Waterpokken

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mama van 2 meiden, 18 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Iris heeft de waterpokken; althans...dat neem ik maar aan. Het heeft geheersd op t kdv. Sinds vrijdagmorgen heeft ze vlekjes op haar rug, buik en bij haar oksel. Alleen...ze heeft er verder geen last van. Kan dat ook of komt dat nog? Ze is wel wat moe, maar verder geen koorts of jeuk. We smeren haar wel va vrijdag preventief in met Kidsclin en ze is al in een bad havermout geweest. Dit om te zorgen dat ze er zo min mogelijk last van krijgt.
    Scheelt de last per kind of zijn t de waterpokken niet als ze geen jeuk aangeeft? Zou overigens niet weten wat t dan wel zou kunnen zijn...

Mag ze trouwens naar t KDV daarmee? Wij hebben haar toen t heerste expres laten gaan; dan heeft ze t maar gehad voor de baby er is....

2. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    De jeuk kan nog komen als de blaasjes open gaan.
    Maar goed dat je al preventief aan het smeren bent. Kan nooit kwaad.
    Over het KDV heb ik geen ervaring.

3. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    zijn het vlekjes of echte bultjes/pokken?

waterpokken zijn echte pokken, ze beginnen wel als vlekjes, maar worden vrij snel pokken.

4. mama van 2 meiden

Het waren vlekjes en nu de meesten bultjes / soort puistjes

5. Tink

Tink Niet meer actief

Ja hoor, kan. Hier was het bij alle kinderen verschillend.
    Oudste had voornamelijk last van jeuk, die was er wel wat hangerig van maar niet heel erg.
    Nummer 2 heeft het 3x gehad in totaal, is er elke keer amper ziek van geweest en had ook weinig jeuk. Hij kwam af en toe vragen om wat mentholpoeder op zijn rug en ging dan weer gewoon spelen. (En ja het was elke keer echt de waterpokken.)
    Nummer 3 heeft het 2x gehad, de 2e keer heel erg heftig. Hij had toen geen last van jeuk maar was er wel verschrikkelijk ziek van, met hoge koorts. En echt van top tot teen één en al pok.

Kortom je kunt er weinig van zeggen.

Naar het kdv of school zou ik persoonlijk wel doen, tenminste als het kind zich lekker voelt. Tenslotte zijn ze al ruim een week voordat het uitbreekt besmettelijk voor anderen. Dus als je nog niks merkt, zeg maar.

6. Writer

Writer Niet meer actief

hier niet zo lang geleden , 2 weken terug kreeg hij waterpokken begon met vochttige bultjes , na dag of 2 echt pokken
    hij was ziek , keelpijn,hoesten en koorts ,maar van jeuk heeft hij niet veel last van gehad

op psz zeiden als de pokken uitgedroogd zijn mag hij wel komen

7. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    waterpokken krijgen ze toch maar 1x??
    (uitzonderingen daargelaten)

onze kinderen zijn trouwens allebei niet ziek geweest van de waterpokken.
    alleen 2 dagen flinke jeuk, is ook vervelend natuurlijk,
    maar moe of koorts oid hebben ze niet gehad.

8. mama van 2 meiden

Tink; dat jouw kindjes t zo vaak hebben gehad...ze krijgen t toch altijd gewoon 1x? Mits ze na hun 1e jaar krijgen...

9. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Het is idd heel verschillend.
    Mijn zoontje en dochtertje hebben het beide tegelijk gehad. Zoontje was er echt goed ziek van en dochtertje heeft er weinig last van gehad.

Ze kunnen de waterpokken best vaker krijgen. Als de eerste keer maar heel licht is geweest is de kans groot dat ze het een 2de keer krijgen.

10. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    volgens onze ha maakt het niks uit of je veel of weinig waterpokken hebt gehad.
    gehad is gehad, en dan krijg je het niet nog een keer.

mijn man heeft vroeger maar 2 waterpokken gehad.
    en heeft het daarna nooit meer gekregen, ook niet toen onze kinderen het hadden.

11. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier heeft Joris momenteel ook de waterpokken en hij heeft er veel last van helaas... Begon met een paar pokjes en nu 4 dagen later zit hij helemaal onder en zie nog steeds pokken opkomen... Sinds gisteren is hij er ziek van en heeft er veel last van qua jeuk. Gelukkig zijn de meeste al open, dus hopelijk is hij snel verlost van de jeuk!

12. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Mijn dochter van 2.5 jaar ook sinds gisteren waterpokken. Gisteren viel het mee maar vandaag is het heel erg, en ook erg jeuk en verhoging.. Voor de rest hangerig, huiligerig maar wel weer actief en lachen. Heel afwisselend.

een havermoutbadje, wat is dat precies? waar haal ik zoiets?

13. mama van 2 meiden

Even een reactie midden in de nacht...:) Dochter was even wakker; ligt voor t eerst op nieuwe kamer en door de hormonen kan ik ff niet slapen....
    Havermoutbadje; lauw water in bad (bij warm krijgen ze meer last). Havermout in een washandje doen en dichtbinden (kan gewoon havermout uit een pak zijn uit de winkel). Je legt dat washandje ff in bad, als er water bijkomt en je knijpt t uit komt er wit water uit. Dat lekker in bad laten lopen en je kindje een paar x met t washandje wassen. Niet afspoelen verder. Heeft een uitdrogend en jeukstilllend effect. Nog een tip; insmeren met KidsClin mousse. Is direct tegen de jeuk en vermindert de kans op infectie van de pokjes....

14. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Dan is jou huisarts erg star, want het komt echt wel vaker voor hoor:( De jongste van mijn vriendin heeft het ook 2x gehad en ja, beide keren waren ècht waterpokken. Waterpokken zijn zo duidelijk herkenbaar, daar kun je echt niet omheen. Ook als je googled, zul je zien dat het mogelijk is om 2x waterpokken te krijgen, het gebeurt alleen niet vaak. Ik denk dat de kids van Tink echt een uitzondering zijn;)

Femke, die havermout werkt idd sùper. Ik heb het hier ook toegepast! Kidsclin was ik wat minder te spreken over. Ik heb uiteinidelijk Calandulanzalf van VSM gebruikt en vond dat veel beter werken..

15. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Ik heb ook niet gezegd dat je ze dan zeker nog een keer krijgt, maar dat er een kans is ;)

Er wordt wel gezegd dat het zeer zelden voor komt... Ik zelf heb ze 2x gehad, mijn broer heeft ze 2x gehad en als ik hier op het forum de verschillende reacties zie van kindjes die het 2x hebben gehad....
    Zo zeer zelden is het dus toch niet ;)

16. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    haaiii

Heb metholpoeder gehaald bij de apotheek, nustaat er dat je het niet mag gebruiken bij open wonden, is het dan wel handig om het te gebruiken bij waterpokken?

17. Mammie69

Mammie69 Actief lid

3 mrt 2009
    139
    0
    0
    Gorinchem
    Je kunt mentholpoeder gebruiken zolang er nog geen wondjes zijn. Als er wel wondjes zijn is het niet zo handig, omdat de mentholpoeder gaat verkleven aan de wondjes. Verder met mentholpoeder oppassen bij jonge kinderen. Door de menthol kunnen hun luchtwegen samentrekken, dus in ieder geval niet in het gezicht gebruiken. Ik weet natuurlijk niet welke mentholpoeder je precies hebt, want ze verkopen voor heel jonge kinderen ook mentholpoeder zonder menthol of mentholpoeder met een lagere concentratie menthol.

Deel Deze Pagina