ze zo erg roken). Dan kan hij toch wat mee naar huis nemen.

Daarna komt de kerst en dan krijgt hij van de andere opa en oma waarschijnlijk weer cadeau's, die mag hij wel meenemen dus dan hoef ik niks te kopen ;).

Kinderliedjes draaien op de kinderverjaardag vind ik een heel leuk idee! Dat gaan we ook doen.

10. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    :D zo kan het ook..
    Met Sinterklaas geven we een feestje en zwartepiet komt met een zak vol cado's, het zou lullig zijn als alle kindjes iets krijgen en Cris niet hahaha, dus ik zal wel moeten.:D

11. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Ja he? kinderliedjes is wel het leukst he. :D
    jammer dan voor degene die daar niet op zitten te wachten!

12. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Niet te druk maken. Wat kleine kadootjes en zo'n kindje is al in de wolken. Waarschijnlijk vind hij één ding het einde en vergeet de rest al snel om dat later een keer als die ouder is weer terug te vinden.

In jouw situatie zal ik 1 'groot' kado doen, met zijn verjaardag en dan de rest gewoon een paar kleine hebbedingetjes.
    Het is nog een kleintje.. die hebben dat allemaal niet zo door denk ik.

En traktaties op kdv.. even googlen.. je vind genoeg!!
    Heel veel succes!

13. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hier ook 3x feest in december: sint-verjaardag de 14de-kerst.
    Met kerst doen we geen cadeau`s, dus hier maar 2x cadeau`s. Voor sinterklaas en haar verjaardag krijgt ze altijd best veel. Ik zou zelf nooit kleding kopen als verjaardagscadeau, ik vind dat niet leuk. Dochter kreeg een houten loopfietsje voor haar 1ste verjaardag en van opa en oma een driewieler en van haar andere opa en oma een mooi voorleesboek. Met sinterklaas geven de ene opa en oma voor 50,- euro. Wij geven er niet zo heel veel aan uit en ook zinvolle cadeau`s als cd, boek, etc.

14. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Ga ik doen, niet eens aangedacht.:D (googlen)

15. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Nee he! kleding is niet echt leuk, het is natuurlijk leuk als hij iets kan uitpakken... ;)

16. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Bij een eerste verjaardag kregen mijn kids van opa en oma de eerste schoentjes. Ik gaf 1 groot kado, hier was dat de garage van little people. Vind hij nog steeds helemaal geweldig. Mijn dochter kreeg een houten poppenwagen. Verder niet al te veel kado`s. Mijn zoontje snapte er niets van en pakte zijn kado`s nog niet zelf uit.
    Ik zou zeggen maak je niet zo druk. Kleine houden is voor een kind het leukste. Wij houden het altijd klein. En 300 man dat is wel heeeel erg extreem !

17. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Hier eentje op 9 dec.
    We geven hem waarschijnlijk een blokkenkar voor zijn verjaardag. Of jullie iets samen geven, tja dat moet je denk zelf beslissen of jullie dat leuk vinden of niet. Vieren jullie het wel gewoon 1 keer of 1 keer bij jou en 1 keer bij papa? ALs het laatste het geval is zou ik allebei iets geven.

Sinterklaas vieren we dit jaar denk ik nog aan 1 kant van de fam en ga ik zelf niet veel kopen denk ik. Gewoon 1 klein cadeautje, dat zal denk ik ook rond 3dec zijn. Vanaf volgend jaar wil ik sinterklaas standaard in november gaan vieren zodat het wat verder van zijn verjaardag af is, gebruik dan gewoon het smoesje dat Sinterklaas het anders zo druk heeft.

Cadeau's met kerst ga ik niet aan beginnen. Wij doen het nu wel met mijn ouders maar pas sinds dat mijn zusje niet meer gelooft in sinterklaas. Als we straks uit de kleine kinderen zijn en ze geloven niet meer zal het dus weer terug verhuizen naar de kerst.

Tja, het is een beetje een rot maand om jarig te zijn! EN idd lekker duur!
    Die kinderliedjes is wel leuk idd! Ik denk dat ik dat in de ochtend doe als alle opa's (3) en oma's (4) en2 oudtantes er zijn.
    Hier wel een redelijk groot feest maar verdeeld in 2 etappes. Vanaf een uur of 10 tot 1 en van 3 tot 6 denk ik.

18. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik ben zelf de 20ste jarig, maar vond het altijd ideaal! Alles wat ik niet van de Sint kreeg schoof ik door naar mijn verjaardag. Fiets kreeg ik dan wel in de zomer, want in december heb je daar niets aan.

Alleen mijn moeder vond het minder omdat ze de kerstboom pas na de 20ste kon neerzetten :D.

19. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Nee we vieren het 1x bij mij thuis. De ouders van mijn ex zijn er dan ook...

En mijn ex speelt sinterklaas hahaha:D dat weten de kindjes dan niet en de ouders daarvan ook niet... Dus misschien dat we 1 cadootje samen geven..

Alleen met kerst is hij dan bij zijn ouders.. Mijn moeder is dan met vakantie dus dan zijn we alleen.. :( maar dan nog wil ik de kerst houden zoals wij hem altijd gevierd hebben en daar horen ook cadootjes bij...;)

Ik zag ook een houtenblokkenkar bij intertoys en dat was ook een van mijn voorkeuren voor een verjaardagscado...

:$ omg ik vergeet de verjaardag van mijn nichtje die 1 word op 5 januari..:$ en die ene met 300 man op zijn feest word ook 1 jaar 24 januari ...:$ ik word blut!

3dec (sinterklaas)
    10 dec (verjaardag)
    12 dec (tracteren op de creche)
    24 dec (kerstavond)
    26 dec (nicht die 25 jaar word)
    5 januari (nichtje word 1jaar)
    24 januari (doopfeest en neefje die 1 wordt.:$

alles vlak achter elkaar. omg...:$ stond daar niet bij stil.bah bah

20. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Ja, ze heeft veel mensen omdat ze het mixt, doopfeest en verjaardag. Maar 300 man alleen uit 1 land... er komen nog mensen uit Portugal en de mensen uit Nederland natuurlijk:$ zeker wel 600 mensen. Maar ja... Tja als je het geld ervoor hebt waarom niet.

Maar ik begrijp het wel. Een doopfeest is vergelijkbaar aan een trouwfeest...

Maar gelukkig is dat bij mij niet het geval.. Lekker knus en klein ja.. veel beter.
    Het is fijn als het kind in de belangstelling staat op zn eerste verjaardag... en met zoveel mensen zal dat niet het geval zijn.

Deel Deze Pagina