Michelle hebben we vanaf het begin wakker moeten maken om 3 uur 's nachts (groeide niet) Anders sliep ze door van 24 tot 6 a 7 uur. Ben snel gestopt met wakker maken. De kleine wilde niet wakker worden en ik was al snel een uur bezig eerst aan leggen dan borst voeding uit spuitje en dan nog kolven. Dit is overdag goed te doen maar om drie uur 's nachts. En dat dan voor een meisje dat alleen maar wilde slapen. Ben rond 3 maanden gaan afbouwen van wegen reflux. O ja sliep dus door vanaf de eerste week. Annemarie
Bij 2,5 maand. In de eerste weken moest ik haar 2x 's nachts wakker maken om te voeden omdat ze ondergewicht had, dat heeft ze snel ingehaald. Toen dat niet meer hoefde sliep ze al vrij snel de eerste nachtvoeding door, een maand later ook de tweede. Na 2,5 maand sliep ze van 22:30 - 6:30 en dat steeds wat langer. Nu slaapt ze van 21:00 - 8:00 uur en moet ik haar dus wakker maken als ik moet werken. En slaapt ze daarna het liefst weer door tot een uur of 11. Ze ziet haar ochtendvoeding dus als een soort van nachtvoeding. Als ze nou 's avonds zou willen slapen zou handiger zijn...
Vanaf 6 weken sliep ze door van 22 tot 6 ongeveer. Dat was overigens op 1 januari jl, waarschijnlijk een goed voornemen?
Mirre slaapt soms door snachts (heel soms ). Ze krijgt nog steeds BV. Maar ik ben er van overtuigd dat BV/FV geen *** hoeft uit te maken voor doorslapen ja/nee. Mijn zusje heeft tot dr 6e niet doorgeslapen en kreeg vanaf 3 mnd de fles. Dus ik zou niet om deze reden stoppen met BV, ook niet het laatste flesje vervangen (omdat je BV dan idd kan teruglopen). Is zonde. Even doorzetten, met een paar weken is BV echt alleen nog maar heerlijk en genieten (ik weet trouwens van behoorlijk wat BV mama's dat hun kindjes wel lekker doorslapen, vanaf een week of 6 ... ik heb gewoon pech denk ik ) EDIT: pech wat betreft het doorslapen bedoel ik natuurlijk ... verder heb ik het leukste en liefste meisje ter wereld
met 7/8 weken, nu niet meer maar dat is een ander verhaal... hij vind het flesje bij de oppas niet zo leuk, en haalt dat s nachts dus in... tipje: elke dag gekolfde melk in flesje geven. Misschien goed idee, voor de nacht te geven? Doet een vriendin van mij ook en dat resulteerde in doorslapen (omdat ze s avonds niet goed dronk uit de borst, ze viel in slaap..)
Sem sliep door met iets van 4 maanden geloof ik, maar dat was op een gegeven moment ook weer over. Toen hij last kreeg van zijn tandjes. Hij wordt volgende week een jaar en is nog bijna elke nacht een keertje wakker! En ik geef nog borstvoeding maar wil er eigenlijk mee gaan stoppen. Borstvoeding geven vind ik nu niet zwaar meer (is niet zo vaak meer) maar de gebroken nachten wel
Ah, ik heb trouwens wel gehoord van meerdere vriendinnen dat kun kinderen gingen doorslapen naar het stoppen met de borstvoeding