Hoe oud was jij, toen je moeder werd?

Discussie in 'De lounge' gestart door BeingMommy, 28 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Azrit

Azrit Actief lid

24 nov 2011
    450
    23
    18
    NULL
    NULL
    25 jaar bij de geboorte van onze dochter

2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Bij de eerste was ik 24, bij deze zal ik 26 of 27 zijn, dat hangt er nog om.

3. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Sterkte voor degene bij wie het anders loopt dan ze gehoopt hadden!

Nog meer jonge mama's hier zeg! Had ik niet verwacht.
    Hier was ook alles op orde, waren toen bezig met ons eigen huisje op te knappen en te doen. En was van top tot teen in orde.

Maar toch die vooroordelen, vervelend is dat. Maar ja uiteindelijk moet jezelf gelukkig zijn met je leven en hoe je dat indeelt (hopelijk). En je niets aantrekken van andere.

4. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Bij de 1e net twee maand 19 toen ik beviel. Bij de 2e net twee maand 21 en bij de 3e net 1 maand 23 jaar. Dus ik had ook op me 23e 3 kinderen vind t heerlijk. Zou t zo weer overdoen als t kon!

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik was 21 bij de eerste.

6. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    19 toen ik moeder wílde worden uiteindelijk pas bij 23 moeder geworden :)

7. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
  8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

36 jaar.

Had altijd jong moeder willen worden, maar het leven loopt vaak niet zoals jij het wilt. Begin twintig was ik nog single. De ware heb ik pas ontmoet op mijn 30e. En dan ga je elkaar eerst goed leren kennen, eerst samenwonen, huisje gekocht, in ons huis eerst alles op orde gemaakt, gestopt met de pil, zwanger worden wilde niet lukken en voor je het weet, ben je 36 jaar.....maar heb je wel je eerste kindje op de wereld mogen zetten!

Dit geluk gun ik iedereen die graag een kindje wil. Ik hoop dat ieders kinderwens gauw vervuld mag worden.

Nu ben ik 37 jaar (in december 38 jaar) en proberen wij een tweede kindje te krijgen.

9. caca

caca Lid

6 jun 2012
    52
    0
    6
    NULL
    NULL
    21 bij de eerste, 26 bij de tweede, nu 32
    En zwanger van ons derde :)

10. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.815
    691
    113
    Vrouw
    ik was nog net 18 toen ik dochter kreeg. wilde het heel graag en het was ook gepland! :D

11. Purk

Purk Niet meer actief

De wens was 29 jaar, maar ik was 36 toen ons mannetje kwam

12. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Ik was voor het eerst zwanger op m'n 32e (van m'n ex-man), maar had een hele vroege mk zodat ik eigenlijk niet eens wist dat ik zwanger was.
    Toen gebeurde er ineens heel veel in mijn leven waardoor de kinderwens op een 2e plan kwam (burn-out, overlijden vader, scheiding etc. etc. ;))

In 2006 mijn huidige vriend leren kennen en na 2 jaar samen geweest te zijn raakte ik - gepland - weer zwanger (ik was 36), dit eindigde in een (late) mk in aug. 2008, en een half jaar later weer zwanger en weer een late mk.

Uiteindelijk in 2010 weer zwanger geraakt en in januari 2011 werd Dennis geboren!! Ik was inmiddels 39.
    Een tweede kindje zal er hier niet meer komen. (Vriend heeft nog een zoon van nu 12, mijn stiefzoon dus).

Hier dus redelijk 'oud' (pff, zo'n relatief begrip!) met mijn eerste en tevens laatste zwangerschap, maar ik ben dolgelukkig met het feit dàt ik nog zwanger mocht worden en zo'n fantastisch zoontje heb mogen krijgen. Ik kan ook echt niet zeggen dat ik liever eerder een kind had gekregen want dan was het Dennis niet geweest... of van mijn ex-man... en achteraf gezien ben ik alleen maar blij dat het gelopen is zoals het is gelopen.

Wat de leeftijd betreft vind ik het ook prima, ik voel me jong, ik oog nog jong (zegt men ;)) en hoef me niet meer te bewijzen in werk, relaties, vriendschappen e.d. Mijn moeder was zelf 41 toen ik werd geboren en ik heb echt een fantastische jeugd gehad omdat mijn ouders al 'verder' waren in hun leven. Ze hoefden niet persé meer carrière te maken, dat was al gebeurd, ze hadden tijd en geld om van hun leven en mij en m'n 11 jaar oudere zus ook natuurlijk, te kunnen genieten. Ik herken daar veel in nu en hoop alleen maar dat Dennis later net zo zal terugkijken op zijn jeugd met 'oudere' ouders als ik doe. ;)

13. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Ik weet het nog niet. Ik ben 17 september aanstaande jarig, en ik ben de 19e uitgeteld. Dus ik ben 27 of 28 wanneer onze eerste wordt geboren.

Ik heb altijd geroepen dat ik geen kinderen wou, maar als we ervoor zouden kiezen dan voor mijn 25e. Nou, dat is dus niet gelukt.

Maar wanneer je er niet klaar voor bent, dan ben je er niet klaar voor.

14. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Hoopte altijd voor mijn 30ste moeder te worden. Dit is gelukt :D.
    Ik was 28 toen m'n dochter geboren werd en hoop dat er over anderhalf jaar nog een kleintje bij mag komen.

15. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Ik vond 27 voor een eerste en 29 voor een tweede altijd wel mooie leeftijden. Mijn eerste is geboren toen ik nog net geen 27 was en de tweede wordt verwacht als ik net 30 ben.

16. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben op m'n 28e moeder geworden

17. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    1e kindje 22
    2e kindje net een weekje 25

Wilde altijd voor mijn 25e 2 kindjes dus dat is gelukt ;)

18. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ik wou het met 19 al maar dat was toen niet het juiste moment. Dus is het 21 geworden. Wou sowieso graag voor mijn 25e moeder zijn:)

19. Papaver

Papaver Niet meer actief

41. Ik was er vroeger van overtuigd dat ik geen kinderen wilde, heb dus ook nooit een 'ideale' leeftijd gehad. Kwam op mijn 35 tot inkeer, alleen heeft het toen nog 5 jaar en 4 MK geduurd voordat ik me eindelijk 'moeder' mocht noemen.

Alhoewel er uiteraard nadelen kleven aan 'oud' moeder worden, weet ik niet of ik het uiteindelijk anders gedaan zou hebben. Ik heb in ieder geval geen 'had ik maar' gevoelens over mijn leven. Ik heb alles wat ik wilde al gedaan, dus heb nu alle tijd en aandacht voor het moederschap, en ben intens geukkig met ons zoontje...

20. Noek86

Noek86 Actief lid

9 jun 2010
    389
    0
    16
    Brabant
    Hier 24 jaar. Vond dit ook een mooie leeftijd:)

Deel Deze Pagina