Hoe oud was jullie dochter toen deze oorbellen kreeg?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kletskoek, 22 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Nee gewoon er uit. Verder niks engs of ergens bloed :D

Gewoon er weer in en klaar

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Mijn dochter is nu drie en heeft er nog nooit in gevraagd. Voorlopig mag het van mij ook nog niet. Ik heb nog niet echt een leeftijd in gedachten, maa ze moet het in ieder geval voor langere tijd willen en zelf de consequenties min of meer in kunnen schatten.

Ik was zelf overigens 8 toen ik m'n eerste oorbellen kreeg.

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Als ze zelf erom vraagt.

4. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Mijn oor is wel gescheurd doordat mijn oorbel achter mijn trui bleef hangen. Ik was een jaar of acht denk ik. Met 24 jaar heb ik het weer laten hechten.

5. SDonya

SDonya Niet meer actief

mijn dochter was 4 maanden. nooit problemen mee gehad, ze zit er ook niet aan etc

6. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Het gaat tot nu toe erg netjes, waarom moet je dan perse zo ophitsen? ;)

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.073
    113
    Dochtertje was vier jaar. Ze vroeg er zelf om en dat was voor mij een vereiste. Verder vind ik het vanaf deze leeftijd ook gewoon erg schattig. Jonger zou ik zelf niet hebben gedaan.

8. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Wij hebben besloten om te wachten tot ze er zelf om vraagt en beseft wat het is. :D

De mijne zijn na de semi spoedkeizersnede dichtgegroeid ik ben ze toen helemaal vergeten in te doen. Ik zit er nu wel aan te denken om ze weer te laten zetten. Nu heeft ze tenminste de leeftijd dat ze het begrijpt als ik zeg dat ze er niet aan mag zitten hahaha. :D

9. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Niet mijn eigen dochter maar mijn eigen ervaring.
    Mijn zusje wilde er altijd graag hebben, voor mij hoefde het niet. Uiteindelijk was ik 25 ofzo toen ik gaatjes in mijn oren heb genomen, toen kon onze moeder er niet veel meer over zeggen natuurlijk :)
    Mijn dochter zou ik ze voor haar 12de verjaardag cadeau doen (als ik een dochter had en ze er zelf om zou vragen)

10. Brett

Brett Bekend lid

2 jul 2009
    896
    1
    0
    NULL
    NULL
    Onze oudste dochter heeft ze vorige week voor haar vijfde verjaardag gehad. Ze vroeg er zelf al vanaf de zomer om, toen afgesproken dat als ze op haar vijfde verjaardag nog steeds oorbellen wilde,wel oorbellen mocht.

11. Frietje

Frietje Bekend lid

30 okt 2013
    720
    0
    0
    Trying to take over the world...
    Gouda
    Ik was 16 :)

12. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Onze dochter heeft het nu nog niet. Met de redenen dat ik het niet mooi en niet prettig vind bij jonge kinderen.

Daarnaast wil ik dat ze zelf de keuze goed overwogen kan maken. Ik denk dat dat is vanaf een jaar of 8.

13. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    +1 he-le-maal mee eens :)

14. Henrieke1984

Henrieke1984 Niet meer actief

Als ze er zelf om vraagt.
    Het lijkt mij wel leuk ze is nu 3 jaar, maar ik wil toch echt dat ze zelf beslist.

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier krijgt ze pas oorbellen als ze het zelf wil en de concequenties ervan in zien. Dus een jaar of 13. Ik vind het trouwens niet eens mooi. Ik vind het toch een vorm van lichaam beschadigen. En voor wie je het dan? Voor jezelf. Omdat je het mooi vind. Kind heeft er niks aan. Mn zusje heeft vroeg oorbellen gehad en deze zijn niet dicht gegroeid. En 1 uitgescheurd. Ze vind het afschuwelijk dat ze zo vroeg al oorbellen heeft gekregen terwijl ze nu helemaal geen gaatjes wilt.
    En eerlijk gezegd vind ik oorbellen bij die kleintjes ordinair staan:)

16. WLE

WLE Niet meer actief

ik kreeg ze zelf toen ik 1 was.
    Altijd heel blij mee geweest anders had ik ze nooit meer geschoten!

17. Khaleesi

Khaleesi Niet meer actief

ok, ik krijg nu verwijten over mij heen maarrrrrr...............

Diva was 8 maanden

*Gaat vast in een hoekje zitten want ik ben een ontaarde moeder*

18. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ik ga dit weekend met mijn dochter voor oorbelletjes kijken. Ze is bijna 5 en wilt het zelf heel graag. 5 jaar is ook echt mijn ondergrens, eerder mocht ze het niet.

19. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik vind oorbellen juist heel mooi en schattig staan bij kleine kinderen.
    Ik zal het alleen pas doen als het kind er zelf om vraagt.
    Want zolang het kind het niet zelf aangeeft of vraagt,doen we het eigenlijk alleen om ons eigenbelang omdat het er lief en schattig uit ziet. Maar ik vind dat het voor iedereen een eigen keus moet zijn, dus wil jij voor je dochtertje oorbellen, gewoon doen. Als je dochtertje het later echt niet wilt dan kan ze de oorbellen er gewoon uit halen, toch?

20. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Hier kreeg ze met 5mnd oorbelletjes :D

Deel Deze Pagina