Ik ben gewoon eens benieuwd hoe oud jullie kindje was toen hij zelfstandig kon zitten. Dan bedoel ik niet dat hij zelf van liggen naar zitten kan, maar meer dat als je hem neerzet op de grond, hij/zij blijft zitten en niet omvalt. Ben benieuwd!!
Hahaha.. dat is heel verschillend en is vooral afhankelijk van ouders.. Onze zoon is bijna 8 maanden en kan prima zelf zitten maar omdat hij niet zelf kan gaan zitten (wel bijna), zit hij heel weinig. Wij vinden dat hij het maar zelf moet doen.. dan laat hij ook aan ons zien dat hij er echt aan toe is. Ik denk dat hij met 6,5 maand prima los kon zitten zonder zijn handen op de grond of benen te hebben.
Vanaf een maand of 6-7 zat hij goed op schoot. Vanaf 8,5 maand begon hij steeds wat steviger te zitten en vanaf 9,5 maand zit hij prima zelfstandig.
Onze dochter zit stevig zelf sinds ze 6 maanden is (daarvoor al wel met omvallen), maar zit inderdaad ook niet vaak omdat ze nog niet zelf kan gaan zitten. Ze onderneemt wel pogingen. Meestal zetten we haar zittend in de box, maar als ze dan in buiklig gaat om te tijgeren, zetten we haar niet meer zittend terug hoor. Dat moet ze zelf maar uitvissen
Hier net zoals bij Cygnet. Totdat dochter zelf ging zitten (ze was toen net 9 maand), hebben we haar niet in zithouding op de grond gezet. Ze moest dat zelf maar doen, op het moment dat ze daar aan toe was.
Wij hebben haar ook nooit neergezet. Gewoon gewacht tot ze zelf ging zitten. Met 8 maanden deed ze dat.
Onze dochter nu sinds een week ongeveer. Nog niet zo heel lang, maar dat gaat vanzelf langer worden tegen de tijd dat ze zelf kan gaan zitten. Wil dr ook niet teveel pushen dus ik laat haar zelf een beetje bepalen wat ze kan en wil..
Met 6,5 maanden kon hij zitten als we hem neerzetten. Hadden we ontdekt in het babyzwembad. We legden hem zo half erin maar door het water kon hij meer en kreeg zichzelf op 1 of andere manier recht en bleef zitten Met 11,5 maanden kon hij zelf gaan zitten. Dus van lig naar zithouding
Hier met 7 maanden, zelf zitten lukt nu bijna helemaal. Ze zit nu bijna altijd, neerleggen was al snel niet goed toen ze zo goed kon zitten ( eerst op schoot) dus nee heb niet gewacht. Ze gaat nu van zitten naar buik in te gaan kruipen.
Wat een verschil nog zeg! Grappig om te zien. Maak me ook niet druk. Soms kunnen ze ineens dingen van de één op de andere dag en sta je je met open mond te verbazen .