5 weken en toen sliep hij af en toe een nachtje door en met 7 weken sliep hij heel de nacht door. Hier hebben we zelf niks voor hoeven te doen, hij was groot dus had genoeg reserves hihi.
Persoonlijk zou ik gewoon op verzoek blijven doen. Bij ons dochtertje bleek het dus niet te regelen. Maar sommige kinderen doen het juist wel weer erg goed op een schema. elk kindje is natuurlijk anders. Als je een verandering wilt proberen, bv wel wakker maken om 23 uur, dan moet je het echt ook minimaal 2 weken proberen elke dag om te kijken of het helpt. Je moet ze wel de tijd geven om aan te passen. Maar goed.. als je het zo laat komt het ook vanzelf goed hoor geduld is een schone zaak..
Hier slechte slapers, helaas. Oudste zoon sliep pas door toen hij 's middags niet meer sliep, dus bijna 3 jaar was hij. Jongste zoon is nu 15 mnd en je raadt het al...hij slaapt nog niet door. Werkelijk alles geprobeerd, maar je kan er echt niets aan doen. Forceren al helemaal niet. Als je kindje snel doorslaapt, heb je gewoon heel veel geluk! Liefs Juliette
Beide kinderen op verzoek gevoed. Luca was 7 wkn en Beau 6 wkn toen ze de nacht doorsliepen. Beide zijn nog steeds flinke slaapkoppen
Dit was onze routine: 8:00 wakker, bv daarna spelen, knuffelen 9:30 naar bedje toe slapen tot 11:00 11:00 wakker maken, bv, wassen (bad) aankleden, spelen 13:00 naar bed tot 15:30 15:30 wakker maken rond 16:00 bv slapen tussen 16:30 - 18:00 (maximaal 1 uurtje, in de box) clusteren tussen 19:00 - 21:00 daarna slapen in bedje (dat werd steeds vroeger naar 20:00 toe) rond 23:00 - 23:30 gekolfde bv nachtvoeding rond 4:00 (tot 6-7 weken) 8:00 wakker maken In het hele begin werkt dit natuurlijk niet. Een pasgeborende dondert gewoon in slaap en dat is ook harstikke goed maar wij maakten onze kinderen wel wakker op bepaalde tijdstippen. We hebben afgeleid maar nooit gerekt en zeker niet laten huilen. Met 7-8 weken na het doorslapen dus al) zagen we dat de routine aardig begon te werken (de eerste maand heb ik eigenlijk alles op verzoek gedaan bij beide) en met 10 weken zaten ze alletwee in een mooi en makkelijk ritme. Tja, werkt het? Ja, ik vind dus van wel. Veel kindjes gaan slapen NA het eten. De fles of borst werkt als speen. Ik denk daar anders over. Een baby is in staat 1-2 uur na een voeding wakker te blijven. Pasgeboren een uurtje en enkele weken later al weer langer. Dat is dus een echt andere manier. De borst of fles is daarme dus ook nooit het signaal voor slapen geworden en dus ook nodig geweest om te kunnen slapen. Ach, het is allemaal theorie. Wel een theorie waarin ik sterk geloof omdat het bij mij en bij circa 10 babies om me heen heel goed gewerkt heeft. Hierbij moet ik wel de opmerking maken dat mijn kindjes 3800 en 4100 gram waren bij de geboorte dat maakt dit allemaal wel wat makkelijker! Trouwens dochterlief is bij tijd en wijle een zeer onrustige slaper. Ze wordt zelf niet wakker maar maakt soms wel herrie midden in de nacht. Vervelend.. vooral voor ons maar ja, zo zie je maar... elk kind is weer anders.
Ik heb bij onze zoon ook bv gegeven. Hij ging met 10 weken door slapen. Hij kreeg dan om 21.00 uur de laatste voedingen en 's morgens om 06.00 uur de eerste. Nu bij onze dochter die is met 6 weken door gaan slapen, ook zij krijgt tussen negen en tien de laatste en 's morgens om 6 uur de eerste weer.
Hier sliep Simon met 5 weken door. Hemels..! Misschien maakt het niet altijd uit, maar ik gaf wel flesvoeding.
Wij hebben een dochter die ontzettend vroeg doorsliep Met zes weken hebben wij haar niet meer wakker gemaakt voor de nachtfles en sliep ze door. Maar dit kon dan wel, omdat ze overdag genoeg binnen kreeg en ze heel vast sliep. Ze is nu twee en ze heeft al die tijd doorgeslapen. Tuurlijk ook wel eens niet, maar dan was er wel echt wat.
@ diddi: Was jij niet diegene die ons topic opstartte met de kindjes van dezelfde leeftijd? Toen geloof ik rond 8 maanden?? We zijn nog steeds een hechtte groep en komen af en toe bij elkaar Hoe gaat het met jou??
Ik geef flesvoeding en miniNooNoo sliep met 5,5 week door, dus echt van 23:00 tot 7:00. Soms iets korter, soms iets langer. Daarvoor hing het er elke keer een beetje tegen aan. Vaak jammerde ze wat rond 3:00, ik er uit, flesje maken, sta ik voor de deur, is het stil. Even kijken, ligt ze gewoon lekker te slapen. Dat gebeurde steeds vaker en uiteindelijk sliep ze door dus. Met 11 weken sliep ze het klokje rond, toen kwamen we ook niet meer uit met de voedingen overdag en zijn we i.o.m het CB over gegaan op 4 voedingen. We hebben er niet echt wat aan gedaan, al vind ik het wel toevallig dat het echte doorslapen kwam sinds we zijn begonnen met Nutriton (en zo bij nog 4 mensen in mijn omgeving).
Doorslapen is voor mij: naar bed voor mijn bedtijd (voor 23 uur, zeg maar) en pas weer wakker als het ochtend is (5-6 uur). Zoon sliep door met 3 maanden ongeveer. En tegenwoordig komt hij er vaak één keer per nacht uit om te plassen, waarvoor hij (jammer genoeg ) papa en mama wakker maakt. Dochter heeft doorgeslapen van 2 tot 4 maanden, en daarna pas weer vanaf 11 maanden. Beide BV op verzoek gegeven.