Mijn kleine vent is 13 maanden en zit nu in rode 2. mijn mijn zoontje duurde het 7 maanden voordat ik zwanger was. als het nu raak is is hij nog geen 2 voordat de baby komt, maar je kan het helaas niet plannen.
Nooit aan de pil gegaan na de bevalling. Met 7 mnd wilde ik weer maar gaf nog bv en aangezien ik aan de clomid moet heb ik dat eerst afmoeten bouwen en kan 19 okt pas naar de gyn. Dus wanneer we er ECHT voor gaan is hij 9 mnd!
Die van ons was circa 22 maanden, helaas daarna 2 x mis gegaan. Nu is ze 2 jr en 9 mnd en nog niet zwanger.
13 maanden was onze dochter bijna toen we voor de 2e gingen (nu werd ik meteen zwanger maar wat een geluk). Ik vind het ook niet te jong, want 2 jaar verschil lijkt mij juist erg mooi. Zo hebben ze nog veel aan elkaar, zelf scheel ik 4 jaar met mijn broer en persoonlijk vind ik dat teveel verschil..
Thirza was 20 maanden toen we er weer voor gingen. 3 maanden later zwanger, maar dat liep uit op een miskraam. Vervolgens 6 maanden later pas weer zwanger, wat helaas opnieuw is uitgelopen op een miskraam. Nu eerst maar wat onderzoeken in, voor we er weer actief voor gaan. Leeftijdsverschil zal hier dus minimaal rond de 4 jaar komen te zijn, want Thirza is inmiddels 34 maanden, (nu dus totaal 14 maanden bezig voor een tweede).
Wij zijn in december 2010 gaan "klussen" voor een tweede. Onze zoon was toen 20 maanden. Ik wilde wel eerder, maar mijn vriend niet. We zijn nu nog steeds bezig. Eerst vond ik het heel erg dat het leeftijdsverschil groot zou zijn (omdat mijn vriend ook al kinderen uit een eerder huwelijk heeft, en die zijn veel ouder dan onze zoon), maar nu denk ik van we kunnen het toch niet plannen. Als het nu lukt zal onze zoon ruim 3 jaar zijn. Dit heeft waarschijnlijk ook zijn voordelen, maar ook als je ze snel op elkaar hebt. Dus ja, gewoon doen waar jezelf het beste bij voelt. Dat kan niemand voor jou beslissen.
je moet je vooral niks aantrekken wat anderen vinden hoor, het is niet snel goed Als het vrij snel is, dan is het " je krijgt het zwaar" en " was het wel gepland" en als je wat langer wacht denkt iedereen dat het niet lukt, is het zielig want zit er teveel verschil in bla bla bla Je moet doen waar je jezelf en je man je goed bij voelt. Onze zoon wordt eind dit jaar 4. Mijn man heeft altijd geroepen pas een 2e als hij op school zit. Van mij mocht het wel eerder, al wilde ik ook niet te snel want eerste jaar vond ik heavy. Door omstandigheden (ziekte man) kon het niet eerder maar begin dit jaar spiraal eruit, helaas nog niet zwanger. Ik wilde alleen niet bevallen in december/januari omdat wij al druk zijn in die periode, zoon is in december jarig en omdat hij in januari naar school gaat. Wil daar ook gewoon mn aandacht aan geven. Maar die periode zijn we nu voorbij dus nu mag het wel eens Zoon zit al een tijdje op school als een evt 2e komt. Ik denk dat elk leeftijdsverschil zn voor- en nadelen geeft. Ik vind dat ik het nu al een tijd heerlijk rustig heb, zoon speelt veel alleen buiten, kan zich goed vermaken, ik kan alle kanten op omdat ik niet meer vast zit aan slaapjes ed. Ik vind het zelf lekker dat ik nu een hele fijne en hele relaxte periode alleen met hem heb. Mss is dat ook weer moeilijker aanpassen als er een 2e komt, maar dat zien we dan wel weer.