Zitbank Ikea

Discussie in 'De lounge' gestart door Lynn85, 7 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynn85

Lynn85 Actief lid

28 feb 2008
    270
    3
    18
    Wie heeft er een zitbank van ikea, en hoe tevreden zijn jullie hierover?
    Vind met name de Ektorp 3-zits erg leuk.
    Onze huidige bank is 5 jaar oud en nog best mooi om te zien, maar zakt heel erg door.
    Nu willen we op den duur wel een goeie kwaliteitsbank kopen, maar liever als de kids wat groter zijn zodat er ook wat netter mee omgegaan word.
    Dus we dachten als tussenoplossing een bank van Ikea, maar dat moet dan natuurlijk niet na een jaar al over zijn. Dus ben wel benieuwd naar ervaringen!

2. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Wij hebben een zitbank van de Ikea. In januari hebben we h'm 6 jaar. Bank bevalt super goed, pluist niet, vlekjes kan je er heel goed uitpoetsen en zit ook nog eens goed, zakt ook niet door.. Enige minpuntje is wel dat ie vrij laag is.. Opzich geen problemen mee, maar als ik een nieuwe zal aanschaven zal ie wat hoger zijn!

Bank was best prijzig ongeveer 1600,- dus niet echt een tussen oplossing.. ;)

3. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik heb de hoekbank van Ikea. Ik geloof ook ektorp, met die 'ronde' leuning is dat toch? Zit echt heerlijk! De hoezen kun je wassen, dat vind ik ook erg fijn.
    Heb alleen net een nieuwe besteld, wilde graag een lichtere van kleur :)

4. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hij is fijn!!!!! wij hebben de driezits met chaise longe

5. Lynn85

Lynn85 Actief lid

28 feb 2008
    270
    3
    18
    Leuk om te horen! Ja klopt de hoezen kun je wassen, dat lijkt me ideaal!

6. 79mama79

79mama79 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.459
    0
    0
    wij hadden de 2 zits en vonden m niet fijn (te klein voor zn tweeen) maar qua zitten en onderhoud wel een goede bank!

7. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Wij hebben de 3 zits met 2 hoezen en 2 rieten stoelen. Ik wil de stoelen weg doen en een 2 zits erbij kopen, ben heel tevreden.

8. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Wij hebben 2 Ektorp fauteuils en ik ben er erg tevreden mee. Alleen niet alle hoezen kun je zelf wassen, daar hebben we wel rekening mee gehouden.

Daarnaast hebben we een Klippan bank, een hele andere prijsklasse, maar die is na een paar jaar op (en toen hebben we vrolijk een nieuwe Klippan gekocht :p).

9. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Wij hebben de ektorp 3 zit met lounge ding erbij, een gewone 3 zits en de luxe stoel. De hoezen kun je uit wassen en zijn ook snel droog. Bevalt ons prima.

10. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    wij hebben de stoel en de 2 zits van ektopr, ideaal!! alleen nog spijt dat we niet de 3 zits hebben genomen, hij slaapt ook heerlijk maar krijg kramp na een tijd hahhaa.

11. annabel10

annabel10 Actief lid

28 dec 2010
    474
    54
    28
    Wij hebben de karlstad.'n maar valt me tegen. Vooral het chaisse longue gedeelte zakt erg in. De rest gaat nog wel. Hebben de bank nu zo'n 2/3 jaar.

12. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Van de ektorp hebben wij een slaapbank die nu al 12 jaar mee gaat. Helaas hebben ze het model aangepast dus ik kan daar geen nieuwe hoezen meer voor krijgen. We hebben ook de 3 zits bank, die staat er nu zo´n 3,5 jaar.
    We hebben er ook een fauteuil van gehad maar vanwege ruimtegebrek hebben we die weggedaan. Ik vind het een fijne serie, die erg lang mee kan gaan. Ik vind het fijn dat je de hoezen kan wassen en wisselen. Ze zijn inderdaad snel droog.
    Mijn kinderen zijn echte wildebrassen maar onze banken overleven het tot nu toe steeds, dus ik denk dat ik de volgende keer gewoon weer voor een ektorp ga.

13. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    wij hebben de 3 en 2 zits van ektorp en gebruiken deze al 10 bijna 11 jaar. Hebben wel de hoezen 1x vervangen, maar verder best tevreden

14. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag

Onze eertse bank was een krijgertje een ektorp van de ikea, wij hebben er iets van 5jr meegedaan, en hij was al iets van 7jr oud, en nog in prima staat!
    Met het nieuwe huis een nieuw bank, mooie van de seat en sofa's en dat ding zat na3 jr al irritant! Helaas geen geld voor een nieuwe, maar ik zou zo weer voor ikea gaan!

15. Aloe

Aloe Niet meer actief

Ektorp is top.
    Al 5 jaar en zakt niet door.
    Net de bekleding veranderd en net een nieuwe bank.
    Super.

16. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij hebben een Ektorp 2 zits en een fauteuil. Ze zitten op zich prima, maar na 7 jaar wordt de kwaliteit wel iets minder. Nu we gaan verhuizen kopen we een nieuwe bank en toch maar geen Ikea meer, ben over het algemeen toch niet laaiend enthousiast over de kwaliteit. En zo heel goedkoop zijn ze nu ook weer niet vergeleken met wat meer kwaliteit, de banken dan.

17. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Hoezen heb ik nog nooit gewassen, is mij een werk om al die hoezen eraf te halen.. Wij hebben een 3 bank met langstuk waar je, je benen op kan leggen.. Dus dan ben ik nog ff bezig. Moet ook zeggen dat de vlekjes er makkelijk uit te krijgen zijn en ik de kussens vaak buiten leg om te luchten..

18. MLkids

MLkids Niet meer actief

Wij hebben ook de Ektorp, neem in ieder geval niet de witte hoezen als je kinderen of huisdieren hebt!

Maar hij zit echt heeeeeeeeerlijk!

Hij ligt dan wel niet lekker door de hoge leuning, ook niet met een kussen er op.

Hoezen zijn wasbaar, erg makkelijk dus!

Wij hebben hem nu 2 en hebben toch een andere bank gekocht, een U-vormige bang zodat er voor iedereen altijd genoeg plaats is. Wij zijn nu tenslotte met 5 maar straks met 6. Dus deze gaat op marktplaats.

19. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Wij hebben een 3 zits van de ikea.. voor 199 euro geloof ik.. Hij zit heerlijk.. Lekker hoog in de rug. Wel jammer dat er maar 2 kleuren zijn, maar hij zit gewoon goed. Zolang er nog kleine kinderen zijn en vaak vieze handjes etc.. willen we niet voor duur gaan. Zodra dat klaar is, willen we een hoekbank....

Bank is zo schoon te maken met een doekje er over en klaar!

20. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wat voor 1 is het??;)

Deel Deze Pagina