Nou, zo bedoelde ik het niet helemaal. Mijn dochter van 5 jr wilde zelf oorbellen, ze bewust in de winkel in gestapt en gevraagd of de mevrouw oorbellen bij haar wilde schieten. Dus niks niet dat ik voor haar de beslissing heb genomen!! Maar veel mensen zeggen hier wel, terecht, dat een kind niet bewust kan kiezen en de gevolgen kan overzien. Maar kan een 20 jarige die een tatoeage laat zetten dat dan wel? Kortom je wordt altijd beïnvloed door je omgeving in je beslissingen, positief of negatief. Dus dan zie ik niet in waarom het erg is dat je als moeder je kind stimuleert om oorbellen te nemen. Persoonlijk houd ik er niet van om oorbellen te laten schieten onder de 4 jaar en daar blijf ik wel bij. Maar is er wezenlijk wel een verschil tussen de keus van een kind van 2 jr of 4 jr? Leuke discussie waar je nooit uit komt......
Ts: ik zou het zelf niet doen bij mijn dochters. Ik vind 2,5 zelf nog te klein, heb er verder nog geen leeftijd bij bedacht hoor. Ik wacht wel tot ze er zelf om vragen en dan ga ik het er eens met mijn man over hebben wanneer ze dat zouden mogen. Mijn oudste van 4 geeft er nu in ieder geval nog niks om. Ik vind het verder ook niet vreselijk zielig hoor als je hier wel voor kiest. Ik vind het persoonlijk bij baby's en dreumesen echt niet passen en vreemd staan. Heel eerlijk gezegd ken ik ook helemaal niemand die dat bij z'n baby, dreumes of peuter heeft gedaan. En in de kleuterklas van mijn dochter zit geloof ik 1 meisje dat knopjes heeft. Maar hier op zp dus best veel mensen.