Zelf mocht ik pas oorbellen toen ik 18 was. Ik zou het wel leuk vinden voor mijn dochter maar ik wacht nog eventjes tot ze het zelf wilt.
Wij hebben het er af en toe ook al over (ja, nu al, de scenario's die in onze hoofden afspelen varieren van 25 minuten oud tot 25 jaar oud ).. Vriendlief denkt zo snel mogelijk, ik weet het niet zo goed.. Ik ben wel blij dat mijn moeder me op jonge leeftijd heeft meegenomen, want dat had ik nu echt niet meer gedurfd.. En ook al draag ik al iets van anderhalf jaar geen oorbellen meer, ik vind het niet lelijk/hinderlijk om die piepkleine gaatjes te zien.. Maargoed, dat ben ik, wie weet hoe anders onze dochter daarover denkt.. Nog even doortobben dus.
Mijn dochters waren allebei 6 jaar toen ze ze kregen. Oudste heeft ze dagelijks in. Tweede dochter niet meer, die kreeg continu zwerende gaatjes. Vindt het nu eigenlijk niet zo mooi staan, die dichtgegroeide gaatjes. Misschien over een tijdje nog maar eens proberen.
Hier beide keren met 2 jaar gedaan... Vond dat altijd vroeg genoeg Zielig... Ja het doet even pijn maar zo erg is het ook weer niet allemaal Maar dat is persoonlijk natuurlijk wanneer iedereen het de geschikte leeftijd vindt. Eerder zou ik het iig niet doen
Voor haar 9e verjaardag. Ik vind het heel ordinair staan bij jonge kinderen. Bovendien vind ik het gevaarlijk ook, ivm blijven hangen enz. En ook al zouden ze het zelf aangeven, ze beseffen zich nog niet dat ze er voor altijd een litteken aan over houden. Dus ik heb gewacht tot ze heel bewust zelf een keuze kon maken.
Hier toevallig vorige week. Ze is nu 4, en ze wilde het al langer maar was bang voor het schieten van de gaatjes zelf. Vorige week liepen we zomaar in de stad en uit het niets wilde ze toen echt graag oorbellen, 'en wel meteen'. Toen ook maar meteen gedaan, heb daar dan geen enkele moeite mee. Maar je moet echt zelf kijken wat je wil. Het loopt hier inderdaad uiteen. De een doet het met 3 maanden en de ander va 12 jr. pas. Wij hebben gekozen voor de gulde middenweg. Gewoon wanneer ze er zelf om zou vragen, en dan meteen laten doen. Kon ze ook niet zenuwachtig worden Verder wbt de pijn die het doet..geen kind houdt er een trauma aan over. En ja, er zitten risico's aan verbonden, het kan gebeuren. Maar dat kan op elke leeftijd gebeuren..
Mijn dochter is nu 3, maar de oorbelletjes mag ze van mij vanaf haar 8e, als ze dat wil. Ik draag geen oorbellen, ze heeft het er daardoor nooit over denk ik.
Met 3,5 jaar, toen ze al een week of 6 erom zeurde, 2 van haar vriendinnetjes hadden ze ook. Mijn jongste is bijna 2, als zij er om vraagt krijgt ze ze, eerder niet.
Ligt ook een beetje aan het kind zelf denk ik, mijn oudste is heel rustig, heeft heel donker haar en donkere wenkbrauwen en wimpers. Ze heeft lieveheersbeestjes sinds ze 4 was (met 3,5 kreeg ze oorbellen), en het staat wel leuk, niet zo opvallend. En omdat het geen wildebras is ben ik niet bang voor het blijven hangen achter iets. Mijn buurmeisje is nu 1,5, heeft een groot kaal hoofd en nu 2 gouden oorringetjes............ Verschrikkelijk. En met ringen ben ik ook bang dat ze ergens aan blijft zitten, die krijgen mijn kinderen echt niet voor hun 10e. Mijn jongste is ook een wildebras, als ze vraagt om oorbellen krijgt ze ze, maar dan wel gladde knopjes ofzo
Onze dochter van 5 kreeg ze een in de zomer. Maar er viel er 1 uit in bed en het deed haar erg zeer om hem er weer in te doen. Dus nu heeft ze niks meer. Eb dat houden we nog maar even zo...