Hoe oud was jullie dochter toen deze oorbellen kreeg?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kletskoek, 22 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niekske78

Niekske78 Actief lid

18 nov 2013
    484
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mee eens... Ik zou het sowieso niet eerder doen dan wanneer ze er zelf om vraagt. Waarom zou je haar oorbellen opdringen... ze moet het zelf willen, niet de ouders.

2. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Ik zit er ook over na te denken, ik heb ze zelf gehad toen ik ongeveer zo oud was als mijn dochter en bij mij zitten de gaatjes nog steeds onwijs mooi. Echter, mijn zus heeft ze ook gekregen toen ze ouder was dan ik toentertijd en die van haar zijn niet geheel gelijk. Dus ik twijfel heel erg!!
    Ik vind het zelf erg lief staan juist, iedereen moet trouwens toch zelf weten wat diegene doet? Dat gemekker altijd over een ander.

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    niet. ik als klein meisje nooit gehad en ben absoluut geen meisje meisje en geef geen biet om oorbellen. dus ben ook super blij dat mijn ouders die keuze aan mij hebben overgelaten. en dit doe ik idem met mijn dochter. zij moet het op latere leeftijd zelf weten. het zijn haar oren, zij moet ermee lopen. niet ik.

als ze dus oud genoeg is, en dat merken we met de tijd wel vanaf welke leeftijd dat goed voelt voor mij en dochterlief, dan mag ze zelf kiezen wat ze wil.

geen gaten in mijn meisje als ze zelf de keuze niet kan maken

4. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Vind ik toch appels met peren vergelijken... Kijk ik ben gedoopt als baby... Maar heb zelf niets met het geloof. Heb gewoon een brief gestuurd en ben nu geen lid meer van de kerk. Geen 'last' van... Die keuze van mijn ouders had geen gevolgen.
    Echter kom ik nooit meer van die lelijke littekens af op de plaats waar mijn oorbellen zaten, waar zo nu en dan ook nog etter uit komt... Ook al is het al wel weer twintig jaar geleden dat ik voor het laatst oorbellen in had.

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Ook het geloof mogen mijn kids zelf kiezen. Hubby is gedoopt omdat zn oma dat wilde. Hij heeft er niks mee. Maar idd, das weer hele andere discussie

6. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    Op der 1e verjaardag

7. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Niet. Pas als ze zelf oud genoeg is om het te beslissen.

En bij twijfel moet je zowiezo niets doen.

8. Jannieke

Jannieke Bekend lid

28 dec 2006
    532
    0
    0
    mijn dochter was 4 ... ze heeft ze nu een half jaar. helaas vandaag 1 eruit moeten halen omdat haar oortje etterde en bloedde ...!
    hopelijk groeit het nu niet toe

9. Memories

Memories Niet meer actief

vandaag kwam ml met dezelfde vraag, wanneer oorbellen?
    hmm aan de ene kant heb ik zoiets van we doen het , ik was ook jong en ben ook niet getraumatiseerd van oorbellen .
    aan de andere kant denk ik neee toch niet.
    nog maar even goed over na denken

10. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ik ben blij dat mijn ouders mij vroeger nooit oorbellen hebben gegeven. Het is namelijk best wel een drastisch iets en als die gaatjes er eenmaal inzitten, kun je dat niet terugdraaien.

Iedereen moet doen wat ie niet laten kan, maar ik ben blij dat het bij mij toen nooit gebeurd is. Heb op mijn 16e zelf besloten om gaatjes te laten prikken en tot op de dag van vandaag heb ik daar spijt van. Draag ook nooit oorbellen meer, het stond toen ook helemaal niet leuk en nu heb ik 2 gaatjes in mijn oren die niet dicht willen en waar constant allemaal troep inzit. En ja, ik ben heel schoon hoor! :D

11. beccie

beccie Niet meer actief

Ik was zelf een jaar of 6 toen ik oorbellen kreeg.
    ik weet het nog heel goed. ik was alleen maar trots op mezelf.
    Heb er ook nog nooit last van gehad.

Mijn dochter mag ook oorbellen maar pas als ze het echt zelf wil.
    ik vind 4 of 5 wel een mooie leeftijd. maar als ze er dan zelf nog niet over begint dan doe ik het ook nog niet.

12. namoli

namoli Bekend lid

27 jan 2012
    697
    0
    0
    Amaai heel verdeelde meningen....

Hier was mn dochter 9 mnd en ze heeft er nog steeds geen spijt van...nu is ze 10j en heeft al een hele collectie

13. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Mijn eerste dochter toen ze 1 jaar was. Mijn tweede met vier jaar en Luca die mag het niet :p

Als ik nu terug kijk had ik het bij mijn eerste dochter niet zo vroeg laten doen ze heeft er nooit last van gehad en of tijdens gehuild of zo maar vind het nu toch wel wat jong. Mijn tweede dochter wilde ze zelf graag.

Mama's worden ook volwassener met de tijd! ;)

14. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Dat zelf kiezen vanaf een bepaalde leeftijd, daar heb ik dus mijn vraagtekens bij.
    Een kind kan niet inschatten wat oorbellen hebben inhoud. Dat het schieten even pijn doet, het kan gaan ontsteken, dat ze echt voor de rest van hun leven zichtbare gaatjes in hun oren hebben.
    En hoe erg wordt de keuze beïnvloed?
    Er zijn genoeg bijna 20ers die nog heel impulsief zijn. Iets gewoon willen, omdat ze het willen, zonder echt verder te denken. Bijv. Met tattoo's.
    Als je dus wilt dat het echt een bewuste keuze van je kind is, dan zijn ze volwassen en niet 6,7,8,9,10,11,12 enz. Zoals hier vaak genoemd wordt.

Voor mijn dochter heb ik de beslissing genomen. Na haar 1ste verjaardag heeft ze oorbellen gekregen. Die er nu overigens al weer een tijdje uit zijn omdat ze zijn gaan ontsteken. Nu zie je de gaatjes nog, maar zijn ze niet meer helemaal open. Wij twijfelen nu dus waar we goed aan doen....doorlaten prikken zodat ze er niet voor niets zitten of het zo laten;)

15. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Ik wilde ze toen ik een jaar of 4 was, samen met m'n zus....

Het "pistool" kwam op tafel, en ik ben had de winkel uit gerend :D
    (Mijn zus heeft het toen wel laten doen, ik dus niet :p)

Toen ik een jaar of 7 was, had mijn homo meester een oorbel, ik was dol op hem, en dus wilde ik ze ook, dat lukte wel ;)

Met Mijn toekomstige dochtertje zou ik wachten tot ze zelf aangeeft dat ze er interesse heeft, er enigszins zelf over kan nadenken....
    Met 5+ ofzo......

16. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    toen ze bijna 2 was

17. mamavanY

mamavanY Actief lid

7 aug 2012
    288
    0
    0
    Onderin nederland
    Dit is precies wat ik wou tikken! helemaal mee eens!
    off topic, ik zou ze weer doorlaten prikken ;)

Dat 'zelf kiezen' slaat een beetje kant nog wal. Tenzij je wacht tot ze volwassen zijn. Mogen ze dan ook zelf kiezen voor een andere piercing als ze 8/9/10 of 11 zijn? Want ja, ze wouden het zelf en wisten wat het inhield.

Nee, ik kies voor mijn kinderen. De oudste kreeg ze met anderhalf en de jongste zal ze krijgen als ze kan lopen. Omdat ik oorbellen bij kleine babytjes die nog niet kunnen lopen een beetje gek vind staan, afwijking van mezelf denk ik haha!

18. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Goh, volgens mij is dit het langstlopende oorbellentopic aller tijden, die nog open is!

19. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.253
    1.011
    113
    Zuid-Holland
    #279 flipflop, 27 nov 2013
    Laatst bewerkt: 27 nov 2013
    Ok, dan geef ik de anderen gelijk.......ik heb ook voor mijn dochter gekozen, maar ze was bijna 5jr oud en ze wilde zelf naar de winkel om ze te laten schieten. Nee, bewust kan ze nog niet kiezen en ze overziet de gevolgen niet.
    Maar is ze is zo trots dat ze oorbellen heeft! Van te voren heb ik vaam genoeg verteld dat oorbellen leuk en mooi zijn maar dat het in het begin wel pijn zal doen. Toch was ze op een dag vast besloten en hebben we ze laten schieten omdat ze zelf dat wilde.
    Mn jongste dochter is nu 2, 5 jr, zij wil nu ook oorbellen....maar ze moet van mij wachten tot ze minimaal 4 jr is.

En ach, als je 20 jr bent en je neemt een tatoeage..... krijg je dan gegarandeerd geen spijt als 40jr bent? Je neemt beslissingen in je leven op een moment.....nooit precies wetende wat de gevolgen zullen zijn!

20. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    En daar sla je de spijker op zijn kop. Jij neemt de beslissing dan voor jezelf op je 20ste. Hier wordt een beslissing voor jou genomen als je 1+ of iets dergelijks bent. Wereld van verschil.;)

Deel Deze Pagina