Hoe oud was je kindje toen voor eerst ging uit logeren?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vruchtje24, 5 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.096
    3.878
    113
    Hier ook nog niet.
    Ze hebben tig opa's en oma's en andere familieleden die ze graag te logeren willen hebben, maar ik vertrouw ze allemaal niet zo (of hun huisdieren niet). Bovendien denk ik dat ze absoluut geen rust krijgen, maar er de hele dag mee gesleept wordt.
    Als ik ze bij eentje wel zou laten logeren, gaat het natuurlijk als een lopend vuurtje en krijg ik alleen maar gezeik dat ze allemaal willen, dus dan maar gewoon niet.

2. zwelgje2000

zwelgje2000 Actief lid

9 jun 2009
    224
    0
    0
    Leerkracht
    Brabant
    Nog steeds niet gedaan....Maar waarom zou ik ook? :p
    Wel overdag natuurlijk, maar 's-nachts..nee, geen behoefte aan.
    Komt vast nog wel!

3. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Met 2 maanden.
    Vond het niet zo leuk, maar denk dat de eerste keer altijd wat moeilijk is.
    Of het nu met 2 maanden of met 2 jaar is.

Nu is ze zo'n 5x uit logeren geweest en kan er nu ook wel van genieten om een ochtend met z'n tweeen wat langer in bed te blijven liggen.

4. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Mijn zoontje is pas voor het eerst uit logeren gegaan toen hij 10 maanden was, toen ging ik feesten op Dance Valley en mijn vriend was aan het klussen in ons nieuwe huis. Hij is toen de hele zaterdag en hele zondag bij mijn ouders geweest. Had er totaal geen moeite mee eigenlijk.
    Het was nooit eerder voorgekomen omdat mijn vriend en ik altijd apart van elkaar gingen stappen of iets dus dan was er altijd 1 van ons thuis.
    Daarna is hij nog 2 keer wezen logeren bij mijn schoonouders en dat is ook goed gegaan dus binnenkort brengen we hem gewoon weer weg. Maar ja zolang het niet nodig is gebeurt het dus niet!

5. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

Mijn zoontje van 8 dagen oud. En had er geen probleem mee toen hij bij opa en oma bleef slapen.

6. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Gijs was net 4 maanden toen hij voor het eerst uit logeren ging en toen gelijk 2 nachten achter elkaar en dat ging hartstikke goed.
    Inmiddels is hij 8 maanden en is hij nog 3x uit logeren geweest. Hij is bij mijn ouders/ schoonouders en zijn tante (waar hij al 1 dag per week is) wezen slapen en dat was gewoon dolle pret. Ze zijn allemaal zo gek op hem, dat ik weet dat hij zich prima vermaakt. Hij krijgt dan natuurlijk alle aandacht van de wereld.

7. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Als ik eerlijk ben vind ik je al erg laat met logeren. Je zegt zelf dat je later een kindje wil dat overal kan en wil logeren, maar hij is ruim 7 maanden en heeft nog nooit ergens anders geslapen.... Ik heb Charlotte voor het eerst laten logeren toen ze 3 maanden was. Tranen met tuiten gehuild, ook de keren daarna, was gemiddeld 1x in de 3 weken. Nu logeert ze bijna elke week wel bij mijn schoonouders, omdat het vanwege ons werk noodzakelijk is. Ik heb er nu minder moeite mee, heb altijd nog wel een brok in mijn keel als ik daar wegrij maar zij vindt het prachtig en opa en oma uiteraard ook. Ik denk, hoe langer je wacht, hoe moeilijker het wordt, niet alleen voor jou maar ook voor je kind!

8. caroline16

caroline16 Niet meer actief

wij willen volgende de week naar de bios, dan is ze dus fftjes bij me moeder. Als de film later afgelopen is kan het zijn dat ze daar blijft slapen, is dat te vroeg?

9. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hey, jamie was ook een maand of 8. mijn mening over uit logeren is: als er geen goede reden voor is slaapt hij gewoon bij mama en papa, zoals het hoort.

toen ging het niet anders. oma zou oppassen en papa moest al om 6u beginnen werken dus dan hadden we jamie al om 5u sochtends moeten brengen naar oma... en is voor hem ook veels te vroeg enzo... (en voor oma ook) dus toen is hij daar blijven slapen.

Jamie is echt een goeie slaper,... die slaapt overal! zolang je zijn bedroutine maar volgt is het goed!

ik had hem nog mee op bedje gelegd en vond het echt heeeel erg om hem achter te laten! gelukkig is alles goed gegaan (had niet anders verwacht) en heeft hij gewoon tot 8u sochtends door geslapen. nu zal het wel weer even duren. als we echt eens naar een feest moeten of het kan niet anders dan vind ik het niet erg. mijn moeder vraagt altijd wanneer komt hij eens logeren.. maar wat heeft hij er zelf aan? dat begrijpt hij toch nog niet...

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje was 4 maanden toen hij voor het eerst uit logeren ging, bij opa en oma. Maar daarvoor hebben we hem wel op andere plaatsen al neergelegd om te gaan slapen (bijvoorbeeld op vakantie, in een campingbedje of ledikantje bij oma en bij vrienden). Wij hebben zowiezo een heel makkelijke slaper en dat doet hij dus ook bij anderen. Vanavond gaat hij voor het eerst logeren bij mijn zus. Inmiddels is hij bijna 15 maanden!

@Renate: niets is te vroeg, zolang jij je er prettig bij voelt. Voor je kindje is het alleen maar belangrijk dat zij lekker veilig kan slapen ;)

11. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Mijn zoontje is uit logeren geweest toen hij 5 weken was.
    En dat was meer om de reden dat wij er helemaal doorheen zaten.
    Hij moest om de 3 uur zijn voeding en had ook rond die tijd het dag en nacht omgekeerd.
    Dus na 1 week spoken van ons lieve mannetje heeft hij een nachtje bij mijn zus geslapen.
    Zo konden wij even bijtanken.
    Maar dat was dan wel ik bracht hem rond 7 uur savonds en de volgende morgen zodra ik wakker was: 8.00 dan zat ik alweer te popelen om hem op te halen.
    En tussendoor gesmst of het wel goed ging, ze flesje keeg dronk e.d.
    hahah!

12. muis26

muis26 Fanatiek lid

Sam voor het eerst toen hij 5 maandjes was... en meteen 2 nachten!! mijn vriend en ik zijn toen echt heeeerlijk samen een weekend weg geweest, gedronken, gegeten, gewandeld, gewinkeld, (ge-vreeen hihihihi) en UITGESLAPEN!!

echt een aanrader!! een heeele goeie boost voor je relatie!

:D

13. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Milan gaat over twee weken voor de eerste keer logeren bij opa en oma en dan is ie 7 maanden.
    Hij is al goed gewend bij opa en oma en heeft det altijd erg naar z'n zin dus ik maar me er niet zo druk om!!
    Kunnen we weer eens een keertje uitslapen. Maar ik gok dat we toch op tijd wakker zijn, hihi!!

14. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Mijn zoontje was denk ik 6 weken oud toen hij bij opa&oma ging logeren (Souders) en wij hebben dat als enorm prettig ervaren. Wij konden even voor t eerst weer bijslapen na een rare bevalling en kraamtijd en sinds die tijd issie nog 4 x wezen logeren daar. Wij zijn er toen erg gerust op geworden dattie daar in goede handen is, dus als wij ergens heenmoeten waar hij echt niet mee kan, gaat hij altijd naar die opa&oma.

(Mijn eigen ouders hebben geen kamertje over voor hem en mijn moeder zit met een tennisarm dus kan hem ook amper tillen, dus laat ik hem liever niet daar logeren.)

Misschien beetje offtopic, maar de 27ste hebben wij een feestje van de opening van t nieuwe bedrijf van zwager en t begint om 18 uur. Zouden jullie de kleine gewoon meenemen en naar huis gaan als die moe word rond 20 uur ofzo?
    Of toch oppas aan huis regelen, zodat je zelf langer kan blijven eventueel?
    Vind t zo moeilijk de laatste tijd, omdat ik hem ook wel oud genoeg vind om gewoon lekker mee te nemen en ook trots ben op me kind en hij er toch ook bij hoort!

15. Lukatwo

Lukatwo Niet meer actief

mijn zoon ging voor het eerst logeren bij mijn ouders toen hij iets van 8 of 9 weken was. Niet omdat we iets speciaals hadden, maar het was ook om te kijken hoe het slapen bij opa en oma zou gaan omdat als ik straks weer werk hij er vaker blijft slapen. Het is trouwens goed gegaan, heeft gewoon heel de nacht door geslapen. Mijn ouders hebben een baby kamer waar hij wel al eerder overdag ook had geslapen.

Doordat het allemaal goed is gegaan heb ik er een goed gevoel over, dusss zal zeker (naast de keren dat hij er slaapt als ik werk) nog wel vaker gaan gebeuren. Ik weet dat hij in goede handen is en mijn ouders vinden het ook super, ik vind het eerlijk gezegd ook niet heel erg moeilijk om hem bij mijn ouders achter te laten. Hij slaapt toch het grootste gedeelte van de tijd, en mijn ouders ziet hij sinds dat hij geboren is ook heeeeeel erg veel ;)

16. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ik weet niet hoe jou zoontje is natuurlijk, maar k denk dat dat verschillend is.
    Hoe lang duurt het feestje? blijven jullie daar eten?
    Ik zou het ook moeilijk vinden om die beslissing te nemen, het feestje is van familie zie ik, dus dan kan ik er wel bij in komen da tje vind dat hij erbij hoort.
    Maarja jekan 2 dingen overwegen;
    Als hij moe wordt naar huis gaan.
    of oppas regelen,
    maar stel nou dat je de kleine meeneemt en het is zoooo gezellig en hij is moe, dan moet je naar huis en denk je misschien wel achteraf van had ik maar....
    Zelf zou ik denk toch voor een oppas kijken.. Je hoeft niet op de tijd te letten en je kleintje kan gewoon op tijd naa rbed.

17. Merijn

Merijn Niet meer actief

Toen wij een jaar getrouwd waren, toen was mijn zoontje 6 maanden oud. Hij logeerde toen 1 nachtje bij mijn moeder en haar vriend (en mijn zusje). Sindsdien is het niet meer voorgekomen... Ik vind logeerpartijtjes voor de fun nu niet zo nodig en onze ouders wonen niet in de buurt. Binnenkort willen manlief en ik weer een weekendje weg dus dan zal ie weer naar mijn moeder gaan (schoonmoeder woont alleen en 2 uur rijden hier vandaan, dat vind ik veel te gortig om hem "even" te brengen).

18. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Jawel, dat is ook wel zo. Maar wij hebben altijd geroepen van wij worden geen ouders die hun kind nooit ergens mee naartoe nemen en voor elk dingetje al oppas zoeken zoals mijn andere zwager. Die is echt gewoon enorm vervelend met hun kind. Zelfs naar de bakker of apotheek mag dat kind van bijna 3 jaar niet mee..
    En wij willen wel gewoon graag laten merken dat ons kind erbij hoort en vinden het natuurlijk ook leuk voor de familie als die hem ook een x zien.
    Dus het is een beetje dubbel, daarom twijfel ik zo.

19. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik heb mn zoontje nog nooit uit logeren gebracht, ik heb al moeite met een avond of dag oppassen door (schoon) ouders... erg he?
    Wel gaat ie naar een KDV dus prikkels en wennen aan een andere omgeving gebeurt toch wel.
    Logeren vind ik voor hem niet zo nodig. Hij is nog te jong om er echt plezier aan te beleven. Voor mn ouders bijv die verder weg wonen zou het denk ik wel leuk zijn maar ik voel zelf ook nog niet de behoefte om bijv een weekendje weg met mn man te gaan dus tot nu toe nog geen reden gehad (en willen hebben ;))
    Om hem "zomaar" weg te brengen terwijl ik thuis zit zou ik nooit willen...

20. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Onze dochter ging voor het eerst bij opa&oma slapen toen ze 8 weken oud was, en voorlopig ook voor het laatst :D Ik vond het helemaal niets, slecht geslapen en had haar het liefst om 7:00 's ochtends alweer opgehaald. Maar ja, dat doe je dan ook weer niet he. Als ze een jaar of 5 is wil ik het misschien wel een keerje overwegen :D

Over 2 weken gaan we naar een concert, oma komt dan lekker 's avonds bij ons op de bank zitten.

Deel Deze Pagina