De muren in onze woonkamer hebben een nieuw kleurtje gekregen, oftewel; ik ben toe aan nieuwe woondecoratie Nu kennen we allemaal de Action, Kwantum, Leen Bakker, Ikea, enz. Maar ik ben echt op zoek naar wat meer unieke/bijzondere winkels of webshops waar ik eens kan gaan neuzen. Dus; waar kopen jullie je woondecoratie? Pluspunten voor linkjes en foto's
https://www.woonstore.nl/ In het Alexandrium zitten ook leuke winkels met decoraties en dat zal vast voor alle woonboulevards gelden. In kleinere dorpjes kom ik soms ook leuke winkels tegen, maar daar weet ik geen namen/sites van, dat is vaak bij toeval en meestal alleen langsrijden en dat ik denk ‘hé, dat lijkt me een leuke winkel’!
Altijd leuk huis nieuwe inrichting geven Wat voor kleur heeft je muur nu? Ik heb laatst bij deze website een leuke metalen wanddecoratie vandaan: https://www.betaalbarekunst.nl/
Wat is je budget en stijl? Er zijn best veel kunstenaars die mooie dingen maken. Maar goed dan ben je wel een paar duizend euro voor een schilderij op kunstwerk kwijt.
En kijk ook eens bij de lampjes van Zoe Rumeau. Zoals je weet ben ik daar groot fan van. Te koop bij oa Smallable. Zijn rond de 165€ maar zo vreselijk leuk en met de hand gemaakt. De maan hangt hier op de kinderkamer, de luchtballon op de babykamer en de uil beneden in de speelhoek
Tja, ik zit nu in de zwart-wit foto’s fase. Vnl oude filmsterren zoals Marilyn Monroe, Brigitte Bardot enz. Die bestel ik bij Alie express (canvas) en dan koop ik een Ikea lijst. En dan flink groot. In mijn vorige huis had ik groot wandkleed met een moderne versie van het meisje met de parel. Maar ik had ook oude prenten van een Zeeuws meisje laten drukken op canvas. Ook had ik een behangcirkel van vissen op de muur behangen.
Je kan ook kijken of er een kunstuitleen in de buurt zit. Dan huur je een werk voor een vaste periode of totdat je het zat bent (voorwaarden wisselen ook per uitleen) en vaak kan je ook overgaan tot koop als je het uiteindelijk wil hebben.
Verder hebben wij onze decoratie vooral op reis opgescharreld of kado gekregen, en hebben we een paar mooie planten in mega potten en studio-foto's van ons gezin. En vind ik een mooie goedgevulde boekenkast heel decoratief. In onze slaapkamer staat een schilderij dat dochter heeft gemaakt tijdens een kunst-cursus.
Ik heb trouwens ook zwart-wit foto’s van New York ingelijst in Ikea lijsten. Kunstuitleen, gisteravond nog gekeken. Maar ik vind het wel prijzig. Ik haal vaak wat inspiratie bij de wat luxere woonmerken. De zwart-wit foto’s komt eigenlijk van Rivièra Maison vandaan. (Hoewel ik een deel van die foto’s al jaren in mijn winkel hingen) Maar ik niet verwacht, dat ze zo leuk zouden matchen bij beige, witte strandstijl. Overigens bij Trendhopper hebben ze ook leuke wandtapijten.