hoe oud

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door anniek, 19 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    caitlin is beslist geen nakomertje maar een bewust gekozen en geliefd popje

wij noemen haar ons toetje toe ;)

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik ben 24 en mijn mannetje is 29. Ik denk dat hier veel jonge mamma's zijn, omdat de "jeugd" toch meer op Internet te vinden is. En iedereen moet inderdaad aan kinderen beginnen wannneer hij/zij daar klaar voor is. Ik woon al 7 jaar samen, dus ik vind dat ik er wel klaar voor ben!

3. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Mn vriend en ik zijn beiden nu 26 en 27 als de kleine komt :)

4. sweety22

sweety22 Lid

5 jan 2006
    26
    0
    0
    Ik ben nu 22, en als ik moet bevallen ben ik 23 jaar, dus lekker jong nog.

5. Niet meer actief

ik was 20 toen ik zwanger was nu ben ik 21 mn vriend is ook 21!!!

heerlijk jong...
    ik ben zelf ook een nakomertje mn zus was 13 en mn ouders 34 toen ik kwam en heb altijd gezegd da ik da echt nie wil!!!

xxx

6. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    En als je nu die kans en keus niet had?

7. Niet meer actief

ja ok da is wa anders ben ook heeeeel erg blij da het zo is hoor!!!
    maar heb voor me zelf gewoon altijd gezegd ik wil graag jong moeder worden zal het dan zo verwoorden!!!
    ik vond het ech tnooit leuk da mn ouders ouder waren, maar ja nu is da ook weer veranderd maar nogmaals ik ben blij da ik nu inverwachting ben...
    en kon het nie ja dan was het een tegenvaller!!!

xxx

8. brennied

brennied Fanatiek lid

10 feb 2006
    1.925
    0
    36
    Brabant
    Ik ben 23 jaar, 24 als ons wondertje komt....Ik heb ook altijd al wel een jonge moeder willen worden en mijn vriend is 5 jaar ouder dus dat scheelt ook wel!

9. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    als het een ieder gegeven is om moeder te mogen worden maakt het in principe niet uit welke leeftijd je hebt, als je denkt ik ben er klaar voor en het is je gegeven waarom niet.

maar ik heb inmiddels in de loop der jaren (tja dat krijg je als je ouder wordt ;) ) ook wel weer gezien dat er sommige jonge moeders zijn waarvan ik denk, je was gewoon zelf nog een kind toen je het kind kreeg, in die zin dat ze er gewoon veel te makkelijk over dachten, het leek ze wel leuk om een kind te krijgen, jong moeder te zijn etc etc, maar in de praktijk er gewoon totaal niks van bakken. daar bedoel ik mee dat ik die moeders nu ook op het schoolplein van mijn kinderen terugzie en toch ook echt wel bij mijn eigen denk, jeetje had je je kind nou niet een klein beetje netter op kunnen voeden (grote mond tegen alles en iedereen zonder het op zijn of haar donder te geven) klagen dat ze geen geld hebben om leuke dingen te doen. (tja als je jong bent verdien je nou eenmaal niet het meeste) niet meer de deur uit te kunnen (stappen) wanneer ze dat willen.

dan denk ik wel eens bij mezelf jij had eigenljk een paar jaartjes moeten wachten... :(

maar ja er zijn er natuurlijk nog altijd meer die wel hun kinderen een normale opvoeding geven met wat regelmaat en normen en waarden.... :D

10. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    22 toen ik zwanger was, 23 toen Iris ter wereld kwam

11. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Ik herken hier veel in. Ik za niet zeggen dat er ook maar iemand die a.s. jonge moeder is een verkeerde of slechte moeder gaat worden maar ik vind hier wel onwijs veel naieve en kinderlijke antwoorden in dit topic. Ik hoop dat niemand zich aangesproken voelt :( maar dat is mijn mening... :(

12. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tja helaas wordt er nou eenmaal vaak te makkelijk over gedacht.

en idd wat sommige uitspraken / antwoorden betreft ben ik het je eens.

13. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Volgens mij zijn er ook een heleboel "oudere" moeders die hun kinderen niet op een normale manier opvoeden.
    Dit is niet leeftijdsgebonden.

14. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Waar lees jij dat ik jonge moeders aanval op hun manier van opvoeden?

15. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Je herkende veel in wat smoekie schreef en die had het over jonge moeders en (niet) opvoeden.

16. Niet meer actief

nou ik ben het er wel mee eens hoor da er idd jonge mensen zijn die er nix van bakken!!!
    en het is nog maar eens afwachten hoe ik het ga doen maar ik ben 21 jaar en ben oud en wijs genoeg om mijn kind een goeie opvoeding te geven!!!
    ik heb in mn leven genoeg meegemaakt die ik mn kind echt nie aan zou willen doen!!!
    en ik denk da ik dan een van de weinige ben die ouder voor der leeftijd is dan andere...
    maar ik weet da er bij mij ook regels gelden ook al ben ik jong!!!

xxx

17. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Ik geef toch een toelichting over wat mijn mening betreft? Ik dacht dat het wel duidelijk was... :x

18. keizerin

keizerin Niet meer actief

De 10de :D

19. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Er zijn idd jonge mensen die er niets van bakken, maar ook oudere mensen die er niets van bakken. Helaas wordt het bij jonge mensen meteen op de leeftijd gegooit.
    Wij werden ouders op ons 20ste van een tweeling en hebben prima opgevoede kinderen.
    Als jonge ouders moet je misschien veel opgeven, maar dat moeten oudere ouders toch? Misschien zij nog wel meer.

20. Niet meer actief

nou ik denkd a deze disscussie wel erg lang ken duren iedereen heeft er toch weer een eigen mening over...
    tuurlijk mis ik het stappen wel eens, maar da doet toch iedereen denk ik wel ik ging voor ik zwanger was toch ook nie veel stappen, hoogstens 1 keer in de maand of in de 2 maanden,dus ik heb er echt nie zo veel moeite mee...
    bij mij gaat mn kleine voor alles!!!
    ik ben er zelf voor verhuisd, naar een betere wijk omdat k nie wou da mijn kleine in rotterdam zou opgroeien!!!

xxx

Deel Deze Pagina