@jong moeder worden: mijn droom was altijd al voor mijn 25ste moeder worden van 2 kids. Op mijn 21ste dan ook de anticonceptie de deur uitgedaan. Ik denk dat het missen van dingen in het leven, ontstaan door de keuzes die je maakt, en het lot/pad dat je bewandeld. Ik ben nooit een stapper geweest, ging wel uit en gezellig afspreken, allen dat kan ook thuis, of bij anderen. of ergens een happie eten. Vanf mijn 18e woonde ik samen, en heel bewust dus gekozen voor een kleintje, de wens & het financiele hadden wij toen op orde. (nu wat minder doordat ik werkloos ben, maar stoppen daarom niet met ons traject) Ik denk dat het gemis eerder voortkomt uit het feit of je er bewust voor kiest of dat het je overkomt op je 16e en eerst nog vanalles had willen doen. (ps ons eerste huis gekocht toen ik net 19e was, april 19 geworden overdracht huis mei, het voorverkoop was gestart in februari dat jaar, let wel ik werkte al fulltime vanaf mijn 16e en deed daarnaast mijn MBO afronden, dus verdiende ook echt mijn eigen geld.Toen op me 19e mijn HBO gestaakt, welke ik nu weer afmaak vanwege werkloze situatie. heb vanaf mijn 16e tot vorig jaar atlijd fulltime gwerkt + een aantal jaren fulltime 40+ partime 20 uur inde week totaal 60, ook bewuste keuzes)
Ik heb ook totaal geen spijt van jong mama worden (zoontje was 7wk toen ik 21 werd), wĆØl van de "vader". Wij waren samen vanaf m'n 18e, ook huis gekocht ed op 20, maar merkte pas toen ik hem aan de deur zette, dat ik toen pas aan m'n zelfontwikkeling begon. Heel raar! Niet owv zoontje, wilde m'n hele leven al mama worden, ben er gewoon voor gemaakt, en ondanks alle miserie met ex heb ik er nog steeds geen spijt van of zo dat hij er is. Wel eerder spijt dat ik me altijd heb "laten leven" door m'n ex, en nooit m'n eigen ding gedaan heb. Wat ik nu (in m'n nieuwe relatie) wel kan en doe. Ik weet nu veel beter wat ik wil (net door de vele dingen die ik meegemaakt heb, heel veel op zeer korte tijd ook) en ik zal nu sneller ook voor mezelf opkomen, niet enkel alleen voor m'n zoontje. Ik sta door de miserie veel sterker in 't leven nu. En krijg ook vaak te horen van "amai, zo jong en al zoveel meegemaakt" maar het is maar hoe je 't bekijkt: ik heb zoveel dingen geleerd, die me nooit meer zullen overkomen omdat ik nu veel gerichter ben in alles wat ik doe. Dus ik heb nu wel veel verdriet en problemen gehad, maar er staat alleen nog maar een mooie toekomst te wachten
ga dan alvast oefenen op je gezicht glad trekken en dan zeggen "29, met ervaring".. ik gebruik nog steeds de 24 met ervaring, eerste paar keer schoot ik in de lach, nu gaat het met foutloos af, ennen liegen doe je niet