Hoe oud was jouw kind toen het veters kon strikken?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Chocolat, 9 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe oud was je kind toen het kon veters strikken?

1. 5 of jonger

49 stem(men)
    62,8%
  2. 6

13 stem(men)
    16,7%
  3. 7

8 stem(men)
    10,3%
  4. 8

6 stem(men)
    7,7%
  5. 9 of ouder

6 stem(men)
    7,7%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Kan jou kind/kunnen je kinderen veters strikken?
    Hoe oud was je kind toen en links of rechtshandig?

Mijn dochter is 7,5 en linkshandig en kon tot gisteren geen veters strikken, wij zijn allebei rechtshandig en het lukte haar niet om ons na te doen. Ze had er ook echt geen zin meer om het te leren, gisteren heb ik haar naast mij neer gezet en naast elkaar de veters gestrikt en eindelijk lukte het haar.
    Mijn zoontje is bijna 6 jaar en kan ook nog niet veters strikken gaan we dus ook echt oefenen maar hij is ook linkshandig dus dat wordt ook nog wat.

2. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Dochter is rechtshandig. Zoon linkshandig. Wij beide rechtshandig.

Voor zoon die het echt heel graag snel wilde leren ( want dan ook strikdiploma op school ) , oma ingeschakeld. ( die is wel linkshandig ) Heeft het hem een paar keer voorgedaan en verder op zijn manier gekeken naar hoe wij het doen ( op rechtshandige manier )

Beide kids waren hier 5 jaar toen ze het konden. ( groep 2 )

3. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    onze 8 jarige zoon kan het slecht, geen focus voor. dat is wel een dingetje aan het worden met maat 35 :cool:.

onze 7 jarige dochter kan het sinds vorig jaar echt goed. kon het wel al met 5 jaar maar dan had ze vaak nog mondelinge ondersteuning nodig. lusje maken, eromheen , zacht trekken dat soort dingen.

beide kinderen zijn rechtshandig.
    in jullie geval zou ik kijken of er een volwassene is die links handig is die even een uurtje ( in 15 min delen ) met ze wil gaan zitten

4. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Onze dochter heeft het in groep 1 op school geleerd.

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.898
    3.931
    113
    Onze dochter kon het met 5,5. Maar echt strak veteren nog niet dus schoenen doen wij toch nog vaak. Een strik in een touwtje van een jurkje ofzo doet ze zelf.

Kun je zelf niet even linkshandig oefenen? Dan kun je het zelf voordoen

6. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Leren ze het niet op school dan? Hier begin groep 2 haar veter diploma gehaald op school...

7. Chocolat

Nee bij ons op school hebben ze daar geen tijd meer voor.

8. Chocolat

Ik heb het linkshandig geprobeerd maar dat lukt mij niet. Maar mijn dochter kan het nu, nu mijn zoontje nog maar gelukkig kan zij daar bij helpen.

9. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier kon de oudste het al heel vroeg met 4 jaar(rechtshandig). De middelste is linkshandig maar die pakt nu vaak het strikplankje. Ze komt nu nog niet ver,we zien wel wanneer het lukt en anders vraag ik mn schoonbroertje of hij het voor wil doen. (Linkshandig)

10. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

We hebben wel eens geoefend maar zoontje heeft eigenlijk alleen schoenen met die elastische veters :oops:

11. Chocolat

Dat heeft mijn dochter ook gehad maar nu met steunzolen zijn gewone veters beter.

12. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje is ruim 6,5 en die kan het nog niet. Ook nog nooit geoefend eigenlijk. Oeps :oops:.

Be Happy vindt dit leuk.
  13. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    #13 Youtan, 9 feb 2018
    Laatst bewerkt: 9 feb 2018
    Op school voor de kerstvakantie haar strikdiploma gehaald. Ze had een les gehad met veterstrikplankjes, daarna heeft ze twee dagen met een Nike Air Max maat 46 op schoot gezeten en toen lukte het haar.
    Aangegeven bij haar meester en toen kwam ze uit school, vol trots, met haar veterstrikdiploma!
    Gelijk taart gehaald natuurlijk om het te vieren :)

14. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier hebben ze het allebei in groep 1 geleerd (met 4 jaar). Ze hebben op school van die veterstrikplankjes die je mee naar huis mag nemen om te oefenen. Op school oefenen doen ze niet.

15. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Mijn zoon vond het niet interessant genoeg dus pas met 7/8 jaar ofzo

16. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    De oudste pas met 7 of 8 jaar ofzo. Die heeft het gedeelte waarin ze veters leerden strikken overgeslagen in groep 1, en ik was te laks. Ik kocht gewoon schoenen met klitteband :D
    Maar die worden steeds schaarser naarmate hij een grotere maat krijgt, dus vorig jaar vond ik het hoog tijd om het te leren. Dochter kon het daarvoor al, met 4 jaar.

17. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Je kon bij ons op school wel een veterstrikdiploma halen.. maar maar 6 kindjes uit een klas van 28 haalden het ...School had er blijkbaar ook niet genoeg tijd voor. Zoontje had er toen heel lang een aversie tegen .. een soort faalangst denk ik. We hebben verder niet aangedrongen.
    Een half jaar geleden ging hij op een teamsport en hij was de enige uit zijn team die niet zelf kon strikken. Toen had hij een goede motivatie en had hij het met 2 middagen oefenen in de vingers.

18. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Mijn dochter was 4. Heeft het zichzelf aangeleerd dmv een boekje.
    En dat vond haar oudere broer wel handig, kon ze gelijk ook zijn veters strikken :cool:
    Die kon het zelf met een jaar of 7 ofzo.
    Hij is wel linkshandig trouwens, maar bij hem lag/ligt het gewoon aan gebrek aan interesse hoor :rolleyes:
    Het liefst heeft ie (bijna 10) nu nog steeds klittenbandschoenen..

19. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Leer je dat als ouders niet zelf dan? Hier in mijn omgeving kunnen kinderen dat allemaal nog voor hun vijf jaar.

20. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Schijnbaar niet iedereen dus. Leuke stimulans is dus wel een diploma op school, waardoor ze graag willen blijven oefenen. Zelfde hier met rits diploma.

Deel Deze Pagina