hoe oud was jou baby toen hij ging zitten/kruipen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dora, 4 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dora

Dora Bekend lid

25 apr 2006
    762
    0
    0
    Hoi

Finn is nu 6 maanden en is nog niet echt aan het kruipen of zitten. Hij wil nog liever staan als ik hem vasthou. En verder een klein beetje draaien en veel op zijn rug liggen (het draaien naar de buik ook niet echt)
    is dit iets wat jullie stimuleerden, zoja hoe? of is die iets wat hij straks spontaan van de ene op de andere dag kan?

liefs,
    Dora

2. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Jaime kroop met een maand of 5 denk ik. Maar dan het tijgeren buikschuiven. Zitten kon ze pas met 8 maanden. Maar toen ze het eenmaal deed viel ze ook niet meer om. Kruipen met de buik van de grond met een maand of tien.

Maak je geen zorgen joh, komt vanzelf hoor. Wij hebben het niet echt gestimuleerd. Maar toen ze kon zitten hebben we haar wel vaker zittend op de grond gezet. Als je zitten teveel stimuleert willen ze volgens mij ook minder snel kruipen dacht ik. Sommige kindjes als je ze dan neer wil zetten gaan al in de zithouding. Kan ook niet goed zijn.

groetjes Sens

3. cam

cam Bekend lid

17 dec 2006
    572
    0
    0
    He hoi

Lynn is nu acht maanden en kruipt nog niet en kan niet uitzichzelf zitten. Alleen nog maar van rug naar buik. Af en toe weer terug, maar ik denk dat het toeval is. Als ik haar in zit zet, blijft ze wel zitten, maar uitzich zelf kan ze het nog niet...

Ik heb een langzame :)

4. Female

Female Niet meer actief

Hoi. Sinds een week ongeveer zit Kynan pas echt goed alleen. Op de grond op zijn speelkleed. Heel soms nog omvallen.
    Kruipen nog helemaal niet, ook geen aanstalten. Hij is liever lui dan moe geloof ik :)

5. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    mijn oudste kon met 6 maanden de kamer doorrollen, met 7 maanden tijgeren en met 9 maanden kruipen

mijn jongste kan nu net een tijdje op de buik komen en heel soms terug
    en tijgeren kan hij nog niet maar we leggen hem nu ook niet vaak op de vloer omdat het zo koud is

6. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik voel me superdom nu, maar wat is tijgeren? :s

7. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    dan slepen ze op de buik over de vloer met gebruik van de armen (ellebogen) (net als in het leger zeg maar)

8. Jeej

Jeej Lid

4 nov 2007
    84
    0
    0
    Hier een baby van bijna 11 maanden die pas net tijgert en al sinds 6 maanden kan zitten. Kruipen lukt helemaal nog niet. Ze doen het toch in hun eigen tempo joh, je kunt het niet forceren. Komt vanzelf...

9. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Elena kan sinds 6 maanden zelfstandig zitten maar wilt absoluut niet kruipen of tijgeren of wat dan ook.
    Ze kan wel goed met steun blijven staan en stapt wel aan de hand.

10. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    Met 6,5 maand kon ze zitten, met 7+ maanden ging ze zelf zitten en met 7,5 kroop ze. Vlak daarna trok ze zich overal aan op en nu staat ze los sinds een paar dagen.

11. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    haha, grappig. ik heb er juist een die nog nooit zelf is gaan zitten maar wel altijd gaat kruipen (vanaf 8 maanden) als je hem zittend op de grond zet :)

12. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Sofie kan goed zitten (als we haar neerzetten). Maar voor de rest kan ze nog niets...

13. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Nog meer 'late' kindjes dus. Prima toch! Het gaat al snel genoeg.
    Heb zelf ook altijd het idee dat ze dan gewoon met andere ontwikkelingen bezig zijn. Je kan niet en je fysiek en geestelijk ontwikkelen, maar goed dat is mijn mening.

groetjes Sens

14. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Jacob deed alles in een weekend: kruipen, staan en zitten. Hij was toen 9 maand.

15. Mees

Mees Actief lid

15 aug 2006
    297
    0
    0
    Hoi,
    Quinten kan sinds vorige week kruipen en een paar dagen later kon hij ook zitten. Hij is nu 8 maanden.
    Zijn broer kon rond dezelfde tijd zitten en kruipen.
    Groetjes Jessica

16. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Thyron kon met 8 maanden zitten zonder om te vallen.

17. Hester

Hester Niet meer actief

Onze baby kan nu een tijdje zelf zitten (7 maanden) en omrollen van buik naar rug en weer terug. Met steun kan hij staan.

Hij maakt aanstalten tot gaan kruipen, maar dat lukt nog niet. Hij kan wel vanuit zitten naar de kruiphouding gaan, maar komt nog niet echt vooruit.

18. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    haha, dat herken ik, achteruit ging wel haha, maar inmiddels kan ie ook vooruit, alleen tijgeren gaat sneller haha. lars zat met 7 mnd, stond met 9, en begon toen met 10 mnd te tijgeren/kruipen. nu met 11 loopt hij aan de hand en langs de spijlen van de box

19. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle kan sinds vandaag ongeveer 1 minuut los zitten op de grond. *trotse mama*

Dan grijpt hij naar iets en valt om.. :)

Hij maakt al wel aanstalten om te gaan kruipen, hij trekt zijn beentjes onder zijn lichaam, maar meer ook niet. Wat hij wel erg leuk vind is op zijn buik op de grond, zonder kleed en dan maar rondjes draaien door met je handen af te zetten.. :)

20. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    vanaf 6 maanden zat hij ! Van de een op de andere dag!

Rollen doet hij al vanaf een maand of 4 en kruipen is hij mee bezig!

Ik zie telkens dat schattige kontje omhoog gaan! HIhi dus ik denk niet dat het lang gaat duren meer!

Deel Deze Pagina