De winters zijn zo koud de laatste paar jaar, dus zat ik te denken aan een dekbed in het ledikant te doen. Nu gebruik ik nog steeds een laken en deken, maar ik vind het best onhandig en Tygo trekt alles altijd los van elkaar. Een peuterbedje wil ik nog even mee wachten tot volgend jaar. Dus mijn vraag is, hebben jullie een dekbed in het ledikant? Hebben jullie daar een kussentje bij ook? Groetjes
ja hoor beide meiden hebben al een dekbedje sinds ze 1 jaar zijn.... een kussen niet dat vinden ze helemaal niks....
Hier geen dekbedje in het ledikant, maar een laken en dikkere deken, en een pyjama aan natuurlijk. Je zou ook een dekentje in een dekbedhoes kunnen stoppen. Scheelt weer in de aanschaf... Kussen niet. Die hebben ze niet nodig. Bovendien slapen beide kinderen graag op hun buik en dat ligt niet lekker met kussen.
Hier overgegaan op een dekbed toen ze bijna twee was. Ze sliep nog in het ledikantje, maar ik gebruikte een peuterdekbedje. Dat is wat langer en breder, zodat je het wat hoger kunt optrekken en goed kunt instoppen.
Ja dat zou handiger zijn, want hij trekt steeds het laken onder de deken vandaan zeg maar, en dat vind ik weer eng. Ik wil niet dat hij erin verstrikt raakt ofzo. Hij is over een week 2 dus ik ga maar eens bij ikea langs van de week.
Mijn dochter had vorige winter (toen was ze 1,5/2j) al een dekbedje in haar ledikant, en nu dus weer. Ze vindt het heerlijk, zeker nu ze er zonder slaapzak onder ligt. Kussen wil ze zelf niet, dat probeer ik af en toe maar gooit ze er steevast uit.
Wij hebben sinds kort een dekbedje in het ledikantje. Bij V&D gekocht. Ze slaapt er prima onder. Ik ben begonnen met een dekentje in een hoesje, maar dat was zo'n gefrummel met de maten; net wel net niet zeg maar. Het dekbed gaat eigenlijk heel goed. Ze zijn nu ook echt oud genoeg om er niet meer in te stikken.
Ik heb een peuterdekbedje gekocht bij de hema en deze heb ik gebruikt vanaf vorige winter. Nu ligt ze in een groot bedje en heeft een 1 persoons dekbed gekregen. Nadeel van de ikea dekbedjes vind ik de maat. Je kunt alleen bij de Ikea overtrekjes kopen en die van de hema passen er meer op.
Als je een beetje handig bent en een naaimachine hebt kun je ze zelf maken. Ik had laatst enorm leuke lapjes stof en dat is goed gelukt. Ik weet dat ons exemplaar van V&D standaard maten heeft. Ik heb laatst bij de wibra bijvoorbeeld een overtrek gekocht. Let op; Wibra heeft twee maten voor de kleinere modellen.
Hier gaat het er deze winter ook op voor mijn zoontje. Bij mijn dochtertje ook gebruikt vanaf dat ze 2 was. Ik gebruik sinds een maand of 4 wel al dekbedovertrekjes voor mijn zoontje maar het is zo`n gehannes met de deken. Na ieder slaapje moet ik hem er weer goed indoen. Ben blij als de dekbed erin kan.
Wij hebben een dekbed van 100 x 135. Die past goed in het ledikant. Maar je hebt ook 120 x 150, die schijnen meer geschikt te zijn voor een juniorbed. Als wij overgaan naar een groter bedje, dan zullen we dus ook een nieuw dekbed waarschijnlijk moeten aanschaffen. Maar dat vind ik niet zo'n groot probleem.
Mijn dochter wordt over 3 weken 2 en krijgt nu ook een peuterdekbed in haar ledikant. Ben het lakentje-dekentje meer dan zat. Deze kan ze dan ook weer meenemen naar haar peuterbed. Deze willen we hopelijk over een half jaartje aanschaffen, durf het nu nog niet aan aangezien ons dochtertje door een handicap nog niet kan lopen, en dan vind ik het ledikant toch nog wat veiliger.
Hier slaapt de jongste ook onder een dekbedje. Bij Ikea gekocht, de goedkoopste, bevalt goed. In de winter stop ik er een deken bij en zij een dikke pyjama. Geen kussen.
Ik heb van de week een dekbed bij Hema gehaald 120x150 meen ik, met kussen. Goede tip van iemand hier, dekbed was 14,25 en kussen 7,50. 2 overtreksets erbij, die zijn dan wel 19,95 maar goed zoontje slaapt er heerlijk onder en ook het kussen is een groot succes.
Mijn zoon had ook een dekbed in het ledikant vanaf 1,5 jaar... toen werd het winter nl. Kussen had hij er nog niet bij, die heeft hij pas gekregen vanaf hij het aan ging geven (op knuffels slapen en vragen om een kussen) Nu in het peuterbed heb ik een zomer en winterdekbed voor hem.