Hallo beste dames, Zonet heeft zoontje ( 6jaar ) stukje plastic doorgeslikt ( tergrote van een halve nagel) nu maakte ik mij geen zorgen alleen papa vind dat we zeker de huisartspost moet bellen. Wat zouden jullie doen? Zoonlief heeft verder geen last van.
Ik zou zeggen komt er vanzelf weer uit. Mijn dochter heeft als baby een keer drie van die playmobil bloemetjes doorgeslikt. Kwamen er fleurig weer uit. In de neus stoppen is wel gevaarlijk. Vooral etenswaar.
Komt er vanzelf wel weer uit. Tenzij het heel scherp was trouwens, maar voor een gewoon klein stukje plastic zou ik de hap niet bellen.
vaak komt het er gewoon vanzelf weer uit. ik zou alleen wel even je zoontje in de gaten houden de komende weken of hij geen klachten van buikpijn krijgt.
Ik was vanmiddag bij vrienden op visite waarvan de man huisarts is. Die zei dat je zelfs een naald kan doorslikken en het weer uitpoept (dat zou ik maar niet proberen Haha). Ik zou me in dit geval geen zorgen maken
Nee ik zou absoluut niet bellen. Had hij nou een Duplo stuk doorgeslikt oke, maar ten grote van een nagel? Dat komt er vanzelf wel weer uit.
Komt er vanzelf weer uit niks aan de hand hoor. Ik vergeet nooit meer dat in de ontlasting van een kindje van vrienden een heel scherp spijkertje zat.. dat was er ook zonder schade uitgekomen ze hadden geen idee dat ze dat doorgeslikt had. Ze waren juist op zoek naar haar ring die ze misschien doorgeslikt had (is nooit gevonden)
De volgende keer zou je ook ontbijtkoek kunnen geven, dit geeft een soort laagje erom heen Tip vd HA nadat ik het zelfde euvel had!
Lieve dames, bedankt voor alle tips en reacties. Dan doen we er gewoon niks aan. Mijn man is wat dat betreft heel snel in paniek
Tja zelfs als het iets scherps is kunnen ze weinig. Wat kan de huisarts doen? Je kind opensnijden? Dat doen ze alleen als er bijvoorbeeld sprake is van verstikking (dus dingen in de neus) of dodelijke stoffen die open kunnen gaan. Ik ken iemand die een neonstaaf had ingeslikt. Konden ze ook niets mee. Bedenk dat plastic ook niet te zien is op een rontgenfoto. En dat het geen doen is om met een echo door het hele lichaam te gaan zoeken (vaak is daar ook niets op te zien). Laten overgeven zullen ze ook niet doen omdat hier meer schade mee kan worden aangericht. En het soms al te ver zit. Daarnaast zijn dit soort heftige onderzoeken in de keel etc ook traumatisch voor een klein kind.
Komt er vanzelf weer uit. Mijn oudste was een half jaar terug een Lego-bouwwerk aan het maken. Na ruim 24 uur kon ze hem afmaken