Mijn dochtertje Lynn is nu ruim 5 maanden en we zijn sinds 2 dagen bezig om van 5 flessen naar 4 te gaan. De laatste avondfles van 23.00 u laten vervallen. Lynn krijgt nu om 19.30 u haar laatste flesje en gaat dan naar bed. De eerste avond werd ze om 00.00 u wakker, hebben haar toen flesje van 90cc gegeven. daar heeft ze maar 70cc van gedronken en toen doorgeslapen tot de volgende morgen 06.30 u. Vanmorgen was mevrouw opeens om 04.00 u wakker, klaarwakker en niet meer willen slapen. Uiteindelijk maar een fles gegeven en toen ging ze weer slapen. Hoe hebben jullie dit aangepakt, van 5 naar 4 flessen?
Met 4,5 maand / 5 maand over gegaan naar vier flessen.. maar gewoon alles een uur opgeschort. Dus alle flessen een uur later doen. Eigenlijk wel logisch dat ze niet doorslaapt van 19.30 tot de volgende ochtend is ook wel een heel eind als ze van 23.00 tot de volgende ochtend gewent is.. zou eerst proberen om haar vier flessen te geven en dan de laatste fles tegen een uur of half tien. Dus tijd rekken tussen de flessen door, zodat je op vier uitkomt.
Groente eet ze soms, net wanneer ze daar trek in heeft. Ze wil het de ene dag wel en de andere dag niet. Fruit wil ze helemaal niet. Zowel vers gemaakt niet als de potjes niet. Haar laatste fles om 19.30 uur daar krijgt ze pap doorheen. Lynn is nog nooit zelf gekomen voor haar fles, als heel kleintje deed ze dat al niet. Ze is een min imale eter en komt nooit zelf voor haar flessen.
Dan zou ik toch overdags meer tijd tussen de flessen laten zitten.. bijvoorbeeld 8 uur - 12.30 - 16.30- 21.00 Zoiets.. je moet eig gewoon proberen.. beetje schuiven met de tijden.. als ze bijvoorbeeld weer wakker wordt, om 5 uur snachts en ze heeft om 21.00 de laatste gehad.. dan zou ik er voor kiezen om de laatste fles nog later te doen.. (of je moet houden van vroeg uit bed gaan
Iman was al 5 maanden toen het lukte. Toen ging het heel snel want ondertussen zit ze al op 3 flessen, met een uitschieter naar 4, als ze later opblijft of vroeger wakker wordt.
Milan was ook ongeveer 4 maanden. Het cb adviseerde ons om in 1x te stoppen met de fles van 23.00, omdat dit 9 van de 10 x goed gaat. En inderdaad, het ging goed, hij sliep lekker door tot de volgende ochtend. Maar afbouwen kan natuurlijk ook!
Lynn was net 4 maand. Ik merkte het aan dat ze steeds later wakker werd en ik geen 5 flessen meer in de dag gepropt kreeg. De 1e fles krijgt ze rond 07.30 uur, de laatste rond 21.00 uur.
Yeline was net 3 maanden toen ze op 4 flessen ging en met 4,5 maand zat ze al op 3 flessen per dag ze is altijd een slechte drinker geweest en zat met 6 maanden nog maar op 2 flessen per dag.
ik heb Deborah nu een week op 4 voedingen en het gaat super. Ik was eerst bezig om de uren op te schuiven, maar dat werkte niet, omdat haar hele avondritueel verviel. Nu heb ik in een keer die van 22:30 eraf gehaald en slaapt ze door van 19:30 tot 7:00. Ik bied haar 4 x 210/7 aan, maar ze drinkt vaak 200cc en de laatste krijgt ze met 2 schepjes nutrix. Daarnaast krijgt ze een paar hapjes groente en pap.
Finn zit ook nog steeds op 5 flessen. In overleg met het CB ga ik vanaf vandaag proberen om hem 2 a 3 papflessen per dag te geven i.p.v. eentje.
Ik zit sinds 3 weken ongeveer op de 4 voedingen met Glenn. Zijn schema is alsvolgt: 7:00 220cc pap 10:00 fruithapje 12:30 220cc fles 15:30 220cc fles 18:00 groentehap 21:00 220cc fles met Nutrix Alle flessen worden ingedikt met Nutriton.
Tymen zat met 3 maanden op 4 voedingen. Dit op advies van het cb, omdat we hem wakker moesten maken voor de fles van 23 uur.
Ons zoontje is 5 maanden, Ik zit nog steeds op 5 flessen van 200 cc. De eerst fles krijgt hij rond 8 uur en de laatste fles krijgt hij rond 21.00 uur. Er zit dus maar een korte tijd tussen de flessen (nog steeds zo'n 3 uur) Omdat ik heel graag over wil gaan naar 4 flessen maar omdat ie anders gewoon honger heeft ga ik hem vanaf morgen 4 flessen en eeen fruithapje proberen. En nu maar hopen dat t werkt! Groetjes ps. hoeveel cc doen jullie in de flesjes als je er 4 op een dag geeft, moet ik het bij 200cc houden? want 230cc is zoveel dacht ik....
Jamie krijgt nu nog 4 flessen van 200cc per dag. Maar ik denk niet lang meer, omdat hij steeds wat laat staan..