hallo dames, aidan heeft een nieuwe tik. hij wil sinds hij 5 maanden is alleen maar staan! als hij dan ook niet zijn zijn krijgt wordt hij boos! gillen en schoppen je kent het wel. hij staat gewoon zelfstandig aan tafel dus vasthouden hoeft eigenlijk ook niet. maar ik houd voor de zekerheid wel mijn handen in de buurt voor het geval hij door zijn benen zakt. maar mijn vraag is of het kwaad kan. het is toch niet normaal dat hij de hele dag wil staan! ik wissel het ook af met op de bank/box liggen of op zijn speelkleed etc. maar als het aan hem lag stond hij de hele dag.
kyano was ook 5 maanden toen hij ging staanden, en hij wilde dus niet zitten, en ook huilen en brullen als hij niet mocht staan hoor, op den duur liet ik hem maar want hij ging toch telkens weer staan... en nu staat hij al bijna los en zit stevig dus ben blij dat ik hem toen zijn gang heb laten gaan....
Daan was ook ongeveer 5 maanden en hij stond aan tafel nu is hij net een jaar en loopt door heel de kamer heen. met 8 maanden maakte hij langs alle meubels en muren complete rondes door de kamer
Merel begon ook met ong. 5 maanden met alleen maar willen staan. Als ze het zo graag willen denk ik dat het niet verkeerd kan zijn....
mijn eigen fysio maakte de opmerking; als ze het niet zouden kunnen zouden ze het nietr doen... kyana is ook zo'n snelle en zat met 3 maanden al momentjes alleen! nu "apt"ze ook "rond" de tafel
ziet er wel lekker wijs uit op de foto! ach als hij het wil en kan , gewoon lekker laten doen. hier wil er ook al eentje zitten, gaat af en toe , en staan wil meneer ook. maar ja dat is iets wat absoluut nog niet gaat maar hij wil het wel. dus nu laten we hem maar met zijn buik tegen de bank aan hangen, heeft hij toch een beetje zijn zin. als ze er niet aan toe zijn dan zou hij het ook niet doen joh! mooi mannetje hoor! wees er maar lekker trots op! joyce
Als hij het zelf doet, zou ik me er niet druk om maken. Sommige mensen stimuleren het ook ,dat lijkt me niet goed. Anders kun je het eens op het bureau zeggen. Maar soms moet je die mensen ook niet wijzer maken dan dat ze zijn Even ter vergelijking, Steven ging uit zich zelf staan toen hij 10 maanden was. Was eerst een probleem, want hij durfde niet zelf te gaan zitten, en liet zich uiteindelijk vallen. En dan was het weer huilen, zo ook in bed.
Ik heb het idee dat dat hiero ook wel eens zou kunnen gaan gebeuren...Jesper wil nu al niks anders dan staan op schoot. Trekt zichzelf op aan je handen en kijkt dan vrolijk de kamer rond....
hihi wat grappig allemaal.... lars ging met ong een half jaar wel zitten, kon ie lekker alles zien, en met een maand of 9 ging ie staan. nu stapt ie langs het kantje in de box, maar verder tijgert ie nog, kruipen kan ie ook, maar dat gaat m te langzaam.....
bedankt dames! nou ik laat hem gewoon lekker Zn gang gaan! naja wel met mate natuurlijk! de wijk durf ik niet echt iets te zeggen want die zullen het idd wel afkeuren hahaha
Zou er wel wat mee oppassen, en idd met mate doen, want de beentjes kunnen dat gewicht eigenlijk nog niet dragen.
alysia ston pas met 10 maanden ook.. en nog niet zo stevig hoor... valt soms nog wel eens maar met vallen en opstaan leert ze het steeds meer
volgens mij kan het geen kwaad, als hij het niet meer zou houden of het wordt te zwaar op zn beentjes, dan laat hij zich wel zakken (of gaat ie hard gillen). Vroeger riep men dat kindjes kromme benen zouden krijgen als je ze te veel en te jong liet staan (op schoot of dus aan de tafel). Maar dat schijnt dus helemaal niet zo te zijn, hun beentjes worden er alleen maar sterker van..
ik heb begrepen dat als ze het zelf doen, dan kan het, dan zijn ze er aan toe, maar er zijn natuurlijk ook genoeg mensen die ze met een paar maanden al echt neerzetten op van die wiebelende pootjes, volgens mij is dat slecht voor ze, maar als ze zelf sterk genoeg zijn om zich op te trekken moet het kunnen lijkt me
Elena wil ook elke keer staan, maar ze kan niet plat op haar voetjes staan, staat ze op haar teentjes te balanceren (mijn meisje word een ballerina zeg ik elke keer) en ze zakt elke keer door haar knieen! Hahaha, zo grappig om te zien! Maar wel elke keer willen staan! Bijdehante kindjes!
Nou pinkpuma als je ze teveel laat staan op ene te jonge leeftijd gaan die botten zo staan! Kijk maar als je ze teveel op hun achterhoofdje laat liggen dan vormt het bot ook plat! Dus ik zou zeggen met mate! Die van mij wilt ook alleen maar staan! Ik doe het ook met mate! Liever nog niet dan wel! als hij alleen kan staan en op zijn eigen van zit naar staan dan heeft hij mijn zegen!