Hoe oud

Discussie in 'De lounge' gestart door lennylenn, 3 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bri

Bri Niet meer actief

#121 Bri, 3 dec 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 dec 2012
    Als mijn vader nog geleefd had, dan was hij nu 94 geweest.
    Mijn moeder is dit jaar 80 geworden.
    Zelf word ik over 2 dagen 41.

Ben dus zelf ook een 'oudere moeder', iets wat ik me vroeger heilig had voorgenomen om dat nooit te laten gebeuren. Ik vond het namelijk niet leuk dat ik zulke oude ouders had.
    De belangrijkste reden dat ik het niet leuk vond, is dat mijn vader al doodging toen ik pas 17 was. Hij was 71 en fysiek gewoon op, maar ik kon hem nog niet missen.
    Verder zat er wel een gigantische generatiekloof tussen mijn ouders en mij. En ik was echt een buitenbeentje, met zulke oude ouders (vooral vader, die ouder was dan de meeste opa's van leeftijdsgenoten). Dat heb ik ook echt niet altijd leuk gevonden. Dat is nu wel anders; niemand kijkt nog raar op van een moeder die 40 jaar ouder is dan haar kind.

En nu vind ik het heel jammer dat mijn moeder als oma voor mijn kinderen niet zo heel veel kan doen omdat ze sinds een paar jaar fysiek veel mankeert. Als ik dan kijk naar mijn schoonouders, die zijn 66, dan hebben die toch een heel andere relatie met mijn kinderen dan mijn moeder die heeft. Logeerpartijen, samen op vakantie, uitstapjes, allemaal dingen die ze (gelukkig wel) met hun opa&oma kunnen doen, maar niet met hun oma van moederskant.

Ik zie dus veel nadelen aan zulke oude ouders. Maar ja, het leven loopt zoals het loopt, en nu zijn wij het zelf ook (al is mijn vriend wel veel jonger dan mijn vader was). Nu maar hopen dat het klopt, dat de 70-ers van nu net zo fit zijn als de 50-ers van toen. En dat ik voor mijn kinderen een leuke moeder kan blijven, en hopelijk ooit ook nog een leuke oma voor hun kinderen.

2. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    heb niet alles gelezen

maar ik ben 26 en mijn moeder is 44 en mijn vader 47
    mijn ouders waren dus heel erg jong
    en ze zijn al 3 jaar opa en oma

mijn schoonouders zijn 56 en 57

3. BabyLovley

BabyLovley Actief lid

21 jan 2009
    144
    0
    16
    https://www.facebook.com/nnnails.nl
    West- Brabant
    Ik ben 29, mijn vader 52 mijn moeder 55. Mijn broer wordt 32 over 2 weken.

4. 2bemom

2bemom Nieuw lid

3 dec 2012
    4
    0
    0
    Ik 22, moeder 46 en vader 50

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Mijn ouders zijn allebei 48. Ikzelf word over ruim 2 weken 25, mijn zus is 26 en mijn zusje 19.
    Volgens mij is mijn schoonmoeder 47.

6. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Mijn moeder is net 54 geworden.
    Mijn vader is 57.
    Ik ben zelf 30.
    Mijn oma (van moeders kant) is net 80 geworden.

Zowel mijn oma, als mijn moeder als ik hebben op hun 23ste hun 1e kind gekregen (mijn moeder is niet het 1e kind van mijn oma).
    dus 1 van mijn dochters mag dit voortzetten :). De oma van mijn moeder, dus moeder van mijn oma, was ook 23 toen haar oudste geboren werd. Allemaal als 1e ook een dochter gekregen.

7. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

27 feb 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    Ik ben 31, mama 54 en papa 53.

8. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

27 feb 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    Waar gaaf, vergeet niet een generatie foto te maken als jullie kleine er is! Ik heb er ook 1 met 4 generaties toen ik nog kind was.

9. Liese78

Liese78 Lid

27 nov 2012
    75
    0
    6
    juf
    Ik ben 34 mijn vader bijna 60 mijn moeder is 2 jaar geleden overleden zou nu ook 60 zijn. Mijn oma is 87.

Schoonouders 75 en 76 maar mijn man is 43 en de jongste.

10. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    ow wat leuk al die generatie`s wij hebben omdat mijn moeder zo jong was bij mij en mijn zusje 5 generatie`s gehad
    en toen mijn ouders opa en oma werden 4 generatie`s ook beide keren mee in de krant gestaan

11. Triskele

Triskele Niet meer actief

Ik zelf ben 31 en mijn vader is 54, mijn moeder was 55 toen ze vorig jaar overleed. Mijn ouders zijn dus best jong maar helaas toch niets aan gehad qua lang plezier ervan hebben, gelukkig wel altijd jong van geest ik was zelf een jaar ouder als mijn moeder als toen ze mij kreeg toen ik mama werd. Dus als onze zoon straks 31 is ben ik 57 jaar, dus nog wel te doen, mijn man is 8 jaar ouder dus die pest ik altijd dat ie al bejaard is.

12. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik ben nu nog 29 mijn moeder is 51 en mijn vader is 52
    heb best jonge ouders nog;)

13. Triskele

We hebben trouwens 4 generaties nog wel net gehaald, en ook nog allemaal vrouwen (en OOK allemaal in dezelfde maand geboren)

Onze dochter, ik, mijn moeder en mijn oma, allemaal geboren in de maand april.

Mijn oma was 86 jaar toen en stierf 3 maanden erna , ze had er speciaal op gewacht zei ze..

14. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik ben 36,mijn moeder net 57 en mijn vader 62.
    Was zelf 33 toen mij zoontje geboren werd,11 jaar ouder dan mijn moeder toen ze mij kreeg.

Mijn moeder was dus 21 toen ze mij kreeg met haar 27 had ze 3 kinderen.Zelf wilde ik nooit zo jong kinderen,mijn moeder was zelf nog een kind zegt ze nu zelf achteraf ook.

15. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

wij nog net de 5e genaratie in november werd onze dochter geboren en in febuari overleed mijn overgroot oma
    het is echt een hele eer en vond het ook echt leuk:)

16. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    Ik ben 26, mijn moeder is 45, vader weet ik niet :D

17. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik ben 21, mijn vader is 54 en mijn moeder is vandaag 48 geworden.

18. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Ik ben 29, mijn vader is 68 en mijn moeder zou dit jaar 67 worden.

19. Triskele

wat bijzonder !! echt mooi dat dat gelukt is.

Ik ben blij dat ik niet te laat kindje heb gekregen in elk geval.. niet heel jong maar ook niet 30+, ik had graag 25 jaar willen halen dat heb ik net niet gehaald hihi

20. Enjoy84

Enjoy84 Actief lid

8 mei 2009
    274
    0
    0
    Friesland
    Ik ben bijna 28 jaar, mijn moeder is 64 en mijn vader zou 63 jaar zijn geweest. (6 jaar terug overleden)

Deel Deze Pagina