hoe oud zonder middagslaapje?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mmm, 19 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Hier ook met 20 maanden (jammer voor mama;)).

2. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Ruben was net 2 toen hij niet meer wilde. Speelde dan wel gewoon in zijn bedje maar slapen deed ie niet meer.
    Jonathan daarin tegen slaapt nog zeker 3 uur s middags enj denk wel dat ie dat voorlopig ook nog nodig heeft.

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.282
    6.195
    113
    Die van mij ligt nu nog op 1 oor, zo'n 2,5 uur nu. Hij is bijna 3,5.

Maar het begint nu wel eraf te raken hoor, ik denk dat ie nog zo'n 3 keer per week een uurtje of 3 slaapt s middags.
    En net zoals theangels, in de auto altijd een tukkie.:D

En mn dochter, ben al blij als ze uberhaupt haar middagslaapje van 2 uurtjes pakt.

4. diddi

diddi Bekend lid

1 jan 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    2 jaar.
    Ze sliep altijd al weinig overdag. Anderhalf uur was veel.
    Na de eerste jaar werd het al minder en sliep ze nog 50 minuten, maar meestal al minder. Met anderhalf was het nog een half uur en als het langer werd maakte we haar wakker, anders sliep ze s'avonds voor tienen nog niet. Vanaf anderhalf sliep ze al niet dagelijks meer en net voor haar tweede vond ze het wel goed en ging ze helemaal niet meer.
    Nu, heel af en toen, nog eens een tukkie in de auto als ze is wezen zwemmen bv. Maar dat is dan tien minuten en gebeurd ook al zelden. Ze is nu 2 jaar en 3 maanden.

5. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Mn zoontje was bijna 2 toen hij niet meer wilde slapen smiddags,mn dochter slaapt nog wel maar niet elke dag,als ik thuis ben gaat ze wel slapen en als we op pad zijn niet.

6. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
  7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn dochter is ruim 3. Op de dagen van de psz (ma,di,wo,do) slaapt ze wel zo'n 1,5 uur s'middags. Andere dagen praktisch niet.

8. grietje84

grietje84 Actief lid

17 jan 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Mijn dochter is 25 maanden en slaapt tussen de middag nog gerust 2,5 uur en slaapt vervolgens nog het klokje rond. Tussen de middag leg ik haar neer en heeft ze geen kick meer.
    Nu ik zelf net weer zwanger ben vind ik het heerlijk, kan ik er zelf ook nog eens op. Maar aan de andere kant is je hele middag weg. Ach, zoals Cruyff al zei: elk nadeel heb z'n voordeel!
    Mijn dochter heeft altijd al veel geslapen, is ook altijd veel ziek geweest.

9. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Onze oudste heeft wel ruim 3-3,5 jaar een middagdutje gedaan...heerlijk ;)

Alleen op het kdv niet.

De 2e, jun '09 slaapt ook elke dag nog zo'n 3 uur...soms langer

10. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Mijn dochter is bijna 3,5 en slaapt nog af en toe ongeveer van 14 tot 15u, maar dus niet als ze volle dagen naar school gaat als ik moet werken. Hier in België kunnen kindjes vanaf 2,5 jaar al naar school.
    Als ik het goed begrijp gaan kindjes in Nederland pas vanaf 4 jaar naar school?
    Ik merk wel dat ze de laatste weken erg vermoeid is en dat ze meer slaap zou kunnen gebruiken, alleen is het zo dat ze overprikkeld geraakt door alles wat op school gebeurt, lastig dus...

11. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    iets voor dat N 2 1/2 was sliep ze niet meer s´middags. Ze kon wel overdag slapen, maar dan sliep ze pas om 10 uur of half 11 s´avonds. Of ze nou een half uur sliep in de middag of 2 uur. Het maakte niets uit.

Nu slaapt ze inprincipe niet meer overdag, maar er zijn ook dagen dat ze wel in slaap valt op bijv. de bank, de fiets of in de auto. Gek genoeg slaapt ze nu wel s´avonds gewoon. Wel wat later, uurtje of half 9 als ze overdag heeft geslapen, maar niet meer zulke drama´s als een paar maanden terug.

Deel Deze Pagina