Hoe oud zindelijk?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door firegirl, 9 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. firegirl

firegirl Niet meer actief

Hou oud was jouw kindje toen die zindelijk werd? Emma is nu 15 maand en plast en poept al regelmatig op het potje (ook nog veel in de luier hoor). Wil van 't zomer proberen bloot (of alleen met onderbroekje) rond laten lopen of is dat te vroeg?

2. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Lijkt mij vrij vroeg, maar als je dnekt dat je kindje er aan toe is, zou ik het gewoon proberen. Ieder kindje heeft nu eenmaal zijn/haar eigen tempo met dat soort dingen...

3. #3 irisnaomi, 9 apr 2010
    Laatst bewerkt: 9 apr 2010
    Iris was overdag en s,nacht,s zindelijk toen ze 2 jaar en 1 maand was ..

zou ook gewoon proberen ideaal in de zomer

4. Sandravds

Sandravds Lid

2 apr 2010
    26
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    Hoi hoi,

Mijn meisje is nu 14 maanden en ik wil ook van de zomer met zindelijkheid gaan oefenen! (ben nog niet begonnen) Het is een ideale tijd, ze kunnen lekker bloot of in onderbroekje rondlopen, en snel op het potje of wc (je hoeft niet zo veel uit te trekken).
    Als jouw kindje nu met 15 maanden al regelmatig op potje plast en poept denk ik wel dat het kan lukken van de zomer. Je kunt het gewoon proberen, en kijken ze eraan toe is om helemaal zindelijk te worden. Ik zou alleen niet te teleurgestelt raken als het nog niet lukt.

Groetjes, Sandra

5. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Pfoe wat jong allemaal! Mijn zoontje is nu 2 jaar en 4 maanden en wil nog niet veel weten van het potje. Hij heeft er 2 keer op geplast maar dat waren toevalstreffers vrees ik...

6. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Mijn dochter en stiefzoon waren beiden ruim drie toen ze echt zindelijk waren.
    Met dochterlief is vanaf dat ze twee was 'geoefend', met stiefzoon totaal niet. (ja, als hij bij ons was mocht hij ook op 't potje natuurlijk, als hij wilde)

Ik denk dat elk kind zo zijn of haar eigen moment heeft waarop hij of zij er aan toe is.

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mijn dochter is zindelijk vanaf 2j2mnd. Vorig jaar was dochter 18 mnd en hebben wij het wel geprobeerd maar lukte nog niet. Soms per ongeluk een plas op het potje, maar meestal was het in de tuin. Ze begreep er ook niets van.

Ik ken een kindje wat met 1,5 al zindelijk was, maar het zal meer uitzondering zijn. Maar ach kwaad kan het niet zolang je je kind niet te veel pusht of boos wordt bij ongelukjes. En wie weet is de jouwe ook zo`n vroege vogel.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113

Nee hoor kan prima als ze er aan toe is. Ik was zelf overdag droog toen ik 18 maanden was. En een maand later ook in de nacht.

Isabella was met 2 jaar en 2 maanden droog overdag en 's nachts .

9. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0
    Mijn oudste is overdag zindelijk vanaf dat hij bijna 3 jaar was. Bij het middagslaapje en 's nachts draagt hij wel een luier. We hebben geprobeerd vanaf 2 jaar, maar eerder had hij het gewoon nog niet door.
    Mijn jongste is bijna 2 en dat gaan we deze zomer proberen.

Groetjes, josie

10. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    3 jaar en 10 maanden.;)

11. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    Ondanks oefenen in de zomer met blote billen, stickers plakken etcetera was onze muppet echt pas zindelijk toen ze 3,5 was..
    Gelukkig wel ook meteen 's nachts dus dat scheelt :D

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Met 2,5 jaar, vanaf 2 jaar en 2 maanden ging ze op het potje, soms was ze dagenlang droog en kreeg dan weer een terugval. Maar sinds ze 2,5 is, blijft ze ook droog.
    Maar natuurlijk kun je al beginnen met oefenen, ik was denk ik ook wel eerder begonnen als we niet midden in een verhuizing zaten, ik hoogzwanger was en er een klein broertje bijkwam. Proberen kan altijd, is het niets, dan zet je het gewoon weer even op een laag pitje. Uiteindelijk komt het vanzelf.

13. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Jamila roepts steeds vaker om haar potje maar is meestal dan net te laat. Op het moment dat ze roept "poepen" of "plassen" heb je 10 seconde want dan komt het er uit ;).

Wij willen dus wel van de zomer met de blote billen methode gaan werken. Potje in de buurt en blote billen zodat ze meteen richting het potje kan :).

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij zijn er bewust nooit bewust mee begonnen, onze mening is dat het vanzelf wel komt namelijk. En nu onze oudste meid 2.5 jaar is gaat ze sinds een paar dagen ineens vanuit het niets op de wc om te plassen. Oke natuurlijk gaat het een keertje mis en plast ze ook nog best een keer in haar luier, maar verder laten wij het dus gewoon echt door de kinderen aan geven. Onze man van 2.5 moet er absoluut nog niks van weten, nu zijn zus naar de wc gaat, toch (tegen onze eigen ideeen in) een keer geprobeerd of hij ook op de wc wilde of geen luier aan wilde, maar daar was hij het totaal niet mee eens, kortom mi er nog niet aan toe.

Als jou dochter het zelf aan geeft te willen, dan zou ik het proberen, anders gewoon lekker laten rusten. Het komt vanzelf ;)!

15. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Joris met 2 jaar en 4 maanden.

16. namya

namya Niet meer actief

onze kleine is sinds twee maanden overdag zindelijk...snachts nog een luier

17. mamavan3

mamavan3 Fanatiek lid

24 mei 2007
    1.849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    me dochter was zindelijk met 2jaar en 1 dag dus ook snachts en me zoontje was met zijn 2,5 jaar overdag zindelijk en met 3 jaar ook snachts. alleen poepen op de wc doet dei eene x wel andere x wil die liever nog n luier aan. Maar dat geeft die dan ook echt zelf aan.

18. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    2 jaar en 5 mnd..

19. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    bijna 26 maanden

20. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Afgelopen zomer heeft Jasmijn een paar keer op het potje gedaan. Ik kon haar toen lekker bloot rond laten lopen, want het was mooi weer. De hele winter wilde ze absoluut niets meer weten van het potje of de wc, maar vandaag begon ze er zelf over en heeft ze gepoept op het potje. Het lijkt me nu dat ze er echt aan toe is! Succes in ieder geval!

Deel Deze Pagina